Όσοι έχουν ασχοληθεί έστω και ελάχιστα με το διαδίκτυο και διαθέτουν μια διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, θα γνωρίζουν για τα «ψεύτικα» email απάτης που τους καλούν να δώσουν προσωπικά δεδομένα προκειμένου να αποσπάσουν χρηματικά ποσά.

Οι εξοικειωμένοι χρήστες, μπορούν σχετικά εύκολα να καταλάβουν τα email αυτά, καθώς φέρουν μια σειρά χαρακτηριστικών γνωρισμάτων. Ωστόσο, όσο απίστευτο και αν ακούγεται, περίπου ένας στους δύο χρήστες φαίνεται ότι αδυνατούν να αναγνωρίσουν τα πλαστά αυτά μηνύματα, όπως αποκαλύπτει σχετική έρευνα.

Η έρευνα διενεργήθηκε από την εταιρεία O+K, που ασχολείται με θέματα ασφαλείας στον Ιστό. Όπως αποκαλύφθηκε το περίπου 50% των χρηστών, αδυνατεί να αναγνωρίσει ένα email απάτης και μια κακόβουλη ιστοσελίδα (phising).

Σύμφωνα με τα δεδομένα που συγκεντρώθηκαν, το 86% των χρηστών ελέγχει αρκετά συχνά το email του. Το 73% είναι μέλη σε sites κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 54% χρησιμοποιεί smartphones για πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Επικίνδυνα για την ασφάλεια του υπολογιστή email έχει λάβει το 47%, καθώς περιέχουν κακόβουλα links και συνημμένα αρχεία. Ακόμη, το 29% των πλαστών μηνυμάτων περιέχει το όνομα τράπεζας ή γνωστής εταιρείας ζητώντας προσωπικά στοιχεία.

Το 26% των χρηστών παραδέχτηκε ότι ο υπολογιστής του έχει μολυνθεί από συνημμένο αρχείο που νόμιζε ότι ήταν επιστολή. Προσωπικά δεδομένα και οικονομικά στοιχεία, έδωσε το 13% σε επικίνδυνες σελίδες.