Άλαλοι και άναυδοι παρακολουθούμε τα κασκαντεριλίκια δύο ημίγυμνων γιγάντων με το νέο sport naked 200άρι της ινδικής Bajaj.

Πρόκειται προφανώς για διαφήμιση, αλλά δεν ξέρουμε πώς να τη «διαβάσουμε». Σε ποιους απευθύνεται; Και τι θέλει να αποδείξει; Ότι το πλαίσιο αντέχει; Ότι οι αναρτήσεις σηκώνουν ως και τέσσερις αναβάτες; Ότι σουζάρει άνετα;

Πραγματικά η έμπνευση της ινδικής εταιρείας (ή καλύτερα της διαφημιστικής της) έμοιαζε ανεξήγητη, μέχρι που είχαμε και εμείς μιαν ανάλογη έμπνευση: στόχος της διαφήμισης δεν είναι το αυξανόμενο κατά μερικά εκατομμύρια ετησίως μοτοσυκλετιστικό κοινό της Ινδίας. Όχι, στόχος είναι μάλλον η «ιερή» ιαπωνική αγορά.

wsemedwu

Όσο παράλογη κι αν μοιάζει μια τέτοια εξήγηση, είναι ίσως πιο κοντά στην πραγματικότητα από οποιαδήποτε άλλη.

Έχοντας απαντήσει στο δύσκολο ερώτημα με τον καλύτερο τρόπο, μπορέσαμε να απολαύσουμε τα κασκαντεριλίκια των αθλητών σούμο και μάλιστα σε πολλαπλές επαναλήψεις.

Με τη βοήθεια computer graphics (ή μπορεί και όχι στο σύνολο), οι ευτραφείς νεανίες επιδίδονται σε κάθε είδους εξαλλοσύνες πάνω στις σέλες των δύσμοιρων δίτροχων που υπομένουν τα πάντα από αναβάτες με τα διπλά τους κιλά!

Ας σοβαρευτούμε όμως! Το χαρακτηριστικά ινδικό θέμα που ντύνει χαρωπά την κόντρα των γιγάντων υπονοεί με σαφήνεια πως το βιντεάκι του 1 λεπτού και 20 δευτερολέπτων αποτελεί ένα πρωτότυπο τρόπο για να προωθηθούν οι πωλήσεις του νέου μοντέλου της εταιρείας στις ατέλειωτες μάζες των Ινδών.

* Meme ή μιμίδιο: μια μονάδα πολιτιστικής πληροφορίας ή κοινωνικής ιδέας που εξαπλώνεται όπως οι ιώσεις –οπότε λέμε πως έγινε viral.

 Θανάσης Χούντρας