Τις έντονες αντιδράσεις των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ προκάλεσαν οι αλλαγές στο σχέδιο νόμου για τα ταξί που προτάθηκαν στον ΚΤΕ Υποδομών του ΠΑΣΟΚ που συνεδρίασε τη Δευτέρα.

Συγκεκριμένα προτάθηκαν οι εξής αλλαγές:

• Οι έδρες των ταξί να συνάδουν με τις Καλλικρατικές.

• Να αυξηθούν οι συντελεστές βάσει των οποίων εκδίδονται άδειες σε ορισμένες περιοχές προκειμένου να επιτευχθεί μερικώς απελευθέρωση του κλάδου.

• Να δίνεται η δυνατότητα σε τουριστικές επιχειρήσεις να εκδίδουν άδειες για οχήματα ειδικής μίσθωσης 7 και 9 θέσεων ακόμα και σε περιοχές που ο συντελεστής δεν το επιτρέπει.

• Και τέλος να μην έχουν οι περιφερειάρχες τη δυνατότητα να αυξομειώνουν σε μεγάλο βαθμό το συντελεστή για την έκδοση νέων αδειών.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα πολλοί βουλευτές του ΠΑΣΟΚ να ασκήσουν έντονη κριτική για μια σειρά «ρουσφετολογικών» ρυθμίσεων που προστέθηκαν στο νομοσχέδιο του Μάκη Βορίδη, χωρίς να είναι μνημονιακές υποχρεώσεις απειλώντας ότι αν δεν αποσυρθούν θα τις καταψηφίσουν.

Ο υπουργός Υποδομών εμφανίστηκε ανοιχτός σε βελτιωτικές αλλαγές για την απελευθέρωση των ταξί κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου που αφορά «ρυθμίσεις ηλεκτρονικών επικοινωνιών, μεταφορών και δημοσίων έργων».

Παράλληλα, προανήγγειλε την κατάθεση τροπολογιών μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη ενώ ανακοίνωσε ότι θα καταργήσει την διάταξη του νομοσχεδίου που αφορά τις απαλλοτριώσεις.

Ο κ. Βορίδης υπεραμύνθηκε της ρύθμισης για τα ταξί, στην οποία εστιάστηκαν κυρίως οι έντονες επικρίσεις της αντιπολίτευσης, τονίζοντας ότι η κυβέρνηση μέσα από το διάλογο, τον οποίο θα συνεχίσει όπως είπε, μέχρι την τελευταία στιγμή, έχει καλύψει σε μεγάλο βαθμό σειρά ζητημάτων που είχαν προκύψει.

Ταυτόχρονα επέκρινε «αντιλήψεις που υποστηρίζουν ότι μόνο με ένα τρόπο μπορεί να γίνει η απελευθέρωση του επαγγέλματος των ταξί», τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «πάντοτε υπάρχουν πολλοί τρόποι, να γίνει κάτι».

«Η ρύθμιση αποτελεί διεθνή υποχρέωση της χώρας αλλά μπορεί να εφαρμοστεί σύμφωνα με τις καλύτερες αρχές. Σαφώς χωράνε εξαιρέσεις για λόγους δημοσίου συμφέροντος. Και εδώ συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για μια ευρύτερη ρύθμιση κάτι που έγινε αποδεκτό», σημείωσε ο κ. Βορίδης και πρόσθεσε:

«Υπάρχουν επιμέρους ζητήματα για να ρυθμιστούν. Αυτό είναι το νόημα του διαλόγου και το έκανε το υπουργείο στον διάλογο του με τους εταίρους προσπαθώντας να βρει τη χρυσή τομή».

Ο κ. Βορίδης δήλωσε ανοιχτός για βελτιώσεις στο θέμα της μεταβίβασης των αδειών, ώστε να υπάρξει, όπως είπε, πρόσθετο το στοιχείο της διαφάνειας, ενώ εμφανίστηκε αρνητικός στη κατάργηση της δυνατότητας για επταθέσια και εννιαθέσια ταξί.

Την ίδια ώρα επικοινωνία για το ίδιο ζήτημα είχε ο Ευάγγελος Βενιζέλος με τον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο, ενώ σύμφωνα με ενημέρωση της νέας εκπροσώπου τύπου του ΠΑΣΟΚ Φώφης Γεννηματά Παπαδήμος – Βενιζέλος συμφώνησαν ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις σε ορισμένες διατάξεις του συγκεκριμένου νομοσχεδίου.

Ειδικότερα, ο κ. Πάνος Μπεγλίτης ανέφερε ότι «ο κ. Βορίδης επιχειρεί να περάσει μια σειρά διατάξεων που εξυπηρετούν μικροπολιτικά συμφέροντα… υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός ρυθμίσεων που έρχονται τελευταία στιγμή κλείνοντας το μάτι σε σειρά κοινωνικών κατηγοριών» και τόνισε ότι αν δεν «αποσυρθούν όλα, δεν πρόκειται να ψηφιστεί καμία άλλη νομοθετική ρύθμιση πλην των υποχρεώσεων που έχουμε έναντι των εταίρων».

Στο ίδιο μήκος και ο κ. Γιάννης Διαμαντίδης που είπε πως «έχετε ξεφύγει από κάθε όριο, υπάρχει αλληλοσύγκρουση υπουργών», ενώ ο Κώστας Γείτονας σημείωσε πως «είναι απαράδεκτη η κατάσταση, είναι 500 άρθρα το ν.σ. είναι αδύνατο να το διαβάσει κανείς».

Είναι δε χαρακτηριστικό ότι κυβερνητικό στέλεχος από το ΠΑΣΟΚ χαρακτήρισε, στη διάρκεια της συνεδρίασης του αρμόδιου ΚΤΕ στη Βουλή, τις ρυθμίσεις ως «νομοσχέδιο Λυμπερόπουλου και όχι Βορίδη».

Επίθεση, με υπαινιγμούς για τη μετακίνησή του στη ΝΔ, εξαπέλυσε εναντίον του Μάκη Βορίδη και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΛΑΟΣ Αστέριος Ροντούλης, ο οποίος είπε χαρακτηριστικά ότι «υπάρχουν υπουργοί που πρέπει να κάνουν τη βρώμικη δουλειά, αλλά η Βουλή πρέπει να κάνει τη καθαρή δουλειά».

Έντονη ήταν η αντίδραση τόσο της προέδρου της Επιτροπής Οικονομικών Βάσως Παπανδρέου, που χαρακτήρισε «απαράδεκτα» τα υπονοούμενα του κ. Ροντούλη και του ζήτησε να ανακαλέσει.

Την στήριξη του στον υπουργό Υποδομών εξέφρασε ο εισηγητής της ΝΔ Μιχάλης Παπαδόπουλος, κάνοντας λόγο για «προεκλογικά παιχνίδια» και επιτέθηκε όχι μόνο στον κ. Ροντούλη αλλά και στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Πάνο Μπεγλίτη, Κώστα Γείτονα και Γιάννη Διαμαντίδη, που είχαν αντιδράσει στη διαδικασία του επείγοντος και είχαν υποστηρίξει ότι νομοσχέδιο περιέχει «ρουσφετολογικές ρυθμίσεις».

Η επίσπευση της συζήτησης του νομοσχεδίου, που θα ολοκληρωθεί την Παρασκευή σε δεύτερη ανάγνωση και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα, προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις και των ειδικών αγορητών της αντιπολίτευσης.

Οι εκπρόσωποι του ΚΚΕ Απόστολος Νάνος και του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης, έκαναν λόγο για «φωτογραφικές διατάξεις» και διαδικασίες που υποβαθμίζουν το ρόλο του κοινοβουλίου.