Η κορυφαία ΜΧ της Honda πιστή στο ανά διετία ραντεβού της με σημαντικές αναβαθμίσεις, προσφέρει ως μοντέλο 2015 τρεις επιλογές απόδοσης του κινητήρα στον αναβάτη.

Προσθέστε στο μοναδικό αυτό χαρακτηριστικό και την ισχύ που προσφέρει η βελτιωμένη κυλινδροκεφαλή -στην οποία έχει «βάλει χεράκι» το HRC- τη νέα εξάτμιση, τη δεύτερη γενιά του πιρουνιού αέρα της Kayaba (PSF2) και το μεγαλύτερο δίσκο μπροστά, και έχετε μια καινούργια μοτοσυκλέτα.

Το 2013 ήταν η χρονιά του επαναστατικού ανεστραμμένου με αέρα της KYB που ανέβασε τις επιδόσεις των αναρτήσεων του CRF σε υψηλότερο επίπεδο. Στο μοντέλο 2015 έχει τοποθετηθεί η ωριμότερη δεύτερη γενιά του PSFS2 που συνεργάζεται καλύτερα με το πλαίσιο για αμεσότερη απόκριση, βελτιωμένη αίσθηση και ευκολότερη οδήγηση, λέει η Honda.

Η ισχύς και η ροπή του μονοκύλινδρου με τα 449 κεκ. έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά, ώστε να κατεβαίνει καλύτερη η δύναμη στο χώμα, χάρη στα μαγικά χεράκια των μηχανικών του HRC που ασχολήθηκαν με την τετραβάλβιδη κυλινδροκεφαλή Unicam.

Βασικά έχει μεταφερθεί τεχνογνωσία από τα επίσημα αγωνιστικά CRF του HRC, όπως αγωνίζονταν στο παγκόσμιο ΜΧ τη σεζόν 2013-2014. Η Honda φυσικά παραμένει φειδωλή ως προς τις ίδιες τις επεμβάσεις, όμως μαθαίνουμε ότι για παράδειγμα οι θυρίδες εξαγωγής τώρα βγαίνουν δεξιά αντί για αριστερά.

Τα κρίσιμα μεγέθη, διάμετρος Χ διαδρομή, συμπίεση, μέγεθος βαλβίδων κ.λπ. παραμένουν ίδια με του τρέχοντος μοντέλου. Μόνον το ελατήριο επαναφοράς στο σώμα ψεκασμού των 46 χιλ. έχει αντικατασταθεί με ένα πιο μαλακό, μειώνοντας την καταπόνηση του χεριού.

Για να ανταποκριθούν στις επεμβάσεις αυτές, ανασχεδιάστηκε η όλη εξάτμιση τόσο στο σχήμα της όσο και στον όγκο των δύο τελικών. Ακόμα, άλλαξαν οι ρυθμίσεις του ψεκασμού PGM-FI Dual Fuel.

Διάφορες μικρότερες επεμβάσεις έχουν γίνει στο κιβώτιο ταχυτήτων, το έμβολο και τα κάρτερ, με σκοπό τη μεγαλύτερη αξιοπιστία. Για παράδειγμα η αριστερή μεριά του κάρτερ είναι ενισχυμένη στο σημείο όπου εδράζεται το ρουλεμάν του στροφάλου.

Το έμβολο έχει υποστεί ειδική θερμική κατεργασία, ώστε να αντέχει στην αυξημένη απόδοση. Ακόμη, κάθε γρανάζι στο κιβώτιο εκτός της πρώτης, είναι τώρα κατασκευασμένο από ένα κράμα χρωμιομολυβδαινιούχου νικελίου, το οποίο είναι 10% πιο ανθεκτικό από το ως τώρα χρησιμοποιούμενο κράμα χρωμιομολυβδαινιούχου ατσαλιού. Στο βολάν έχουν προστεθεί 20 γρ. βάρους που αυξάνουν κατά 3,4% την αδράνεια (από 7,75 κιλά ανά τετρ. εκατοστό σε 8,1), βελτιώνοντας την αίσθηση ροπής.

Αυξημένη θερμαπαγωγή προσφέρουν τα δύο νέα ψυγεία με πύκνωση των κυψελών. Λόγω ανασχεδιασμού της εξάτμισης, το πρώην δεξί ψυγείο βρίσκεται τώρα αριστερά και το αριστερό στα δεξιά.

Οι αλλαγές στον χαρακτήρα του κινητήρα τονίζονται με την πρόσθήκη των 3 διαφορετικών χαρτογραφήσεων της διαχείρισης του κινητήρα. Η επιλογή κάθε μίας από αυτές γίνεται μέσω του κουμπιού Engine Mode Select Button δίπλα στο δεξί γκριπ.

Αντίστοιχα με το CRF250R η πρώτη διαμόρφωση (Mode 1) προσφέρει την στάνταρ απόδοση, η δεύτερη (Mode 2) μια πολύ πιο ομαλή απόκριση στο γκάζι για συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης, ενώ η τρίτη το εντελώς αντίθετο, μια απότομη και ακαριαία απόκριση.

Όπως και στο CRF250R η επιλογή τους επιβεβαιώνεται και από το δυνατό μπλε led ενσωματωμένο στον διακόπτη επιλογής. Η αλλαγή των Modes γίνεται με το πάτημα του κουμπιού για ένα δευτερόλεπτο με τον κινητήρα στο ρελαντί και το κιβώτιο στη νεκρά. Οι Modes 2 και 3 μπορούν να ρυθμιστούν περαιτέρω μέσω του υπάρχοντος App του HRC για τον επαναπρογραμματισμό του hardware και του software.

Οι επεμβάσεις σε κεφαλή, ψεκασμό και εξάτμισης απέφεραν ένα κέρδος 1,3 ίππων που ανεβάζει τη μέγιστη απόδοση στους 53 ίππους @ 9.000 σαλ., ενώ η ροπή φτάνει τα 4,9 χλγμ. @ 7.000 σαλ.

Κατά τη Honda έχει διατηρηθεί και βελτιωθεί η γραμμικότητα της απόδοσης, που από τις χαμηλές περνά στις μεσαίες και υψηλές στροφές χωρίς κενά και «τρύπες», περιορίζοντας την ανάγκη για αλλαγές σχέσεων, ειδικά μέσα στις στροφές.

Ως σημαντική αναβάθμιση της συμπεριφοράς του CRF450R είχε πριν δύο χρόνια τοποθετηθεί το επαναστατικό ανεστραμμένο Pneumatic Spring Forks (PSF) της KYB με διάμετρο 48 χιλ. Πρόκειται για μια «επόμενη» γενιά αναρτήσεων όπου απουσιάζουν πλήρως τα ελατήρια και την δουλειά τους έχουν αντικαταστήσει τρεις «αεροθάλαμοι» με πεπιεσμένο αέρα.

Τώρα στη θέση του βρίσκουμε τη δεύτερη γενιά του πιρουνιού αυτού (απλά PSF2), του οποίου τα σωθικά, ανασχεδιασμένα και ελαφρύτερα, παρουσιάζουν μειωμένες κατά 10% τριβές. Εκτός των άλλων το PSF2 προσφέρει τη δυνατότητα ρύθμισης της αργής και γρήγορης επαναφοράς, πέρα φυσικά από τις ρυθμίσεις απόσβεσης συμπίεσης, του sag και της ίδιας της συμπίεσης.

Όταν το γκάζι αυξάνεται, μεγαλώνουν και οι απαιτήσεις από τα φρένα. Έτσι τώρα μπροστά υπάρχει ένας δίσκος – μαργαρίτα με 20 χιλ. μεγαλύτερη διάμετρο στα 260 χιλιοστά.

Το νέο σύνολο των πλαστικών ξεχωρίζει από τα νέα γραφικά που φέρνουν το CRF οπτικά πολύ κοντά στα εργοστασιακά CRF του HRC.

Tέλος οι ζάντες φορούν τα νέα Dunlop MX52, με πολύ καλές allround ιδιότητες και το βάρος γεμάτης δεν ξεπερνά τα 111 κιλά.