Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης αρχίζει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης καθημερινότητας και, όπως φαίνεται, αναμένεται πολύ σύντομα να επεκταθεί σε πολλούς τομείς στο άμεσο μέλλον, όπως π.χ. στην αναζήτηση στην Google. Ωστόσο, αυτό μπορεί να είναι και κακό.
Η επικεφαλής του τμήματος αναζήτησης, Liz Reid, παρουσίασε στο Google I/O το όραμα της εταιρείας, που είναι το searching να πραγματοποιείται από bot με βάση την ερώτηση του χρήστη.
Παραδείγματος χάριν, στην ερώτηση «πώς επισκευάζω το χ πρόβλημα στο κινητό», όχι μόνο θα παρουσιάζει τη σχετική απάντηση -όπως ένα βίντεο-, αλλά θα προτείνει και τρόπους διόρθωσης.
Επίσης, σε ερωτήσεις του στυλ «το πιο κοντινό εστιατόριο», θα προτείνει επιχειρήσεις και παράλληλα θα παραθέτει πρόσθετες πληροφορίες, που δεν ζήτησε ο χρήστης, όπως τιμές, προσφορές κι άλλες λεπτομέρειες.
Έτσι, στόχος της Google είναι η αναζήτηση να παρουσιάζει συμπυκνωμένα όλες τις πληροφορίες, ακόμη κι αυτές που δεν ζητήθηκαν, ώστε ο χρήστης να μην ψάξει κάτι παραπάνω, σύμφωνα με δημοσίευμα του Business Insider.
Ωστόσο, αυτό ενέχει αρκετούς κινδύνους όπως: την κατάργηση των SEO, που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις, για να αυξήσουν τις επισκέψεις και τις διαφημίσεις.
Επιπλέον, ο χρήστης θα λαμβάνει φιλτραρισμένη απάντηση σε όλα τα ζητήματα που τον απασχολούν, ενώ μειώνονται οι πιθανότητες να εμφανιστεί πάνω στην αναζήτηση διαφορετικό περιεχόμενο, ειδικά αν δεν είναι εμπορικό.
Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να χάσουν λεφτά και να μειωθεί η διάδοση ορισμένων γνώσεων ή να γίνεται με τυποποιημένο τρόπο, εκμηδενίζοντας την εμπειρία της αναζήτησης.