Τα βαθιά του συλλυπητήρια για τον θάνατο του συγγραφέα Κώστα Μουρσελά εξέφρασε ο πρόεδρος της Βουλής, Νίκος Βούτσης κάνοντας λόγο για έναν σπουδαίο άνθρωπο του πολιτισμού, για έναν δημιουργό με συνείδηση του κοινωνικού του ρόλου, που αντιστάθηκε στη χούντα και του οποίου το πλούσιο συγγραφικό έργο τον κατατάσσει ανάμεσα στους μεγαλύτερους μεταπολεμικούς λογοτέχνες.

Η ανακοίνωση του προέδρου της Βουλής έχει ως εξής:

«Με θλίψη πληροφορήθηκα τον θάνατο του αγαπητού συγγραφέα Κώστα Μουρσελά, ενός σπουδαίου ανθρώπου του πολιτισμού, που σφράγισε με τη γραφή του και το ελεύθερο πνεύμα του το νέο ελληνικό θέατρο. Δημιουργός με συνείδηση του κοινωνικού του ρόλου, αντιστάθηκε στη χούντα υφιστάμενος τις συνέπειες όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις”, στρεφόμενος από τότε αποκλειστικά στην τέχνη. Ο λόγος του μέσα από την ιστορική σατιρική σειρά “Εκείνος και Εκείνος” υπήρξε φάρος αντίστασης στη σκοτεινή επταετία των συνταγματαρχών. Ο Κώστας Μουρσελάς, ανήσυχος παρατηρητής της ελληνικής πραγματικότητας και ευαίσθητος δέκτης των κοινωνικών εξελίξεων, με το πλούσιο συγγραφικό έργο του κατατάσσεται ανάμεσα στους μεγαλύτερους μεταπολεμικούς λογοτέχνες.

Στους οικείους του εκφράζω τα βαθιά συλλυπητήριά μου».

Τη θλίψη του για τον θάνατο του Κώστα Μουρσελά εκφράζει το Τμήμα Πολιτισμού του ΣΥΡΙΖΑ. Με ανακοίνωση που εξέδωσε σημειώνει: «Έφυγε ένας σπουδαίος άνθρωπος της Τέχνης, αγωνιστής των γραμμάτων και της ζωής. Ο συγγραφέας Κώστας Μουρσελάς με το έργο του και την στάση του σημάδεψε και χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή».

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπενθυμίζει πως ως «φοιτητής της Νομικής το 1951 αντιμετώπισε το έκτακτο στρατοδικείο. Το 1969 απολύθηκε από την Χούντα και αφιερώθηκε στην συγγραφή. Με τη δημοφιλή τηλεοπτική σειρά «Εκείνος και εκείνος» γνώρισε την πλατιά λαϊκή αποδοχή. Ο Σόλων και Λουκάς, μεσούσης της Χούντας, με την λοξή ματιά τους καυτηρίαζαν τα κακώς κείμενα «του συστήματος» και των βολεμένων της εποχής. Το 1973 γράφει την σπονδυλωτό έργο «Ω, τι κόσμος μπαμπά» που παίχτηκε από τον θίασο του Θεάτρου Σάτιρας σε σκηνοθεσία Βασίλη Διαμαντόπουλου. Παρ όλη την λογοκρισία που αφαίρεσε σελίδες ολόκληρες από το κείμενο, το έργο ήταν μία ανελέητη κοινωνική και πολιτική σάτιρα που υπερέβαινε την εποχή του».

Η ανακοίνωση καταλήγει λέγοντας, “μυθιστοριογράφος, σεναριογράφος, θεατρικός συγγραφέας, συγγραφέας αισθητικών δοκιμίων αλλά και επιφυλλίδων ο πολυγραφότατος Κώστας Μουρσελάς πλούτισε τα ελληνικά γράμματα… Το Τμήμα Πολιτισμού ΣΥΡΙΖΑ εκφράζει τη θλίψη του στους οικείους του».

Παράλληλά, «πλούσιο και πολύτιμο συγγραφικό έργο» αφήνει πίσω του ο Κώστας Μουρσελάς, σημειώνει σε δήλωσή της η τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη.

Αναλυτικά, «ο Κώστας Μουρσελάς έφυγε αφήνοντας παρακαταθήκη ένα πλούσιο και πολύτιμο συγγραφικό έργο.
Ο ελληνικός πολιτισμός έχασε ένα σημαντικό λογοτέχνη, που πάντα κατάφερνε να αποτυπώνει με τρόπο μοναδικό την κοινωνική πραγματικότητα, και να εμβαθύνει σε όλες τις κοινωνικές διεργασίες της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του».

Ο Κώστας Μουρσελάς υπήρξε «ένας ταγμένος συγγραφέας που υπηρέτησε ουσιαστικά το νεοελληνικό θέατρο και την πεζογραφία καταφέρνοντας να ακυρώσει τα σύνορα ‘’υψηλής” και ”λαϊκής” τέχνης και να συγκινήσει το πλατύ κοινό» δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού πληροφορούμενη την είδηση του θανάτου του συγγραφέα.

Στην ανακοίνωση της, η κ.Κονιόρδου εκφράζει βαθιά συλληπητήρια προς την οικογένεια και τους οικείους του Κώστα Μουρσελά τονίζοντας μεταξύ άλλων, ότι ο συγγραφέας με το έργο του «ζωντάνεψε ένα πανόραμα χαρακτήρων και καταστάσεων που εξερευνούσαν τους ηθικούς συμβιβασμούς της νεοελληνικής κοινωνίας αλλά πάντα άφηνε μια χαραμάδα στην φωνή της ελπίδας».

Τέλος, στο σημαντικό «ίχνος» που άφησε σε Λογοτεχνία και Θέατρο ο Κώστας Μουρσελάς, αναφέρονται οι Τομείς Πολιτισμού της Δημοκρατικής Συμπαράταξης: με θλίψη τον αποχαιρετούν, εκείνον που ήταν «ένας από τους σημαντικότερους μεταπολεμικούς λογοτέχνες. Θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος, σφράγισε με τη γραφή του το νέο ελληνικό θέατρο και την πεζογραφία. Το Ελληνικό Θέατρο του οφείλει πολλά. Έργα του παίχτηκαν από θιάσους του Ελεύθερου θεάτρου, από τις Κρατικές σκηνές, Δημοτικά θέατρα και Θιάσους του εξωτερικού. Έγινε ιδιαίτερα αγαπητός στο ευρύ κοινό με την τηλεοπτική μεταφορά του έργου του ”Βαμμένα Κόκκινα Μαλλιά” καθώς και με το εμβληματικό ’Εκείνος και Εκείνος’ που ήταν η δική του απάντηση στη Δικτατορία των Συνταγματαρχών και στα κακώς κείμενα της ελληνικής πραγματικότητας. Θερμά συλλυπητήρια στους οικείους του», καταλήγει η ανακοίνωση.