Eπιδίωξη της κυβέρνησης είναι, την προσεχή χρονιά, το σύνολο των δημόσιων σχολείων να διαθέτει από την αρχή του διδακτικού έτους τον απαραίτητο αριθμό καθηγητών και μαθητών, βιβλία, καθώς και τις κατάλληλες υποδομές ούτως ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα, τόνισε κατά την ομιλία του την Τρίτη στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης.

Ο κ.Αμανατίδης χαρακτήρισε αριστεία και υπεράσπιση του δικαιώματος της δημόσιας και δωρεάν παιδείας τη δημιουργία δέκα,δεκαπέντε,είκοσι,τριάντα, πενήντα σχολικών μονάδων, οι οποίες θα έχουν όλους τους καθηγητές, τα βιβλία, θα εφαρμόζουν καινοτόμες δράσεις σε όλη την Ελλάδα και θα προβάλλονται αυτές συνέχεια,«προσπαθώντας έτσι να κρύψουν τη γύμνια μιας πολιτικής, η οποία καταδίκασε τα δημόσια σχολεία σε ελλείψεις εκπαιδευτικών, σε ελλείψεις ακόμη και πετρελαίου».

Αναφέρθηκε,μάλιστα, σε σχολεία τα οποία δεν θερμαίνονταν τους προηγούμενους χειμώνες, σε υποσιτιζόμενους μαθητές,σε ελλείψεις σχολικών βιβλιοθηκών, υποστηρικτικών δομών, ενισχυτικής διδασκαλίας, σε ελλείψεις από ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας,με τις οποίες πρέπει να ενισχυθούν ειδικές περιοχές. «Μπορούν να κρυφτούν πίσω από την ύπαρξη, την επέκταση των 10-15 πρότυπων σχολείων και να τα κάνουν και 50; Μπορεί να κρυφτεί αυτή η πολιτική;», αναρωτήθηκε.«Προφανώς και όχι. Και γι’ αυτό ήρθε η πολιτική αλλαγή», επισήμανε.

Αναφορικά με το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών σχολικών μονάδων και προκειμένου να αποφευχθούν αποκλεισμοί άξιων εκπαιδευτικών, ο κ. Αμανατίδης πρότεινε η ψηφοφορία από το σύλλογο διδασκόντων να γίνεται για τον κάθε υποψήφιο ατομικά, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια και όχι συγκριτικά και η βαθμολογία που προκύπτει να αθροίζεται με τη βαθμολογία του από τα υπόλοιπα τυπικά προσόντα. Μάλιστα, προκειμένου να αποφευχθούν αδικίες, έκανε την πρόταση να καταρτίζεται πρώτα αξιολογικός πίνακας με βάση τις βαθμολογίες των υποψήφιων διευθυντών και να κατατίθενται ακολούθως οι δηλώσεις προτίμησης των σχολείων, στις οποίες κάθε υποψήφιος να μπορεί να δηλώσει όσες και όποιες θέσεις επιθυμεί στο οικείο ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

Η τρίτη πρόταση του κ. Αμανατίδη αφορούσε τους υποψήφιους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η αποτίμηση της προσωπικότητας και της γενικής συγκρότησης του υποψηφίου να γίνεται με αξιολόγηση κατά την προφορική συνέντευξη ενώπιον του αρμόδιου συμβουλίου επιλογής.