Η Harley-Davidson παρουσίασε τα νέα μοντέλα του 2014, που συνήθως αφορά στην αναβάπτιση των υπαρχόντων μοντέλων στο… «ληξιαρχείο» της εταιρείας. Τις περισσότερες χρονιές οι αλλαγές περιορίζονται στην αλλαγή των πολύπλοκων ονομάτων, των χρωμάτων και την προσθαφαίρεση κάποιων χρωμιωμένων μερών.

Φέτος τα πράγματα διαφέρουν. Η ανακοίνωση των νέων μοντέλων αναφέρει 8 νέες μοτοσυκλέτες για «ενθουσιώδεις αναβάτες», που θα πουλιούνται με τα εξής ονόματα: Road King, Street Glide, Street Glide Special, Electra Glide Ultra Classic, Ultra Limited, Tri Glide Ultra, CVO Ultra Limited και CVO Road King.

Ως εδώ θα λέγαμε «παλιά μου τέχνη κόσκινο». Ωστόσο υπάρχει και κάτι περισσότερο. Εδώ και χρόνια οι μηχανικοί της HD ασχολούνταν με το μυστικό «Σχέδιο Rushmore», το αντικείμενο του οποίου όμως δεν ήταν ξεκάθαρο.

Τώρα αποκαλύπτεται ότι αφορούσε στην προσπάθειά τους να εκσυγχρονίσουν περαιτέρω τις μοτοσυκλέτες της, φέρνοντάς τις όσο πιο κοντά στον 21ο αιώνα.

Αποτέλεσμα των προσπαθειών τους ήταν, καταρχήν, δύο υβριδικά υγρόψυκτοι μεγάλοι κινητήρες. Είναι η πρώτη φορά που τολμά η εταιρεία να φέρει τέτοια τεχνολογία στα κλασικά της μοντέλα, αυτά που απευθύνονται στον σκληρό πυρήνα των φανατικών μεσήλικων (και άνω) οπαδών της.

Υγρόψυκτο κινητήρα έχει και η «εικονοκλαστική» V-Rod όμως το μοντέλο αυτό απευθύνεται σε άλλο κοινό, νεότερο και διαφορετικό. Χαρακτηριστικό του φόβου της HD είναι πως πουθενά στα φυλλάδια των νέων μοντέλων δεν αναφέρεται η λέξη «υγρόψυξη».

Στη θέση του ευρέως χρησιμοποιούμενου και αποδεκτού αυτού όρου, οι μαρκετίστες της εταιρείας επέλεξαν τον όρο «Διπλή Ψύξη» ή «Twin –Cool». Οι δε κινητήρες με το σύστημα αυτό ονομάζονται High Output Twin Cam. Δύο έφτιαξε για αρχή η εταιρεία.

Έναν με χωρητικότητα 103 κυβικές ίντσες (1.687κ.εκ.) που φοριέται σε δύο μοντέλα (στο Ultra Limited και το τρίτροχο Tri-Glide Ultra trike) και έναν με 110 κυβ. ίντσες (1.802 κυβικά) που κινεί το μοντέλο CVO Limited.

Η επιλογή της παράξενης ονομασίας για το νέο σύστημα ψύξης, αφενός δεν «εξαγριώνει» τους παραδοσιακούς, αγοραστές της εταιρείας, και αφετέρου στηρίζει τη φιλοσοφία «το κάνουμε με τον δικό μας τρόπο», την οποία με τόση επιτυχία έχει επιβάλλει η εταιρεία ανά τον κόσμο.

Το εξαιρετικό μάρκετινγκ της μάρκας, ένα ιδιαίτερο success story, έχει επενδύσει την HD με την αίγλη ενός must προϊόντος, παρότι μηχανολογικά δεν βρίσκεται θα λέγαμε στην πρωτοπορία μεταξύ των κατασκευαστών.

Αναλύοντας λίγο περισσότερο το σύστημα Twin Cool, βλέπουμε πως δεν εμπεριέχει καμία πρωτοτυπία, αφού είναι παρόμοιο με εκείνο που χρησιμοποιεί η BMW στο νέο της GS, δηλαδή επιτελεί την επιλεκτική υγρόψυξη της κεφαλής και ιδιαίτερα των βαλβίδων, όπου αναπτύσσονται οι μεγαλύτερες θερμοκρασίες κατά τη λειτουργία του κινητήρα.

Τα ψυγεία, από ένα εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ είναι επιμελώς κρυμμένα από τα βλέμματα, ενώ υπάρχουν πάντα και οι ψύκτρες που προωθούν την εικόνα της αερόψυξης.

Με τη χρήση της σύγχρονης αυτής τεχνολογίας οι μηχανικοί του Milwaukee μπόρεσαν να ανεβάσουν τη συμπίεση από το 9,7:1 στο 10,0:1 (στον κινητήρα των 1.687 κυβικών), με ανάλογα πλεονεκτήματα στην κατανάλωση και την απόδοσή του.

Τώρα η ροπή βρίσκεται στα 14,58 χλγμ, έναντι 14,48χλγμ για την αερόψυκτη έκδοση του ίδιου κινητήρα και μόλις 13,83 χλγμ του ίδιου στο υπάρχον μοντέλο 2013.

Ωστόσο ως προς την ιπποδύναμη ο νέος ημί-υγρόψυκτος κινητήρας υστερεί του τρέχοντος, κυρίως λόγω συμμόρφωσης με αυστηρότερα όρια εκπεμπόμενων ρύπων.

Άλλα τεχνολογικά καλούδια που έφερε η ολοκλήρωση του Σχεδίου Rushmore στις αμερικάνικες μοτοσυκλέτες είναι τα συνδυασμένα φρένα με ABS και ένα ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνίας που περιλαμβάνει υπολογιστή ταξιδιού, ραδιοφωνικό δέκτη, ηχοσύστημα, κινητή τηλεφωνία και GPS, ενεργοποιούμενα και από την οθόνη αφής.

Καλώς ήρθες, Harley Davidson, στον 21ο αιώνα…