Σπάνια η τιμή μπαίνει στον τίτλο ενός θέματος. Στην περίπτωση του ΜΤ-07 όμως η τιμή μοιάζει με …λάθος καθώς ξεφεύγει από τα μέτρα και τη λογική.

Επίσης το «πόσο κάνει» έρχεται στο τέλος, ως μια τελική αξιολόγηση όσων πληροφοριών έχουν προηγηθεί. Εδώ απλά έκανε «προσπέραση» δημιουργώντας άλλη προδιάθεση για το ποιόν της μοτοσυκλέτας.

Το ΜΤ-07 παρουσιάστηκε μέσα στον χειμώνα σε ένα ιδιαίτερο όσο και σημειολογικής σημασίας τόπο: στο Lanzarote, το δεύτερο σε μέγεθος νησί των Καναρίων Νήσων.

Πριν 5 εκατομμύρια χρόνια, ο χάρτης στην περιοχή έδειχνε μόνο θάλασσα. Σήμερα υπάρχει εκεί ένα σύμπλεγμα επτά νησιών, όλα δημιουργήματα ηφαιστειακών εκρήξεων και λάβας που στερεοποιήθηκε βγαίνοντας στην επιφάνεια και τη θάλασσα.

Κάπως έτσι λειτουργεί και η σειρά ΜΤ της Yamaha, εμφανίζοντας κατά καιρούς μοντέλα που δεν εντάσσονται σε κάποια κατηγορία, αλλά εμφανίζονται ξαφνικά κάνοντας «θόρυβο» όσο και μια έκρηξη ηφαιστίου.

Είναι μοντέλα μη αναμενόμενα τόσο σε σχήμα όσο και σε χαρακτηριστικά, προσηλωμένα στο στόχο τους όχι τόσο στην εμπορική επιτυχία – που ήρθε απ’ όμτι φαίνεται και ο καιρός της με τα ΜΤ 09 και 07. «Masters of Torque» είναι το νόημα που κρύβεται πίσω από τα αρχικά και αποτυπώνεται κατ’ αναλογία σε κάθε μοντέλο της σειράς.

Μετά τα ΜΤ-01 και ΜΤ-03, το ΜΤ-09 τάραξε τα νερά στα τέλη του 2013 όσο κανένα από τα προηγούμενα. Η πιο απλή υπερμοτοσυκλέτα, επαναφέρει την απόλαυση στην οδήγηση, ξυπνώντας τις λειτουργίες του θυμικού. Που όλο και πιο συχνά τελευταία «υπνωτίζονται» από την τεχνολογία και τους ηλεκτρονικούς «αναστολείς διάθεσης».

Το ΜΤ-07 ακολούθησε με μικρή χρονική διαφορά και σαν το πρώτο νέο μοντέλο του 2014 ξεκίνησε την δική του έκρηξη στον χώρο και την αγορά της μοτοσυκλέτας. Διεκδικεί τον τίτλο της πλέον «value for money» επιλογής στις μοτοσυκλέτες σήμερα, χωρίς καν να «κινδυνεύει» από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή.

Σε πρώτη θέαση είναι εντυπωσιακή και διαφορετική, εκπέμπει έναν δυναμισμό και επιδεικνύει το γυμνό καλογυμνασμένο της κορμί. Όμως τα μυστικά της είναι κρυμμένα βαθύτερα και όσο τα ανακαλύπτει κανείς, τόσο οι μετοχές του ΜΤ-07 ανεβαίνουν.

Το βάρος στα 179 πλήρες υγρών και 183 στην έκδοση με ABS την φέρνει να είναι κατά περισσότερο από 20 κιλά ελαφρύτερη από τον πιο κοντινό ανταγωνιστή της. Η λεπτή σιλουέτα δε και το σχετικά μεγάλο ύψος σέλας δίνουν καλύτερους μοχλούς και εντείνουν ακόμη περισσότερο την αίσθηση του χαμηλού βάρους.

Ο κινητήρας είναι νέος και δεν αποτελεί εξέλιξη κάποιου ήδη υπάρχοντος αλλά σχεδιάστηκε από λευκή κόλα χαρτί με σκοπό να κινήσει τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας. Για αυτό και καλύπτει ήδη και τις επόμενες προδιαγραφές ρύπων (Euro3) που θα ορίσει η Ευρωπαϊκή ένωση το 2016…

Το ταξίδι στα ενδότερα της μοτοσυκλέτας μοιάζει με την εξερεύνηση του ηφαιστιογενούς συμπλέγματος των Καναρίων Νήσων. Η φυσική εξέλιξη και μια λειτουργική «σοφία» συναντώνται σε κάθε γωνιά τους.

Το ασύμμετρο ψαλίδι της μοτοσυκλέτας περιγράφει καλύτερα από κάθε άλλο στοιχείο τη λογική της κατασκευής. Παρότι μοιάζει με χυτό αλουμινίου είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από πρεσαριστά φύλλα χάλυβα. Είναι ατσάλινο δηλαδή.

Καταφέρνει όμως να έχει βάρος ίδιο με ανάλογο αλουμινίου καθώς το πάχος του υλικού έχει υπολογιστεί να είναι το ελάχιστο απαραίτητο σε κάθε σημείο της διαδρομής του. Δεν υπάρχει ίχνος περιττού υλικού που θα ανέβαζε το συνολικό βάρος, την μη αναρτώμενη μάζα και βέβαια το κόστος.

Με ανάλογο σκεπτικό είναι κατασκευασμένη και η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Στεγνή από περιττά βάρη και υπερβολές δεν στερείται ωστόσο στοιχείων που προσθέτουν τόσο στην εμφάνιση όσο και στη λειτουργικότητά της. Το χαμηλό βάρος ήταν στόχος, όχι όμως αυτοσκοπός.

Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας αποδίδει 75 ίππους από τα 689 κυβικά του, προσδίδοντας περισσή αυτοπεποίθηση από πλευράς επιδόσεων παρά τον κυβισμό του ΜΤ-07. Ξεχωρίζει και για τα 6,9 kgm ροπής που αποδίδει σε συνδυασμό με τη «διάρκεια» της απόδοσης καθώς δεν έχει κενά ούτε «κρεμάει» σε κάποια περιοχή στροφών.

Η κατανάλωση είναι ένα ακόμη από τα ατού του ΜΤ-07. Το εργοστάσιο δηλώνει 24,2 λίτρα με ένα λίτρο καυσίμου, δηλαδή 4,1 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, ή 334 χιλιόμετρα αυτονομία από τα μόλις 14 λίτρα καυσίμου του ρεζερβουάρ. Στη χρήση διαπιστώσαμε ότι με ευχάριστη σβέλτη οδήγηση μπορεί να μείνει κάτω από τα 5,0 λ/100 χλμ προσδίδοντας αυτονομία πάνω από 280 χιλιόμετρα.

Το κιβώτιο των 6 σχέσεων δείχνει την ηλικία του καθώς είναι σύγχρονο. Με μικρές διαδρομές στο λεβιέ πετυχαίνει θετικές αλλαγές και σε συνδυασμό με τον ανάλαφρο συμπλέκτη κερδίζει πόντους ευκολίας στη χρήση όταν μιλάμε για την κίνηση στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης.

Το αρκτικόλεξο CP2 στο καπάκι του κινητήρα, μαρτυρά περήφανα την τεχνολογία Crossplane που κρύβεται μέσα του. Εξελιγμένη στις μοτοσυκλέτες του MotoGP, με τον «ακανόνιστο» χρονισμό του crossplane προσφέρει αυξημένη πρόσφυση και επικοινωνία με τον οδηγό, επιτρέποντας στιγμιαία «ξεκούραση» στα ελαστικά ανά κύκλο καύσης του κινητήρα.

Η σέλα δεν έχει προηγούμενο σχεδιαστικής επιτυχίας. Όντας ευρύχωρη και φαρδιά στο πίσω μέρος της προσφέρει άνεση για οδήγηση όλη μέρα. Με το λεπτό της εμπρός τμήμα όμως διευκολύνει τα χαμηλότερα αναστήματα να πατήσουν με ευκολία στο έδαφος χωρίς να χρειάζεται να είναι χαμηλή, κάτι που θα λειτουργούσε αρνητικά στην οδηγική συμπεριφορά.

Το 180άρι ελαστικό στον πίσω τροχό υπερβαίνει τη διάσταση του 160 που θα ήταν αναμενόμενη για τη μοτοσυκλέτα. Θυσιάζει μικρές δόσεις βάρους, κόστους αλλά και επιδόσεων, στο βωμό της αισθητικής και του στιλ. Μία από τις επιλογές που δείχνει ότι οι σχεδιαστές δεν λειτούργησαν με βάση το ιδανικό αλλά κυρίως το ευχάριστο, κάτι που φαίνεται και χαρακτηρίζει το ΜΤ-07, κάνοντάς το ξεχωριστό.

Στην ίδια λογική εντάσσεται και το μήκος του ψαλιδιού που είναι μικρότερο από το αναμενόμενο στην εποχή μας, προσδίδοντας όμως σαφώς πιο παιχνιδιάρικη διάθεση και ευκολία στο να …ελαφραίνει ο εμπρός τροχός στο άνοιγμα του γκαζιού…

Στη χρήση το ΜΤ-07 κερδίζει τον οδηγό του σε κάθε μέτρο που διανύει. Αρχικά γίνεται ο ορισμός του φιλόξενου -εύκολο, εξαιρετικά ελαφρύ, μαλακό και βολικό. Στην πορεία αναδεικνύει τις επιδόσεις του, τη ροπή του, τη διάρκεια στην απόδοση και την απόκριση στο γκάζι.

Σύντομα αρχίζει να ξεδιπλώνει και τις αρετές του στο δρόμο όπου όσο το πιέζεις τόσο αναδεικνύει την εξαιρετική οδηγική του συμπεριφορά. Τα πανίσχυρα φρένα, είναι ικανά να κάνουν εμφανείς τις ελεγχόμενες ενδοτικές τάσεις του πλαισίου που αυξάνουν κατακόρυφα την «επικοινωνία» του οδηγού με το δρόμο αλλά και την ασφάλεια καθώς αποτρέπουν τις πτώσεις.

Μικρότερο και σε συνολικές διαστάσεις το ΜΤ-07 ακολουθεί τη σκέψη σε ρυθμό αλλαγής κατεύθυνσης, παρά το σχετικά στενό τιμόνι. Τα πόδια βρίσκουν αρκετά σημεία πλευρικής στήριξης στα πλαστικά καλύμματα του ρεζερβουάρ. Ένα ακόμη από τα σημεία όπου θαυμάζεις την δουλειά των τεχνικών της Yamaha.

Το ρεζερβουάρ δεν είναι εμφανές και καλύπτεται πλήρως από πλαστικά. Επιλογή που αυξάνει το βάρος, όμως έτσι πέρα από την μείωση του κόστους πτώσης και αντικατάστασης, κάνει εφικτό και το παιχνίδι με τα χρώματα.

Ο κινητήρας αποτελείται από 18 % λιγότερα στοιχεία σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη διάταξη (με 3 ή 4 κυλίνδρους η V2) και ζυγίζει έτσι 7 κιλά λιγότερο. Αντίστοιχα το πλαίσιο έχει 22 % λιγότερα στοιχεία κερδίζοντας 18 κιλά βάρους σε σχέση με τον 4κύλινδρο συγγενή, το XJ-6.

Το ΜΤ-07 πλασάρεται από το εργοστάσιο στο ίδιο πνεύμα με το MT-09, ως μέλος και αυτό της «σκοτεινής πλευράς της Ιαπωνίας» – The dark side of Japan. Όμως παρότι στο ΜΤ-09 ο παραλληλισμός δεν θα μπορούσε να είναι πιο εύστοχος για μια μοτοσυκλέτα που επαναφέρει τις δομικές αξίες της, στο ΜΤ-07, ελαφρώς το αδικεί.

Μοιράζεται το όνομα με τον αρχηγό (ΜΤ-09), συγγενεύει οπτικά, όμως το ΜΤ-07 δεν απευθύνεται στο ίδιο κοινό. Δεν είναι ένα …ακόμη πιο οικονομικό ΜΤ-09, είναι κάτι άλλο. Το ΜΤ-09 υπόσχεται την εκπλήρωση των πιο ακραίων σκέψεων και διαθέσεων, είναι το «κακό» παιδί στη γκάμα της Yamaha. Αλλά είναι περισσότερο για μυημένους.

Το ΜΤ-07 είναι πιο «καλό» παιδί, προσιτό, εύκολο, φιλόξενο, απεριόριστα δεκτικό, ιδανικό για το ρόλο του «μύστη». Θα ανεβάσει ρυθμό με ασφάλεια όσο του το ζητά ο οδηγός, θα κινηθεί το ίδιο άνετα είτε μέσα στην πόλη είτε ταξιδεύοντας φορτωμένο.

Όταν δε επαν-έρχεται το θέμα της τιμής, το ΜΤ-07 γίνεται σχεδόν «πολύτιμο», με την έννοια ότι αυτά που προσφέρει είναι πολλαπλάσια –όχι απλά περισσότερα- απ’ όσα ζητά για να το αποκτήσεις. Κοστίζει λιγότερο και από scooter, τη στιγμή που αποτελεί την πιο σύγχρονη μοτοσυκλέτα της Yamaha. Αυτό είναι που το κάνει «πολύ καλό για να είναι αληθινό»…

Το TDM άνοιξε καινούργιους δρόμους το 1991 και «κρατά» μέχρι σήμερα, 23 χρόνια μετά γιατί η συνταγή του ήταν έντιμη και επιτυχημένη. Το MT-07 αποτελεί την φυσική του εξέλιξη σαν ταυτότητα, οπότε αναμένεται να κάνει την ίδια και ενδεχομένως μεγαλύτερη «καριέρα».

Απολαυστικό όσο και ευχάριστο, στιβαρό όσο και ανάλαφρο, το ΜΤ-07 μοιάζει να έφτασε την πιο κατάλληλη στιγμή, για να δώσει ζωντάνια και χαμόγελο, να ξυπνήσει το πάθος, να πάρει από το χέρι το νεότερους, να επαναφέρει τη δροσιά και το χαμόγελο σε όσους επιστρέφουν στη μοτοσυκλέτα.

Διατίθεται σε 4 χρωματισμούς, γκρι ματ, λευκό, κόκκινο και μπλέ, ενώ μια πλούσια σειρά αξεσουάρ το συνοδεύουν για να έρθει πιο κοντά στα γούστα του οδηγού του.

Η πλήρης γκάμα τιμών των διάφορων μοντέλων ξεκινά από τα 5.590. Συγκεκριμένα:
MT-07 (Grey Mat) 5.590 ευρώ
MT-07 ABS (Grey Mat) 6.090 ευρώ
MT-07 (Other colors) 5.750 ευρώ
MT-07 ABS (Other colors) 6.250 ευρώ

Δείτε στο video το MT-07 στην παρθενική του εμφάνιση για να πάρετε μία γεύση τόσο από το ίδιο όσο και από την άγρια ομορφιά του Lanzarote