Ιστορική φίρμα η ιταλική Fantic Motors, ιστορικό και το όνομα Caballero που συνοδεύει την εταιρεία (ιδρύθηκε το 1968) από τη αρχή του βίου της. Ήταν το 1969 όταν το πρώτο Caballero 50 εμφανίστηκε στη διεθνή έκθεση του Μιλάνου.

Το εντουράκι εκείνο και κατοπινά μοντέλα με 125 κυβικά, έφεραν κατά τη δεκαετία του ’70 και πολλούς Έλληνες σε επαφή με το χώμα, καθώς ήταν εύκολα και πιο προσιτά από άλλες μάρκες της εποχής.

Τα τελευταία χρόνια η Fantic Motors γνωρίζει μια κανονική αναβίωση, στη δε τελευταία έκθεση EICMA παρουσίασε δύο πολύ… γευστικά πρωτότυπα: ένα scrambler 500 κυβικών και ένα street tracker με 125 κυβικά.

Αποτελούν μοντέλα δύο νέων σειρών, μίας Scrambler και μίας Street Tracker με τρεις (κοινούς και για τα δύο μοντέλα) διαφορετικούς κινητήρες με 125, 250 και 500 κυβικά. Πρόκειται για δύο πολύ κομψές μοτοσυκλέτες που τιμούν την παράδοση της εταιρείας με καθαρές, ρετρομοντέρνες γραμμές σε σχεδιασμό του Riccardo Chiosi. Οι τιμές το φθινόπωρο του 2017 θα ξεκινούν από τις 6.000 ευρώ.

Στην EICMA το Scrambler φορούσε έναν υγρόψυκτο, τετράχρονο μονοκύλινδρο με 449κ.εκ. που αποδίδει 43 ίππους στις 8.500σαλ. και 4,10χλγμ. ροπής στις 7.000σαλ. Ο κινητήρας αυτός κατασκευάζεται από την κινεζική Zongshen.

fantcaba1

Το Street Tracker φορούσε έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο με 125 κυβικά και απόδοση 15 ίππων, της Zongshen κι αυτός, τροφοδοτούμενο από καρμπυρατέρ Keihin 30χιλ. Ο κινητήρας των 250 κυβικών αποδίδει 28 ίππους στις 9.000σαλ. και τροφοδοτείται από ένα καρμπυρατέρ της Keima.

fantcaba4

Το Scrambler φορά τροχούς 19 ιντσών μπροστά και 17 πίσω, ενώ το Street Tracker 19» και στα δύο άκρα.

Το πλαίσιο είναι τελείως κλασικό, δηλαδή τύπου «ραχοκοκαλιάς», όπου ένας κεντρικός σωλήνας σεβαστής διατομής από χρωμιομολυβδαινιούχο ατσάλι ενώνει τον λαιμό με τη βάση του ψαλιδιού, από κράμα αλουμινίου αυτό.

Το ανεστραμμένο πιρούνι και το μονό αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενα. Άλλα σημαντικά χαρακτηριστικά είναι η εξάτμιση της Arrow που βγαίνει ψηλά, το ρετρό ρεζερβουάρ 15 λίτρων και το εξατάχητο κιβώτιο.

fantcaba2

Οι δίσκοι – μαργαρίτες (300χιλ. εμπρός / 245 χιλ. πίσω για το 500 και 300 / 230 για το 125) και οι δαγκάνες προέρχονται από την Brembo.

Αν, όπως πολλοί αναβάτες στον κόσμο σήμερα, διακατέχεστε από μια νοσταλγία για το απλούστερο, αγνότερο παρελθόν όταν όλα ήταν πιο απλά και φιλικά, στα δύο αυτά Caballero θα βρείτε τη γιατρειά σας.

Χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία όμως, θα αποφύγετε τις «μηχανικές εκπλήξεις» οι οποίες συχνά συνόδευαν τη συμβίωση με μια ευρωπαϊκή μοτοσυκλέτα στη δεκαετία του ’70.

Δείτε το σχετικό περιγραφικό βίντεο από το Moto.it (τα Caballero εμφανίζονται μέχρι το 1.3)…

Θανάσης Χούντρας