Τον Αύγουστο η ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας διακίνησε 97.657 μονάδες. Στους 8 πρώτους μήνες του 2013 έχουν πουληθεί μέχρι το τέλος Αυγούστου 880.779 δίτροχα, όταν πέρσι πουλήθηκαν 1.041.460.

Η αρνητική αυτή εξέλιξη αντιπροσωπεύει μείωση στον τομέα μοτοσυκλετών κατά 12,8% και των μοτοποδηλάτων κατά 20,5%.

Σε δύο μόλις χώρες σημείωσαν αύξηση οι πωλήσεις: στην Αυστρία κατά 6,1% και στη Γερμανία κατά 1%, αλλά το σύνολο είναι μικρό για να επηρεάσει το πρόσημο της συνολικής ευρωπαϊκής αγοράς.

Τον Αύγουστο ειδικότερα είχαμε τα εξής αποτελέσματα: Γαλλία -15,6%, Γερμανία -4,5%, Ισπανία -15,2%, Βρετανία -5,1%, Πολωνία -17,5%, Ολλανδία -13% και Ιταλία -31%.

Με μέσο όρο -15,4% ο Αύγουστος είναι ο τρίτος χειρότερος μήνας του 2013. Κάτι ανάλογο συνέβη και στην ελληνική αγορά όπου οι πωλήσεις τον ίδιο μήνα σημείωσαν υποχώρηση 20,6%, την 3η μεγαλύτερη της χρονιάς (Φεβρουάριος -30,3%, Μάρτιος -20,8%).

Καθώς τα στοιχεία από την Ευρώπη «φτάνουν» μέχρι τον Αύγουστο, στο ίδιο διάστημα η ελληνική αγορά βρέθηκε στο -10,3%. Με έναν όχι και τόσο πτωτικό Σεπτέμβριο (-3,1%) η συνολική πτώση μέχρι και τον ένατο μήνα του έτους στην Ελλάδα «βελτιώθηκε» στο -9,6%.

Παρά τη δραματική πτώση της αγοράς της η Ιταλία διατηρεί το προβάδισμα των πωλήσεων στην Ευρώπη, αλλά στη δεύτερη θέση έχει σκαρφαλώσει η γερμανική αγορά, εκτοπίζοντας τη γαλλική. Σταθερές παραμένουν στην 4η και 5η θέση αντίστοιχα η ισπανική και η βρετανική αγορά.

Στα μοτοποδήλατα σημειώνονται μεγάλες αλλαγές: η Γαλλία παρά την πτώση του 16,8% (ετήσια) διατηρεί την πρωτοκαθεδρία, αλλά στη 2η θέση τώρα πέρασε η Ολλανδία, προσπερνώντας την Πολωνία. Η Ιταλία βρίσκεται αντιμέτωπη με μείωση 38%, κατρακυλώντας στην 5η θέση, αφού την πέρασε ακόμη και η Γερμανία.

Ο πίνακας που παρουσιάζουμε απεικονίζει τις πωλήσεις Ιανουαρίου – Αυγούστου 2013, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012.