Η περίπτωση «HUD & μοτοσυκλετιστικό κράνος» εξελίσσεται σε αυθεντικό «ιερό δισκοπότηρο» των σχεδιαστών και μηχανικών. Όλοι το παλεύουν και το ψάχνουν, εταιρείες πάνε και έρχονται υποσχόμενες τη σαγηνευτική τεχνολογία Top Gun, αλλά στην αγορά τίποτα.

Τελευταίο θύμα της προσπάθειας κατασκευής ενός HUD κράνους η πολυδιαφημισμένη Scully που κατέρρευσε λίγους μήνες πριν βγει στην παραγωγή το κράνος της.

Ως HUD εννοούμε την τεχνολογία προβολής δεδομένων στο ύψος των οφθαλμών (οφθαλμοϋψής προβολή), με πιθανό και επιθυμητό όφελος για την ασφάλεια του αναβάτη – αφού, λέει το σενάριο, δεν θα είναι αναγκασμένος να πάρει το βλέμμα του από τον δρόμο.

Και ποιος δεν έχει προσπαθήσει: η Designworks USA, η BMW, η Samsung, η Nolan με τη Sony…  Όλοι βρίσκονται σε καλό δρόμο, η τεχνολογική εξέλιξη υπόσχεται γρήγορο αποτέλεσμα, πρωτότυπα εμφανίζονται και δοκιμάζονται σε εκθέσεις, αλλά κράνος HUD δεν υπάρχει στην αγορά. Ακόμη. Επίσης δεν έχει βρεθεί επίσημα το Ιερό Δισκοπότηρο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τη Λυδία Λίθο.

Κι ωστόσο υπάρχει διαρκώς «κίνηση». Για παράδειγμα, η νεόκοπη εταιρεία NUVIZ μόλις κατάφερε να προσελκύσει το επενδυτικό ενδιαφέρον του Χερ Πίρερ και της εταιρείας που διαφεντεύει, της Pierer Industrie AG. Είναι θυμίζουμε η εταιρεία πίσω από τις ΚΤΜ, Husqvarna, αναρτήσεις WP και πολλές άλλες.

Η νεοπαγής εταιρεία με έδρα το Σαν Ντιέγκο ελπίζει πως η επένδυση της Pierer Industrie θα δώσει στο προϊόν της την τελική ώθηση για την έξοδο στην αγορά. Μιλάμε για ένα κράνος με HUD και δυνατότητα επικοινωνιακής διασύνδεσης πολλαπλών αναβατών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας, το κράνος θα βγει στις βιτρίνες μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017.

Η NUVIZ έχει καταφέρει να αντλήσει κεφάλαια 9 εκ. δολαρίων ως σήμερα μέσω παραχώρησης εταιρικού μεριδίου αλλά και δανείων. Η μερίδα του λέοντος προήλθε από την Pierer Industrie, αφού κατά τις πληροφορίες η αυστριακή εταιρεία έχει επενδύσει πάνω από 5 εκ. δολάρια, αποσπώντας και μία θέση στο διοικητικό συμβούλιο της NUVIZ.

«Η στρατηγική αυτή επένδυση αποτελεί μια εξαιρετικά συναρπαστική εξέλιξη για την NUVIZ, αφού ουσιαστικά συνιστά απόδειξη της τεχνολογικής πρωτοκαθεδρία μας στον τομέα των HUD και της διασυνδεδεμένης οδήγησης –και επιπλέον τονίζει εμφατικά τη ζήτηση αλλά και την υπάρχουσα ανάγκη για όλες αυτές τις εμπειρίες χρήστη που υλοποιούμε», δήλωσε ο Malte Laass, ιδρυτής και Επικεφαλής του Στρατηγικού Σχεδιασμού στην NUVIZ.

Ειδήμονες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού πιστεύουν ότι η πριν έναν σχεδόν χρόνο ανακοίνωση της BMW για τη δημιουργία ενός κράνους HUD ήταν το τελικό λάκτισμα για την απόφαση της Pierer Industrie να αναζητήσει ένα παρόμοιο τεχνολογικό πακέτο ώστε να σταθεί απέναντι στους Γερμανούς ανταγωνιστές της.

Φυσικά η κίνηση θα μπορούσε να έχει και ευνοϊκές «παρενέργειες» όσον αφορά τις ΚΤΜ και Husqvarna, αφού έτσι οι δύο εταιρείες θα είναι σε θέση να προσφέρουν υπηρεσίες HUD και κινητής διασύνδεσης πολύ νωρίτερα από πολλούς ανταγωνιστές τους.

ΚΤΜ1 ΚΤΜ2

Θανάσης Χούντρας