Παρά τις ελπίδες ότι η μετάβαση στο Timeline για τις σελίδες του Facebook θα αύξανε το engagement με τους χρήστες, φαίνεται ότι μέχρι τώρα τα συμπεράσματα σχετικά με τις επιδόσεις του σε αυτόν τον τομέα δεν είναι ξεκάθαρα.
Αρκετοί αναφέρουν ότι δεν έχουν δει κάποια σημαντική διαφορά.
Η έρευνα του Simply Measured αναφέρει ότι οι early adopters είδαν αύξηση 14% στο engagement, 46% στο content engagement και 65% στο interactive content engagement.
Την ίδια στιγμή, αντίστοιχη έρευνα του EdgeRank Checker ανέφερε πτώση στο engagement για την ιδια περίοδο ανεξάρτητα από το αν μια σελίδα είχε κάνει τη μετάβαση στο Timeline ή όχι.
Μια τρίτη μελέτη της Wildfire Interactive αναφέρει διψήφια αύξηση στο People Talking About This, τα Likes και Σχόλια ανά post. Εξαίρεση αποτελούν σελίδες με πάνω από 10 εκατομμύρια μέλη οι οποίες είδαν πτώση.
Τι συμπέρασμα μπορούμε λοιπόν να βγάλουμε από τα πιο πάνω; Καταρχάς θα θεωρούσα ως πιο αξιόπιστη την έρευνα του EdgeRank Checker καθώς έχει πολύ μεγαλύτερο δείγμα (3.500 σελίδες). Οι άλλες δύο εξέτασαν μόνο 14 και 45 σελίδες αντίστοιχα.
Επιπλέον η έρευνα του Simply Measured εκτός από το πολύ μικρό της δείγμα, αφορά όπως είπαμε early adopters. Οι εταιρείες αυτές λοιπόν πιθανότατα να είχαν επιπλέον δημοσιότητα από άλλα μέσα με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Γενικώς πάντως φαίνεται ότι ούτε στις σελίδες φαίνεται να έχει επιτυχία το Timeline. Οι χρήστες δεν το συμπαθούν και μάλλον τους μπερδεύει. Είναι σαφές άλλωστε ότι το Facebook γίνεται όλο και πιο πολύπλοκο στη χρήση του γεγονός που μακροπρόθεσμα δύσκολα θα το ωφελήσει.
Βέβαια η πτώση στο engagement ίσως να μην οφείλεται μόνο στο Timeline. Το Facebook έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θέλει να είναι το δωρεάν κανάλι προβολής στα social media.
Συνεπώς το πιθανότερο είναι αυτή η πτώση να οφείλεται στην προσπάθεια του να οδηγήσει τους social media marketers στο να δαπανήσουν χρήματα προκειμένου να εμφανίζονται τα posts τους στα μέλη της σελίδας τους.