Τίποτε δεν είναι απίστευτο τελικά, ειδικά στις μπίζνες και ειδικότερα όταν διακυβεύονται δισεκατομμύρια, έστω κι αν είναι γιεν.

Το αποδεικνύει η είδηση που κάνει εδώ και μέρες τον γύρου του ίντερνετ. Η Honda Motor Co. και η Yamaha Motor Co. δηλαδή οι δύο μεγαλύτεροι κατασκευαστές μοτοσυκλετών, άρχισαν συζητήσεις για μια επαγγελματική συνεργασία.

Στόχος η κοινή εξέλιξη και κατασκευή σκούτερ και moped, κίνηση που κρίνεται αναγκαία καθώς τα κόστη διαρκώς ανεβαίνουν λόγω των αυστηρότερων προδιαγραφών, ενώ η αγορά συρρικνώνεται.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, η Honda θα συναρμολογεί τα σκούτερ και θα τα παραδίδει στην Yamaha ως OEM από το 2018, εφόσον υπάρξει φυσικά συμφωνία.

Αντικείμενο συζήτησης αποτελεί επίσης η εξέλιξη μελλοντικών μοντέλων αλλά και η κοινή προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών διτρόχων παγκοσμίως.

Κατά τη διάρκεια πρες κόνφερανς στο Τόκιο, στελέχη των δύο γιγαντιαίων εταιρειών παραδέχτηκαν πως αναγκάστηκαν από τις δύσκολες συνθήκες της αγοράς στα 50 κ.εκ. να παραμερίσουν παλιές έριδες και προσεγγίσουν ο ένας τον άλλον. Το πρώτο θαρραλέο βήμα έκανε η Yamaha.

«Διαλέξαμε το δρόμο της συνεργασίας με τη Honda μετά από έντονο ενδο-εταιρικό διάλογο για το πώς θα μπορούσαμε να διατηρήσουμε το μερίδιό μας στην αγορά», ανέφερε ο Katsuaki Watanabe, διευθυντικό στέλεχος της Yamaha.

Ο ίδιος δήλωσε πως οι μοτοσυκλέτες 50 κυβικών είναι εξαιρετικά σημαντικές στον ρόλο τους ως οχήματα εισαγωγής στον μοτοσυκλετισμό στην ιαπωνική αγορά.

Η διερεύνηση της συνεργασίας έρχεται σε μια εποχή που και οι πωλήσεις μοτοσυκλετών μειώνονται από χρόνο σε χρόνο, με σημαντικότερη αιτία τη δημογραφική γήρανση της Ιαπωνίας. Απλά δεν γεννιούνται αρκετά… γιαπωνεζάκια πλέον για να στηρίξουν την αγορά.

Άλλη αιτία είναι και το ότι οι καταναλωτές έχουν πλέον στη διάθεσή τους και άλλα είδη οχημάτων για μικρές διαδρομές, όπως τα ηλεκτροκίνητα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά μίνι αυτοκίνητα.

Παρόλα αυτά, οι δύο εταιρείες πιστεύουν ακράδαντα στις προοπτικές των σκούτερ ως χρηστικά και εύκολα μέσα μεταφοράς. Το ξεκαθάρισε ο Shinji Aoyama, υψηλόβαθμο στέλεχος της Honda: «Μιλάμε και οι δύο την ίδια γλώσσα, θέλουμε να αναζωογονήσουμε την αγορά διτρόχων και την κουλτούρα της αγοράς».

Θυμίζουμε ότι στα μέσα της δεκαετίας του ’80 η Yamaha είχε αποδυθεί σε έναν αγώνα σχεδόν μέχρι θανάτου, για να αποσπάσει την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία από την Honda, και λίγο έλειψε να καταστραφεί στην προσπάθειά της αυτή.

Ο αγώνας Honda Yamaha, γνωστός ως The H-Y War είχε πλημμυρίσει την αγορά με μοντέλα, πολλά ανούσια και χωρίς λόγο ύπαρξης. Η μονομαχία έχει κάτι από εκείνη την άλλη μυθική αναμέτρηση στον τομέα των PC μεταξύ Microsoft και Apple που μαινόταν τις δεκαετίες του ’80 και ’90.

Στη δεκαετία του ’80 και συγκεκριμένα το 1982 οι πωλήσεις στην Ιαπωνία είχαν αγγίξει τα 3,28 εκατ. δίτροχα. Το 2015 μόλις που ξεπέρασαν τα 370.000 οχήματα (372.696), μια πτώση που φτάνει το 84%! (Πηγή: Ιαπωνικός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων).

Θανάσης Χούντρας