Με καμπύλες στις οποίες δεν μπόρεσε να αντισταθεί ούτε η ματιά της Σοφία Λόρεν, η «Μονρόε των φτωχών», όπως έμεινε γνωστή η αμερικανή ηθοποιός, ήρθε για να γεμίσει τον κόσμο με ομορφιά και εκρηκτικές αναλογίες! Γνωστή για τα αβυσσαλέα προσόντα αλλά και την εικόνα της ξανθιάς σεξοβόμβας που μοστράρισε με πάσα επισημότητα η τολμηρή Μάνσφιλντ, έγινε γνωστή ως το pin-up girl με τα συνεχή ενδυματολογικά ατυχήματα, πριν περιφέρει τη χυμώδη κορμοστασιά της σε ταινίες του ’50 και του ’60. Το αλλοτινό sex symbol μπήκε στο μάτι της πουριτανικής αμερικανικής κοινωνίας όσο λίγες, μένοντας θρύλος για το πώς πουλούσε τον διάχυτο ερωτισμό της, κάτι που αναγνώρισε και το περιοδικό Playboy, ονομάζοντάς τη Νο 2 στη σχετική λίστα του με τις 100 καλύτερες Playmates όλων των εποχών! Και βέβαια κατέχει και μια πρωτιά: είναι η πρώτη ηθοποιός που εμφανίστηκε ποτέ γυμνή σε χολιγουντιανό φιλμ, με τη γυμνή της ερμηνεία στο «Promises! Promises!» να μένει εξίσου θρυλική, κλέβοντας την πρωτιά στο photo-finish από την άλλη κινούμενη πρόκληση, Μέριλιν Μονρόε! Και παρά τη βουτιά που πήρε η καριέρα της στη δεκαετία του ’60, ο μύθος της δεν θα προλάβαινε να ξεθωριάσει, καθώς η Μάνσφιλντ σκοτώθηκε αναπάντεχα σε τροχαίο δυστύχημα το 1967, μόλις στα 34 χρόνια της ζωής της, μένοντας έτσι για πάντα νέα και ωραία… Πρώτα χρόνια Η Τζέιν Μάνσφιλντ γεννιέται ως Βέρα Τζέιν Πάλμερ στις 19 Απριλίου 1933 στην Πενσιλβάνια των ΗΠΑ ως κόρη δικηγόρου και δασκάλας. Η μικρή Βέρα χάνει αναπάντεχα τον πατέρα της στην τρυφερή ηλικία των 3 ετών και το 1939 η μητέρα της ξαναπαντρεύεται, με τις δυο τους να ακολουθούν τον νέο σύζυγο στο Ντάλας του Τέξας. Η Βέρα μεγαλώνει λοιπόν μέσα στο τυπικό μεσοαστικό περιβάλλον της εποχής ως ένα ευαίσθητο και αθώο κορίτσι χωρίς μεγάλες έγνοιες. Τα υποκριτικά και μουσικά της χαρίσματα κάνουν από νωρίς την εμφάνισή τους στη ζωή του κοριτσιού: μαθαίνει φωνητική, χορό και βιολί, ενώ από ταξίδι της οικογένειας στο Λος Άντζελες το 1946, με την ίδια σε ηλικία 13 ετών, ερωτεύεται τον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ και παθιάζεται με τη showbiz. Συναντώντας δύο αστέρες του κινηματογράφου σε χολιγουντιανό εστιατόριο, η μικρή παίρνει το αυτόγραφό τους και υπόσχεται στη μητέρα της: «Μια μέρα κάποια άλλη νεαρή κοπέλα θα διασχίσει την ίδια αίθουσα για να ζητήσει το δικό μου αυτόγραφο». Σε ηλικία 16 ετών, γνωρίζει τον Πολ Μάνσφιλντ σε χριστουγεννιάτικο πάρτι και ερωτεύονται κεραυνοβόλα. Παντρεύονται λίγους μήνες αργότερα, τον Μάιο του 1950, μερικές εβδομάδες προτού η Βέρα αποφοιτήσει από το σχολείο. Και βέβαια πριν τελειώσει η χρονιά φέρνει στον κόσμο μια κόρη, την Τζέιν Μαρί Μάνσφιλντ. Όταν ο σύζυγος έφυγε για τα χαρακώματα του Πολέμου της Κορέας, η Μάνσφιλντ γράφεται στη δραματική σχολή του τοπικού πανεπιστημίου του Τέξας, καθώς το όνειρο της showbiz δεν το είχε εγκαταλείψει ποτέ. Το 1954 θα κάνει το ντεμπούτο της στο σανίδι, ερμηνεύοντας ρόλο στον «Θάνατο του Εμποράκου», και όταν επιστρέφει ο άντρας της από τον πόλεμο, τον πείθει να μετακομίσουν στο Λος Άντζελες για να «γίνω αστέρι του κινηματογράφου», όπως έλεγε συνεχώς… Πρώτες χολιγουντιανές περιπέτειες Τα πρώτα συναπαντήματα της Μάνσφιλντ με το Χόλιγουντ ήταν όμως τραγικά. Αφού πέρασε από οντισιόν τόσο στην Paramount όσο και τη Warner Bros., το πιο κοντά που έφτασε στο σινεμά ήταν ως ταξιθέτρια σε σκοτεινή αίθουσα! Κι όταν προσπάθησε να δουλέψει ως μοντέλο, στην πρώτη της επαγγελματική φωτογράφιση για διαφήμιση της General Electric κόπηκε τελικά από τη φωτογραφία, καθώς έδειχνε «υπερβολικά σέξι» για τα συντηρητικά ήθη του 1954! Οι περιπέτειες για να τρυπώσει στη showbiz άφησαν όμως το στίγμα τους στον γάμο της: το 1955 το ζευγάρι χωρίζει οριστικά, με την ίδια να κρατά ωστόσο το «Μάνσφιλντ», αφού έμοιαζε στα μάτια της «καταλληλότερο για σταρ». Παρά τις απογοητεύσεις που είχε ήδη γνωρίσει στο Χόλιγουντ, η Μάνσφιλντ δεν λέει να το βάλει κάτω και το 1955 εξασφαλίζει τελικά τα πρώτα μικρορολάκια της στο σινεμά: εμφανίζεται στα φιλμ «Female Jungle», «Pete Kelly’s Blues» και «Illegal», περνώντας όμως εν πολλοίς απαρατήρητη… Τα ενδυματολογικά ατυχήματα που την κάνουν γνωστή Η Μάνσφιλντ σύντομα αποδείχθηκε ο καλύτερος διαφημιστής του εαυτού της, κάνοντας τα πάντα για να ξεχωρίσει από τον σωρό των πληθωρικών ξανθιών που κυνηγούσαν το όνειρο της υποκριτικής στο Χόλιγουντ. Αφού έκανε λοιπόν το ροζ χρώμα το σήμα-κατατεθέν της (ροζ αμφίεση, ροζ αυτοκίνητο, ακόμα και σε σπίτι με ροζ πινελιές έμενε, το οποίο αποκαλούσε «το ροζ παλάτι»!), σκαρφίστηκε έναν ακόμα τρόπο για να την προσέξει ο Τύπος: ήταν στην πρεμιέρα της ταινίας «Underwater in Florida» όταν θα λάβει χώρα το πρώτο από μια μακρά σειρά «ατυχημάτων» που θα της φέρουν πανεθνική δημοσιότητα! Η μπλούζα που φορούσε στην κινηματογραφική πρεμιέρα υποχώρησε μυστηριωδώς αποκαλύπτοντας σε όλη του τη μεγαλοπρέπεια το στήθος της, μπροστά στα έκπληκτα μάτια των αποσβολωμένων δημοσιογράφων… Εμπορική επιτυχία Από εκείνη τη μαγική στιγμή για την ίδια, η Μάνσφιλντ υιοθετεί τα γυμνά ατυχήματα και φιγουράρει συνεχώς σε περιοδικά και εφημερίδες! Γίνεται πρωτοσέλιδα στον σκανδαλοθηρικό Τύπο παρά το γεγονός ότι ήταν άγνωστη. Όπως το έθεταν οι δημοσιογράφοι, «η κυρία Μάνσφιλντ υποφέρει από τόσα πολλά ατυχήματα με το φερμουάρ της που η γύμνια εντάσσεται γι’ αυτή στην επικινδυνότητα του επαγγέλματός της»! Την ίδια στιγμή, η Τζέιν -πια- κεφαλαιοποιεί τη φήμη της με αισθησιακά νούμερα σε καμπαρέ, γινόμενη ολοένα και πιο δημοφιλής στο ανδρικό κοινό. Κι έτσι δεν θα περνούσε πολύς χρόνος για να την προσέξουν οι παραγωγοί. Εξασφάλισε λοιπόν ρόλο τόσο στο Μπρόντγουεϊ όσο και στην κινηματογραφική μεταφορά του «Will Success Spoil Rock Hunter» (1957), με τις ερμηνείες και τον διάχυτο σεξουαλισμό που απέπνεε η σεξοβόμβα να την εγκαθιδρύουν μονομιάς στις συνειδήσεις του ανδρικού κοινού. Ήταν πια αναγνωρίσιμη ηθοποιός και φαινόταν ότι είχε μέλλον μπροστά της. Κάτι που προσυπέγραψαν οι ρόλοι της στις ταινίες «Kiss Them For Me» (1957), «The Sheriff of Fractured Jaw» (1958) και «It Takes a Thief» (1960). Παρά τη φήμη που απέκτησε και την απογείωσή της στο σταριλίκι, οι περισσότεροι την αναγνωρίζουν όμως από τις «καυτές» φωτογραφίσεις της ως pin-up girl. Σε μόλις 9 μήνες, από τον Σεπτέμβριο του 1956 μέχρι τον Μάιο του 1957, η προκλητικότατη Μάνσφιλντ απαθανατίζεται στο απίστευτο νούμερο των 2.500 φωτογραφιών! Η εικόνα της κυκλοφορεί πια πρακτικά παντού… Απόπειρες να αναβιώσει την καριέρα της Η κινηματογραφική της πορεία έμελλε ωστόσο να βαλτώσει στις αρχές της δεκαετίας του ’60, κι αυτό γιατί το celebrity Μάνσφιλντ είχε συνδεθεί στη συνείδηση του κόσμου περισσότερο με τις προκλητικές φωτογραφίες παρά με το σινεμά. Έπρεπε λοιπόν να κάνει κάτι για να τονώσει την κινηματογραφική της καριέρα. Κι έτσι το 1963 γίνεται και πάλι πρωτοσέλιδο ως η πρώτη αμερικανή ηθοποιός που εμφανίστηκε ποτέ γυμνή σε χολιγουντιανή ταινία! Ο λόγος για το διαβόητο «Promises! Promises!»… Παρά το γεγονός ότι η ταινία συζητήθηκε πολύ και έκανε πάταγο στο box office, δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα για την καριέρα της. Κι ενώ εμφανίζεται σε μια χούφτα φιλμ αμέσως μετά, το κινηματογραφικό momentum φαίνεται να έχει χαθεί οριστικά για την ξανθιά σεξοβόμβα. Αφού παίζει λοιπόν στα «Panic Button» (1964), «The Fat Spy» (1966) και «Single Room Furnished» (1967), στρέφεται πια στο θέατρο αλλά και στα νυχτερινά κέντρα, με νούμερα που συνδυάζουν τραγούδι, χορό, κωμικά σκετσάκια αλλά και άφθονο «παιχνίδι» με το κοινό… Προσωπική ζωή Μετά τον χωρισμό της το 1955 από τον Πολ Μάνσφιλντ, η ζωή της Τζέιν πήρε μια ταραγμένη και δραματική πορεία, με τον Τύπο να ακολουθεί κάθε της βήμα και να δημοσιεύει τα πάντα που αφορούσαν στις προσωπικές της στιγμές. Η σκανδαλοθηρική αυτή υπερδημοσίευση άφησε αναμφίβολα το στίγμα της στην καριέρα της, αφού επισκίασε τα υποκριτικά της χαρίσματα. Το 1958, η σεξοβόμβα παντρεύτηκε τον νικητή των ανδρικών καλλιστείων Μίστερ Κόσμος, Mickey Hargitay, με τον οποίο απέκτησαν τρία παιδιά. Η γαμήλια ένωση ωστόσο παραήταν ταραχώδης και σύντομα θα έφτανε στο τέλος της, με τους ρεπόρτερ να παρακολουθούν στενά το διαζύγιο και πιπεράτες λεπτομέρειες να αναδύονται κάθε τόσο. Το 1964, η Μάνσφιλντ παντρεύτηκε για τρίτη φορά, τώρα με τον ηθοποιό Matt Cimber, παρά το γεγονός ότι δεν είχε ακόμα οριστικοποιηθεί το πολύκροτο διαζύγιό της με τον Hargitay (γι’ αυτό και ο γάμος τελέστηκε στο Μεξικό). Τα ζευγάρι πρόλαβε να σκαρώσει έναν απόγονο πριν τραβήξουν τελικά δρόμους χωριστούς. Παρά τα αναρίθμητα ειδύλλια που της προσάπτει ο Τύπος της εποχής, η Μάνσφιλντ θα περάσει το υπόλοιπο της σύντομης ζωής της σε άλλη μια ταραχώδη σχέση, αυτή η φορά με τον δικηγόρο Sam Brody, τον οποίο είχε προσλάβει για το διαζύγιό της… Το μοιραίο τροχαίο δυστύχημα Ήταν στις 29 Ιουνίου 1967 όταν η Μάνσφιλντ και ο Brody, επιστρέφοντας από άλλη μια αξιομνημόνευτη εμφάνιση της σταρ σε νυχτερινό κέντρο του Μισισιπί, συγκρούστηκαν με φορτηγάκι σε κλειστή στροφή, χάνοντας επιτόπου και οι δύο τη ζωή τους. Η 34χρονη σταρ ήταν στον κολοφώνα της δόξας της, καθώς μπορεί το σινεμά να της γύρισε την πλάτη, δεν έκανε όμως το ίδιο ποτέ το ανδρικό κοινό, που κατέκλυζε κυριολεκτικά τις αίθουσες όπου εμφανιζόταν η Μάνσφιλντ. Με το κατάξανθο look και τις χυμώδεις αναλογίες, η Μάνσφιλντ ήταν σε επίπεδο sex symbol στις δεκαετίες του ’50 και του ’60 πίσω μόνο από την -εκτός συναγωνισμού- Μέριλιν! Τόσο το αναμφισβήτητο ταλέντο όσο και τα χαρίσματά της στη σκηνή την ξεχώριζαν από τη στρατιά των «Μπάρμπι» που κυνηγούσαν το ίδιο όνειρο, ενώ οι ικανότητες αυτοπροβολής της έχουν μείνει τόσο θρυλικές όσο και οι αναλογίες της. Κι έτσι η εικόνα της Μάνσφιλντ σφράγισε μια ολόκληρη εποχή. «Δεν ικανοποιούμαι ποτέ», έλεγε η ίδια για την ακούραστη προσπάθειά της να καλυτερεύσει τόσο τη ζωή όσο και την καριέρα της, «η ζωή είναι μια διαρκής αναζήτηση για προσωπική βελτίωση»… Δείτε όλα τα πρόσωπα που φιλοξενούνται στη στήλη «Πορτραίτα» του newsbeast.gr