Οι εθνικοί αγώνες All-Japan Nationals αποτελούν παραδοσιακά πλέον τη μαγική σφαίρα του motocross, αφού προσφέρουν μια πρώτη γεύση των ιαπωνικών MX μοντέλων της επόμενης χρονιάς.

Οι δημοσιογράφοι μαζεύονται λοιπόν σαν τα πιράνχα γύρω από το ματωμένο δόλωμα, κυνηγώντας τις πρώτες «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες και κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά, ενώ τα εργοστάσια κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν, κοιτάζοντας αλλού.

Είναι αστείο: εργοστάσια και δημοσιογράφοι συνεχίζουν χρόνια αυτό το παιχνίδι με την παλιομοδίτικη (βλ. ξεπερασμένη) λογική μάρκετινγκ, ικανοποιημένοι με τη σταθερότητα της σχέσης τους.

Ωστόσο φαίνεται ένας τουλάχιστον κατασκευαστής βαρέθηκε το θέατρο. Μιλάμε για την Yamaha που αποφάσισε να εγκαταλείψει τα μισόλογα και να βοηθήσει τους δημοσιογράφους στο έργο τους – μοιράζοντάς τους μάλιστα κάποιες φωτογραφίες και εκδίδοντας ένα δελτίο Τύπου για τα μοντέλα μοτοκρός 2018 – που όμως μοιάζει με δελφικό χρησμό.

uuhsqibr

Ένα από τα νέα μοντέλα είναι το Yamaha YZ450FM, τις αλλαγές του οποίου μπορεί να διακρίνει κανείς κοιτάζοντας απλά και τις φωτογραφίες. Πλαίσιο και ψαλίδι φέρουν διακριτικές αλλά διακριτές διαφοροποιήσεις, ενώ ο κινητήρας εξωτερικά μοιάζει ίδιος με ελάχιστες οπτικές διαφοροποιήσεις στην κεφαλή. Αυτό βέβαια δεν αποκλείει κάποιες εσωτερικές επεμβάσεις –κάτι στο οποίο ειδικεύονται οι Ιάπωνες.

Μικρές, σχεδόν αδιόρατες επεμβάσεις από χρονιά σε χρονιά. Αυτή είναι στην εποχή μας κατά κύριο λόγο η εξέλιξη των ιαπωνικών μοντέλων.

Καθώς δεν έχει ακόμα εφευρεθεί η αόρατη μανιβέλα, η απουσία της σημαίνει προφανώς την ύπαρξη μίζας. Σε ορισμένα δημοσιεύματα αναφέρεται πως η μανιβέλα ίσως προσφέρεται σαν εξτρά – παρακινούμενα ίσως από την επιλογή της Ηonda για το φετινό CRF450R.

Τέλος διαφοροποιήσεις συναντάμε στον σχεδιασμό του ρεζερβουάρ, τα πλαστικά και τα καλύμματα των ψυγείων, μικρότερα και απλούστερα –σαν και αυτά που ήδη χρησιμοποιούν πολλές αγωνιστικές ομάδες.

60n2zw9f

Χάρη στο νέο πλαίσιο, το ρεζερβουάρ φαίνεται να έχει μετακινηθεί προς τα πίσω, αποθηκεύοντας το μεγαλύτερο όγκο του καυσίμου πλησιέστερα στο κέντρο μαζών.

Περιμένουμε την επίσημη ή ανεπίσημη εμφάνιση των υπόλοιπων ανταγωνιστών για να εκτιμήσουμε το πού βρίσκεται σε σχέση με αυτούς το YZF450F του 2018. Η Honda αναμένεται να φέρει μια απλά ανανεωμένη έκδοση, ενώ είναι καιρός για κάτι φρέσκο από την Suzuki. Άγνωστες παντελώς οι προθέσεις KTM και Kawasaki.

Θανάσης Χούντρας