Το «J» Concept είναι μια τρίτροχη «σύλληψη» τής Kawasaki που εμφανίστηκε πριν λίγες ημέρες στο Tokyo Motor Show. Πρόκειται για ένα ηλεκτροκίνητο τρίτροχο με μεταβαλλόμενη θέση οδήγησης και γεωμετρία που μπορεί να δείχνει φουτουριστικό, αλλά σχεδιάστηκε για να είναι εξαιρετικά πρακτικό.
Αυτό τουλάχιστον δηλώνει η ίδια η Kawasaki: κύριος στόχος της σχεδίασης είναι η ικανότητα του οχήματος να προσαρμόζεται στις ανάγκες του αναβάτη.
Θέλεις να κυκλοφορείς στην πόλη; Το J Concept γίνεται φιλικό και εύχρηστο σαν scooter. Θέλεις να ξεδώσεις σε στροφιλίκια; Το J Concept μεταβάλλεται σε μια supersport, υιοθετώντας τις ανάλογες θέση οδήγησης, αίσθηση και επιδόσεις.
Αδύνατον; Μα γι’ αυτό μιλάμε για «σύλληψη». Όλες αυτές οι αλληλοσυγκρουόμενες επιδιώξεις μπορούν να «εξυπηρετηθούν» από την ευφυή χρήση της τεχνολογίας. Μέσω πολύπλοκων κινητών συνδέσμων η σέλα, το τιμόνι και τα χειριστήρια μετακινούνται ώστε να προσαρμόσουν την εργονομία του «J» στο κέφι του αναβάτη.
Το ίδιο συμβαίνει και με τις αρθρώσεις της εμπρός ανάρτησης που μπορούν κατά βούληση να μεταβάλλουν την απόσταση των δύο εμπρός τροχών, προσφέροντας σταθερότητα ή ακραία ευελιξία.
Το J Concept κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με ρεύμα από την τεχνολογικά προηγμένη μπαταρία GIGACELL της Kawasaki. Πρόκειται για έναν συσσωρευτή υδριδίων του νικελίου διευρυμένης χωρητικότητας, με δυνατότητα αποθήκευσης πολύ μεγάλων ποσοτήτων ηλεκτρισμού.
Διαβάζοντας τις λεπτομέρειες αυτές, σχεδόν φτάνουμε να πιστέψουμε πως το J Concept θα είναι έτοιμο σε κάνα χρόνο να βγει στην παραγωγή. Η ίδια η Kawasaki είναι πολύ προσγειωμένη στις εκτιμήσεις της, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως πρόκειται μόνον για μια «ευφάνταστη και μακρόπνοη ματιά στο μέλλον της αστικής και υπεραστικής ατομικής μετακίνησης».
Μπορεί στ’ αλήθεια το μέλλον των διτρόχων να είναι κάπως έτσι; Κοιτάζοντας το J Concept και το Yamaha Tesseract, η προοπτική αυτή φαίνεται πάντως αρκετά γοητευτική.