Τα νούμερα που εμφανίζονται στις διαγραμμισμένες περιοχές παρουσιάζουν τη συχνότητα εμφάνισης χτυπήματος στο κράνος όταν αυτό πραγματικά «χρειάστηκε».

Σε πρώτη ανάγνωση, το θέμα είναι απλά περίεργο ή πρωτότυπο όταν κοσμεί ένα προστατευτικό στοιχείο. Ωστόσο με δεύτερη σκέψη έχει πολλά να πει, ακόμη και να αναθεωρήσει συνήθειες και επιλογές των καταναλωτών.

Ο μοτοσυκλετιστές συχνά εμπλέκονται σε συζητήσεις περί των επιλογών τους στο θέμα προστασία και κράνος. Ειδικά όταν έχουν να υποστηρίξουν την άποψή τους και τις προσωπικές τους επιλογές.

Υπάρχουν στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού δύο κατηγορίες μοτοσυκλετιστών σε ότι αφορά στον προστατευτικό εξοπλισμό,. Από τη μία είναι οι «ATGATT» (All The Gear, All The Time) – «Πλήρης εξοπλισμός, κάθε στιγμή».

Από την άλλη είναι οι «squids», τα «καλαμάρια» που χαρακτηρίζονται έτσι γιατί επιλέγουν να φοράνε ένα κράνος, συνήθως ανοικτό, και τίποτε περισσότερο.

Με λιτή ένδυση, αφήνουν εκτεθειμένες ακόμη και γυμνές επιφάνειες δέρματος «να κρέμονται» κάτω από το κράνος, με αποτέλεσμα να μοιάζουν με καλαμάρια.

Η κατηγορία «δεν φοράω ούτε κράνος» είναι μια άλλη περίπτωση που σπανίζει, δεν μπορεί να συμμετέχει σε τέτοια «συζήτηση» και δεν λαμβάνεται καν υπόψη…

Για τους φανατικούς «ATGATT» δεν αρκεί μόνο ο προστατευτικός εξοπλισμός, αλλά απαιτείται να είναι και ο κατάλληλος. Ένα ανοικτό, «μισό» κράνος θεωρείται τόσο ανεπαρκές, ώστε θεωρούν ότι είναι σαν να μην φοράς καθόλου.

Η άποψη αυτή -την οποία εμείς συμμεριζόμαστε- επιβεβαιώνεται από τις στατιστικές που καταγράφονται πάνω στο κράνος της Icon. Τα σημεία του κράνους που καλούνται συχνότερα να προστατεύσουν χτυπήματα, είναι στο εμπρός και κάτω μέρος του. Αυτό δηλαδή που λείπει σε ένα ανοικτό κράνος.

Το 40% σχεδόν των χτυπημάτων εμφανίζεται στο σαγόνι και στις πλευρές του. Σύμφωνα με την αναφορά της «Hurt Report» που συνέλεξε και κατέγραψε τα στατιστικά πολλών ετών, το λιγότερο εκτεθειμένο σημείο (0,4%) είναι η κορυφή του κράνους.

Αν λοιπόν τα στοιχεία του κράνους «Airframe Statistic» της Icon ληφθούν ως ενδείξεις για την επιλογή του κράνους, τότε η προτίμηση ενός κλειστού «Full face» γίνεται μονόδρομος.

Και για όσους μπουν στον κόπο να κάνουν την άθροιση, το ποσοστό που λείπει -ένα σημαντικό 15% περίπου- αφορά χτυπήματα στη ζελατίνα του κράνους. Ένα ακόμη σημείο όπου τα ανοικτά υστερούν σημαντικά σε σχέση με τα «full face».