Τραγουδιστής, τραγουδοποιός, στιχουργός και μουσικός παραγωγός, ο βραβευμένος με 3 Γκράμι αμερικανός μουσικός ήρθε στον κόσμο για να τον γεμίσει με υπέροχες μελωδίες, χαρίζοντάς μας μια από τις πιο ευαίσθητες ερμηνείες της μουσικής βιομηχανίας! Ο αξέχαστος Μπάρι Γουάιτ είδε την καριέρα του να απογειώνεται στη δεκαετία του ’70, αφήνοντας βαριά παρακαταθήκη όχι μόνο στη σόουλ και τη φανκ, αλλά και στην ντίσκο, ένα μουσικό είδος του οποίου θεωρείται πιονέρος. Με 100 και πλέον άλμπουμ, σινγκλ και συνεργασίες που έγιναν χρυσά και πλατινένια, ο αμερικανός τραγουδοποιός πούλησε περισσότερα από 100 εκατομμύρια δίσκους, βάζοντας τις υπέροχες μελωδίες του στο στόμα όλων. Ποιος δεν έχει εξάλλου σιγοτραγουδήσει τα «You’re the First, the Last, My Everything» και «Can’t Get Enough of Your Love»; Ο ερωτικός τραγουδιστής σφράγισε με τη χαρακτηριστική του χροιά μια σειρά από περίφημα κομμάτια που έχουν γίνει πια κλασικά και συνεχίζουν να μαγεύουν τα αυτιά των ανθρώπων της οικουμένης… Πρώτα χρόνια Ο Μπάρι Γιουτζίν Κάρτερ γεννιέται στις 12 Σεπτεμβρίου 1944 στο Τέξας των ΗΠΑ και μεγαλώνει μέσα σε μουσική οικογένεια. Η μητέρα του τον παίρνει από νωρίς μαζί της στην εκκλησιαστική χορωδία, με τους ήχους των γκόσπελ να ποτίζουν την ψυχή του μικρού Μπάρι. Ταυτοχρόνως, μαθαίνει μόνος του να παίζει πιάνο ήδη από πιτσιρίκι, έχοντας τη μουσική ως καταφύγιο για τις δυσκολίες των πρώτων αυτών χρόνων. Όταν μάλιστα σε ηλικία 10 ετών η φαμίλια μετακομίζει από το Τέξας στο Λος Άντζελες, ο Μπάρι θα βρεθεί σύντομα μπλεγμένος στην τοπική -και θρυλική σήμερα- παραβατική κοινότητα, εντασσόμενος σε συμμορίες των δρόμων. Κι έτσι, σε ηλικία 17 ετών θα περάσει 4 μήνες στο πολιτειακό αναμορφωτήριο όταν τον συνέλαβαν να κλέβει λάστιχα από Κάντιλακ αξίας πολλών χιλιάδων δολαρίων! Και ήταν ακριβώς στη φυλακή που ο Μπάρι Κάρτερ θα ακούσει τον «βασιλιά» Έλβις Πρίσλεϊ να τραγουδά το κλασικό «It’s Now or Never» στο ραδιόφωνο, κάτι που -όπως ισχυρίστηκε αργότερα- του άλλαξε τη ζωή και τον έβαλε στον ίσιο δρόμο! Μόλις βγήκε λοιπόν από τη στενή, το πάθος του για τη μουσική και η αποφασιστικότητά του να ακολουθήσει μουσική καριέρα τον έκαναν να ξεπεράσει τα θέλγητρα της επιστροφής στον κόσμο του οργανωμένου εγκλήματος. Βέβαια, ο Μπαρι είχε κάνει το ντεμπούτο του στη μουσική βιομηχανία ήδη από παιδί! Σε ηλικία 11 ετών θα βρεθεί να παίζει πιάνο στην ηχογράφηση του «Goodnight My Love» του Jesse Bevin. Και σε ηλικία 16 ετών θα κάνει την πρώτη δική του ηχογράφηση: ήταν το «Little Girl» που σκάρωσε με μια μικρή δισκογραφική του Λος Άντζελες, τη Lummtone Records, στο οποίο τον συνόδευε φωνητικά μια μπάντα, οι «The Upfronts». Επιτυχίες και πάλι επιτυχίες Δεν θα έπαιρνε φυσικά πολύ στον κόσμο της μουσικής να αναγνωρίσει το ταλέντο του και ήταν ακριβώς στη μουσική έκρηξη της δεκαετίας του ’60 που ο Μπάρι Γουάιτ θα αναλάμβανε πιο ενεργό μουσικά ρόλο, συνεργαζόμενος πια με μπόλικες μπάντες αλλά και μικρές πειραματικές δισκογραφικές του Λος Άντζελες. Ο Μπάρι Γουάιτ έμελλε ωστόσο να γίνει καταρχάς γνωστός ως μουσικός παραγωγός και κυνηγός ταλέντων! Τον προσέλαβε κάποια στιγμή ο Bob Keane, ιδιοκτήτης μιας σειράς από δισκογραφικές, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ’60, με μισθό 40 δολαρίων την εβδομάδα, για να του βρίσκει λέει μουσικά ταλέντα. Και μάλιστα η μεγάλη του στιγμή θα ερχόταν εντελώς αναπάντεχα, όταν αποφάσισε να κάνει φωνητικά σε ένα ταλαντούχο γυναικείο συγκρότημα που θα γινόταν αργότερα γνωστό ως «Love Unlimited». Και σαν να μην έφτανε αυτό, η frontman του συγκροτήματος, η Glodean James, θα γινόταν αργότερα η δεύτερη σύζυγος του Μπάρι Γουάιτ! Ο μουσικός παραγωγός θα παραμείνει στο συγκρότημα για τα επόμενα δύο χρόνια, δοκιμάζοντας κάποια στιγμή τις δυνάμεις του και στη σύνθεση. Κι έτσι η γυναικεία μπάντα θα τραγουδήσει το «Walkin’ In The Rain (With The One I Love)» του τραγουδοποιού Μπάρι Γουάιτ, μια από τις πρώτες συνθέσεις του, που θα σκαρφαλώσει μάλιστα μέχρι το Top 20 των αμερικανικών charts! Δυσαρεστημένος από τις δισκογραφικές περιπέτειες της μπάντας, ο Μπάρι την εγκαταλείπει το 1973 και αποπειράται να κάνει σόλο καριέρα, παρατώντας μάλιστα όλες του τις συνεργασίες με τραγουδιστές και συγκροτήματα. Έπειτα από δοκιμές και λάθη, καταλήγει σε τρία δικά του τραγούδια, στα οποία τραγουδά και παίζει και πιάνο. Η δισκογραφική 20th Century Records τα λάτρεψε αμέσως και τον κλείνει με συμβόλαιο, με τα κομμάτια αυτιά να καταλήγουν τελικά στον πρώτο του δίσκο, τον «I’ve Got So Much To Give», στον οποίο περιλαμβάνεται η αξέχαστη επιτυχία «I’m Gonna Love You Just A Little More Baby». Το άλμπουμ έγινε χρυσό και διασφάλισε το δισκογραφικό μέλλον του μουσικού… Ταυτοχρόνως, καταφέρνει να απεμπλέξει τις Love Unlimited από το συμβόλαιό τους και τις φέρνει στην 20th Century Records, με τα υπόλοιπα να είναι μουσική ιστορία! Ο Μπάρι Γουάιτ μετονομάζει το συγκρότημά του πια σε «Love Unlimited Orchestra» και γράφει χρυσές σελίδες στη μουσική βιομηχανία. Το σινγκλ «Love’s Theme» σκαρφαλώνει στο Νο 1 των pop charts και πουλά περισσότερα από 1 εκατομμύριο αντίτυπα, σημειώνοντας παγκόσμια πορεία που καταλήγει με 3 εκατομμύρια πωλήσεις… Οι επιτυχίες διαδέχονται η μία την άλλη: το 1973 κυκλοφορεί τα «Never, Never Gonna Give Ya Up» και «Can’t Get Enough Of Your Love, Babe», τα οποία δεν χρειάζονται συστάσεις! Και βέβαια το 1974 θα χαρίσει στην ανθρωπότητα το «You’re The First, The Last, My Everything»! Καθώς βέβαια το σεξουαλικό και «προχωρημένο» περιεχόμενο των στίχων του γινόταν ολοένα και πιο ρητό, ο ίδιος έμοιαζε να επαναλαμβάνει τον εαυτό του. Κάτι που δεν θα του στερούσε φυσικά τις επιτυχίες, καθώς πια ρίχνει στην αγορά τουλάχιστον ένα άλμπουμ τον χρόνο. Κι έτσι, ενώ η απήχηση των δίσκων του σημείωνε προοδευτικά πτώση όσο πλησιάζαμε στα τέλη της δεκαετίας του ’70, οι ζωντανές εμφανίσεις και οι συναυλίες του ήταν πάντα sold out. Η τελευταία τεράστια δισκογραφική επιτυχία του ήρθε το 1977, με το «It’s Ecstasy When You Lay Down Next To Me»… Έναν χρόνο πριν βέβαια είχε κυκλοφορήσει άλλο ένα άλμπουμ, το οποίο είχε τον τίτλο «Let the Music Play», με το ομώνυμο σινγκλ να ξεχωρίζει αμέσως και να γίνεται ανάρπαστο! Τελευταία χρόνια Ο Μπάρι Γουάιτ συνέχισε από το 1977 να κυκλοφορεί άλμπουμ σχεδόν κάθε χρόνο («The Man» το 1978, «The Message Is Love» το 1979, «Sheet Music» το 1980, «Beware!» το 1981, «Change» το 1982, «Dedicated» το 1983), εξακολουθώντας να σημειώνει χρυσές και πλατινένιες πωλήσεις. Στα τέλη του 1983 αποφασίζει να κάνει ένα διάλειμμα από τη δισκογραφία και για 4 χρόνια παραμένει δισκογραφικά άφαντος. Επιστρέφει δυναμικά το 1987 με την κυκλοφορία του δίσκου «The Right Night & Barry White» και 2 χρόνια αργότερα κυκλοφορεί το άλμπουμ «The Man Is Back!».

Η δεκαετία του ’90 θα του φέρει και νέες δισκογραφικές περγαμηνές («Put Me in Your Mix» του 1991 και «The Icon Is Love» του 1994), ενώ το 1999 θα ρίξει στην αγορά τον τελευταίο του δίσκο, το «Staying Power», που έγινε χρυσός σε χρόνο ρεκόρ! Τον Μάιο του 2003, ο Μπάρι Γουάιτ έπαθε εγκεφαλικό περιμένοντας νεφρικό μόσχευμα, καθώς η χρόνια υπέρτασή του καλούσε σε μεταμόσχευση νεφρού. Ο μεγάλος τραγουδοποιός με την αισθησιακή φωνή έφυγε από τον κόσμο στις 4 Ιουλίου 2003 στο Λος Άντζελες… Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr