Xbox One, λοιπόν, και οι υποθέσεις περί Xbox Infinity, Xbox 720, Xbox II , μπορούν να πάρουν τέλος. Σε ένα event στην έδρα της, στο Ρέντμοντ της Ουάσιγκτον, η Microsoft παρουσίασε τη νέα ενσάρκωση της εμβληματικής της παιχνιδοκονσόλας.

Καταρχήν, ας δούμε τι ακριβώς είναι το Xbox One. Σύμφωνα με το Don Mattrick, πρόεδρο του τμήματος Interactive Entertainment Business της Microsoft, είναι η «εναρμόνιση» όλων των υπηρεσιών ψυχαγωγίας που μπορεί κανείς να φανταστεί στο σαλόνι του, σε ένα κουτί. Και τι κουτί!

Το Xbox One είναι ένα μονολιθικό κατασκεύασμα (ναι, η Microsoft το έδειξε), που θυμίζει συνδυασμό VHS από τα ’80s με κουτί από PC -λογικό, μιας και η αρχιτεκτονική του, όπως και αυτή του PS4, πλησιάζει περισσότερο σε ένα super PC, παρά σε μια παιχνιδοκονσόλα.

Πρόκειται, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Mattrick, για ένα all-in-one μηχάνημα, που θα προσφέρει «απλή, άμεση και πλήρη εμπειρία».

Το σώμα

Σύμφωνα με το Marc Whitten του IEB της Microsoft, το Xbox One διαθέτει native 64-bit αρχιτεκτονική, 8πύρηνη CPU, 8GB RAM (εκεί που το Xbox 360 είχε 512MB!) και πέντε δισεκατομμύρια transistors που αναλαμβάνουν να διαχειριστούν gaming και υπηρεσίες ψυχαγωγίας.

Ο εσωτερικός χώρος αποθήκευσης είναι 500GB και θα τον χρειαστεί, καθώς όλα τα παιχνίδια θα εγκαθίστανται υποχρεωτικά και κατόπιν, δεν θα χρειάζεται να βρίσκεται το δισκάκι στην κονσόλα για να παίξετε. Όπως και στο PS4, θα μπορείτε να ξεκινήσετε να παίζετε το παιχνίδι την ώρα που εγκαθίσταται, χωρίς να χρειάζεται να περιμένετε να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Όπως ανέφερε ο Whitten, το Xbox One συνδυάζει τεχνολογία από «όλη τη Microsoft», με ένα «τριπλό λειτουργικό σύστημα». Ο τρόπος που λειτουργεί είναι, περίπου, ο εξής: το One λειτουργεί σαν τρεις εικονικές συσκευές, η μία εκ των οποίων αναλαμβάνει να διαχειρίζεται τις άλλες δύο: μία «shared» συσκευή, η οποία βασίζεται στα Windows και αναλαμβάνει τις δραστηριότητες του Kinect, του Skype και γενικώς οτιδήποτε μη-gaming, και μια «exclusive» συσκευή, η οποία είναι αποκλειστικά αφιερωμένη στα games.

Και οι δύο συσκευές λειτουργούν ταυτόχρονα, με την κύρια συσκευή να αναλαμβάνει να αλλάζει ανάμεσα στις δύο με ευκολία και, κυρίως, ταχύτητα.

Το νέο χειριστήριο δεν ξεφεύγει πολύ από το σχεδιασμό του χειριστηρίου του 360 (ευτυχώς), αλλά διαθέτει νέα τεχνολογία που προσφέρει force feedback με δόνηση ακόμη και στις σκανδάλες -ένα χαρακτηριστικό που πρέπει να δούμε πώς θα λειτουργεί για να το κρίνουμε- και θα περιλαμβάνει ανανεωμένο λογισμικό που του δίνει μεγαλύτερο bandwidth στη σύνδεσή του με την κονσόλα (η οποία επικοινωνεί μαζί του μέσω WiFi Direct), επιτρέποντας περισσότερες λειτουργίες.

Το Xbox SmartGlass, η εφαρμογή που συνδέει το Xbox με το smartphone και ταμπλέτα, θα είναι παρούσα στο Xbox One, και μάλιστα, όπως ισχυρίζεται η Microsoft, η mobile συσκευή σας θα συμπεριφέρεται «σαν να είναι μέρος της κονσόλας».

Σημαντικό τμήμα του Xbox One θα είναι το cloud. Σύμφωνα με τον Whitten, η Microsoft σκοπεύει να έχει 300 χιλιάδες servers online για την κονσόλα, που θα αναλαμβάνουν την αποθήκευση saves και άλλου περιεχομένου, αλλά και της πρόσθετης υπολογιστικής ισχύος, όπου και όταν χρειάζεται.

Το Kinect 2.0 θα περιλαμβάνεται σε κάθε συσκευασία Xbox One, αν και δεν θα αποτελεί τμήμα της κονσόλας, αλλά περιφερειακό. Πρόκειται για μια βελτιωμένη έκδοση του περίφημου αισθητήρα/κάμερας/ανιχνευτή κίνησης, που πλέον αναγνωρίζει και κατανοεί πολύ καλύτερα το ανθρώπινο σώμα που βλέπει μπροστά του, υποστηρίζει εικόνα 1080p και καταλαβαίνει πολύ καλύτερα φωνητικές εντολές. Θεωρητικά, τουλάχιστον.

Το βασικό είναι ότι το Xbox One δεν θα λειτουργεί χωρίς το Kinect, ενώ ανησυχίες προκαλεί το γεγονός ότι το Kinect 2.0 πρέπει να «ακούει» το χώρο γύρω του συνεχώς, ακόμη κι όταν η κονσόλα είναι απενεργοποιημένη, ώστε να μπορεί να δεχτεί φωνητική εντολή.

Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι ηχογραφεί κιόλας, αλλά το γεγονός ότι η Microsoft θα μπορούσε, μέσω του Kinect, να συγκεντρώνει πληροφορίες για το χρήστη, τις οποίες κατόπιν μπορεί να προωθεί σε διαφημιστικές εταιρίες, εγείρει σοβαρά ζητήματα προστασίας της ιδιωτικότητας. Η Microsoft, προς το παρόν, αρνείται ότι θα κάνει κάτι τέτοιο, πάντως.

Η «ψυχή»

Τι σημαίνουν όλα αυτά για την εμπειρία του χρήστη; Όπως είχε υποσχεθεί, η Microsoft στην παρουσίαση επέλεξε να μην δείξει παιχνίδια, αλλά κυρίως υπηρεσίες. Ο αντιπρόεδρος του IEB της Microsoft, Yusuf Mehdi, ανέβηκε στη σκηνή για να δείξει πώς το Xbox One θα μπορεί να ξεκινά κατευθείαν από το standby και να ανοίγει το dashboard, κι από κει με τη χρήση φωνητικών εντολών, έδειξε πώς η κονσόλα θα μπορεί να αλλάζει με ταχύτητα και άνεση από την αναπαραγωγή multimedia σε παιχνίδι και πάλι πίσω.

Έδειξε, επίσης, το Snap Mode, με το οποίο η κονσόλα μπορεί να απεικονίζει πολλαπλές εφαρμογές την ώρα που παρακολουθείτε μια ταινία ή βλέπετε τηλεόραση, ενεργοποιώντας, π.χ. το Skype ή τον Internet Explorer σε μια μπάρα δίπλα στην κυρίως εικόνα.

Το dashboard του Xbox One μοιάζει πολύ με το τωρινό του Xbox 360, χρησιμοποιώντας τα γνωστά «πλακάκια» της Microsoft, κάνοντας το περιβάλλον να μοιάζει πολύ με το Metro look των Windows 8. Θα περιλαμβάνει πληροφορίες όπως η περιοχή Trending, όπου θα μπορεί κανείς να δει τις πιο δημοφιλείς τηλεοπτικές σειρές, ή τα games για τα οποία μιλά όλος ο κόσμος. Και φυσικά, θα προσφέρει υπηρεσίες live TV – σύμφωνα με πληροφορίες, η λειτουργία αυτή θα επεκταθεί σε όλες τις περιοχές στις οποίες θα πωλείται το Xbox One, αλλά θα απαιτεί μία ξεχωριστή συσκευή που θα συνδέεται με την κονσόλα μέσω HDMI.

Σε ό,τι αφορά στα παιχνίδια, το Xbox One υποστηρίζει έξτρα λειτουργίες που θα επηρεάζουν τον τρόπο που παίζουμε. Καταρχήν, μία λειτουργία DVR θα επιτρέπει την καταγραφή στιγμιότυπων από το παιχνίδι μας, και μια ενσωματωμένη σουίτα από εργαλεία μοντάζ θα μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε βίντεο από τα παιχνίδια μας και να το μοιραστούμε – μια λειτουργία που θυμίζει την αντίστοιχη του Share button στο PS4.

Λειτουργίες όπως το Smart Match και το Living Games υπόσχονται καλύτερο και πιο «έξυπνο» match-making, ενώ, θεωρητικά, ο κόσμος του game θα «μαθαίνει» τον παίκτη και θα προσαρμόζεται στον τρόπο παιχνιδιού του, ή θα μπορεί ακόμη και να φτιάξει ένα «ghost» του, το οποίο θα αντιμετωπίζουν άλλοι παίκτες online. Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη σε ποια παιχνίδια θα υποστηρίζεται αυτό το χαρακτηριστικό ή πώς ακριβώς θα λειτουργεί, πάντως.

Το περιεχόμενο

Η Microsoft υπόσχεται 15 αποκλειστικούς τίτλους για το Xbox One στον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του, οκτώ από τους οποίους θα είναι εντελώς νέα franchises. Μία γεύση από αυτό πήραμε, ίσως, με το Quantum Break, το νέο παιχνίδι της Remedy (Max Payne, Alan Wake), που μοιάζει να συνδυάζει gameplay με live action βίντεο.

Ωστόσο, το περιεχόμενο που σχετίζεται με games δεν θα περιοριστεί στη μορφή των παιχνιδιών. Όπως ανακοίνωσε η Nancy Tellem, πρόεδρος του entertainment και digital media της Microsoft, μαζί με τη Bonnie Ross της 343 Industries, η επόμενη φορά που θα δούμε το Halo θα είναι με τη μορφή τηλεοπτικής σειράς, η οποία, μάλιστα, θα περιλαμβάνει τον Steven Spielberg σε ρόλο executive producer. Άγνωστο παραμένει ποιους άλλους συντελεστές περιλαμβάνει η σειρά και το πότε και πού θα τη δούμε, αν και το Xbox Live αποτελεί αρκετά καλή πιθανότητα.

Επίσης, σε μία ανακοίνωση η οποία μάλλον αφορά μια πολύ μικρή μειοψηφία στη χώρα μας, η Microsoft θα προχωρήσει σε συμφωνία με το NFL, το πρωτάθλημα του αμερικανικού ποδοσφαίρου, για τη μετάδοση αγώνων, την προβολή στατιστικών και την αλληλεπίδραση με αυτά, τη δημιουργία fantasy football leagues κλπ. Σε πρώτη φάση, αυτές οι λειτουργίες μάλλον δεν θα είναι διαθέσιμες στη χώρα μας, πάντως.

Τι γίνεται με το «always online» και τα μεταχειρισμένα

Τα πράγματα είναι λίγο ρευστά σε δύο καυτά θέματα που αφορούν το Xbox One. Στην παρουσίαση δεν αναφέρθηκε τίποτα σχετικό, αλλά σύμφωνα με το Xbox Wire, «το Xbox One δεν χρειάζεται να είναι συνεχώς συνδεδεμένο, αν και απαιτεί σύνδεση στο. Σχεδιάζουμε το Xbox One έτσι ώστε να είναι το all-in-one σύστημα ψυχαγωγίας σας, συνδεδεμένο στο cloud και πάντοτε έτοιμο. Το σχεδιάζουμε, επίσης, έτσι ώστε να μπορείτε να παίζετε games και να παρακολουθείτε Blu-ray και live TV, ακόμη κι αν διακοπεί η σύνδεσή σας».

Συν τοις άλλοις, πληροφορίες λένε ότι τα παιχνίδια του Xbox One μπορούν να απαιτούν συνεχή σύνδεση στο ίντερνετ, για το λόγο ότι θα μπορούν να «ξεφορτώνουν» υπολογισμούς στο cloud και θα διευκολύνουν την κονσόλα, αλλά αυτό θα είναι στην ευχέρεια των developers και των publishers και όχι υποχρεωτικό. Αν σκεφτούμε πόσο ωραία δούλεψε αυτή η δικαιολογία για το SimCity, μάλλον είναι καλό νέο αυτό το τελευταίο…

Σχετικά με τα μεταχειρισμένα παιχνίδια, δεν είναι απολύτως ξεκάθαρο τι συμβαίνει, και δίνεται η εντύπωση ότι καλά-καλά ούτε η Microsoft έχει αποφασίσει ακριβώς. Η υποχρεωτική εγκατάσταση του παιχνιδιού στο σκληρό δίσκο της κονσόλας μοιάζει να υπονοεί ότι το παιχνίδι (και το δισκάκι) «δένονται» με τη συγκεκριμένη συσκευή (αν και πολλοί λογαριασμοί στην ίδια κονσόλα μπορούν να παίξουν το παιχνίδι χωρίς πρόβλημα), και ακούγεται ότι, για να πάρει ένας άλλος παίκτης το ίδιο δισκάκι και να το εγκαταστήσει στη δική του κονσόλα, πρέπει α) το παιχνίδι να απεγκατασταθεί από την προηγούμενη κονσόλα και β) ο νέος κάτοχος του παιχνιδιού να πληρώσει ένα ποσό για να «ξεκλειδωθεί» το παιχνίδι.

Η επίσημη γραμμή της Microsoft, σύμφωνα πάντα με το Xbox Wire, είναι η εξής: «Σχεδιάζουμε το Xbox One έτσι ώστε να επιτρέπει στους πελάτες μας να ανταλλάζουν και να μεταπωλούν games. Θα έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες αργότερα». Η ύπαρξη χρέωσης για την λειτουργία αυτή δεν επιβεβαιώνεται, αλλά ούτε και αποκλείεται, όπως βλέπετε.

Το τελικό συμπέρασμα από όλα αυτά μοιάζει να είναι ότι αποκλείεται ο απλός δανεισμός παιχνιδιών μεταξύ χρηστών με διαφορετική κονσόλα, καθώς ο δεύτερος χρήστης δεν θα μπορεί να παίξει ήδη ενεργοποιημένο παιχνίδι στην κονσόλα του χωρίς να πληρώσει ένα ποσό (άγνωστο ακόμα τι ποσό, αλλά φαίνεται πολύ πιθανό να είναι η πλήρης τιμή του παιχνιδιού – σαν, δηλαδή, ο δεύτερος χρήστης να αγοράζει το παιχνίδι εκ νέου), αλλά ότι η Microsoft έχει μια άλλη λύση κατά νου για την πώληση μεταχειρισμένων παιχνιδιών, την οποία όμως δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμη.

Επειδή, όμως, προς το παρόν, η αλήθεια μοιάζει να εξαρτάται από το ποιον ρωτάτε μέσα στη Microsoft, θα πρέπει να κάνουμε υπομονή για την αλήθεια σ’ αυτό το θέμα.

Τέλος, είναι επίσημο ότι το Xbox One δεν θα είναι backwards compatible με τα games του Xbox 360. Θα μπορείτε, ωστόσο, να μεταφέρετε το gamertag σας, μαζί με το gamerscore σας και τα achievements σας στη νέα κονσόλα, όπως και τη συνδρομή σας στο Xbox Live Gold, χωρίς να χάσετε χρήματα. Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη τι θα συμβεί με παιχνίδια που αγοράστηκαν μέσω Xbox Live, αλλά το πιθανότερο είναι ότι εμπίπτουν στην κατηγορία «παιχνίδια του Xbox 360» και δεν θα μπορούν να παιχθούν στο Xbox One.

Συμπερασματικά

Η αναμονή, λοιπόν, έλαβε τέλος – αυτό είναι το Xbox One. Υπάρχουν ακόμη αρκετά πράγματα που δεν γνωρίζουμε (όπως η τιμή του), αλλά ήδη ξέρουμε ότι θα μάθουμε πολλά περισσότερα για τα παιχνίδια που μπορούμε να περιμένουμε στην κονσόλα, στο press event της Microsoft στην E3, στις 10 Ιουνίου. Εκεί, άλλωστε, θα κριθεί το αν πρόκειται για μια συσκευή που πρέπει να βρίσκεται στο σαλόνι κάθε gamer ή όχι.

Σε κάθε περίπτωση, το Xbox One θα κυκλοφορήσει εντός της χρονιάς, άρα μέχρι τα Χριστούγεννα, σε όλο τον κόσμο, κάτι που σημαίνει ότι δεν θα προηγηθεί μια περιοχή έναντι των άλλων.

Πηγή: thegang.gr