Καθώς τα ηλεκτροκίνητα οχήματα πολλαπλασιάζονται στους δρόμους – και με τη λέξη «οχήματα» εννοούμε κυρίως τα αυτοκίνητα -, ο ανταγωνισμός (πόλεμος…) των κατασκευαστών για ένα μερίδιο της αγοράς εντείνεται.

Όπλα τους οι νέες τεχνολογικές λύσεις που τους επιτρέπουν να βελτιώνουν τα προϊόντα τους, μειώνοντας ταυτόχρονα και το κόστος τους.

HondaHitachi3

Έχοντας τα δικά της ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα, η Honda Motor Co. συμμετέχει και διεκδικεί μερίδιο στο διαφαινόμενο μέλλον, βασισμένη τόσο στις ίδιες δυνάμεις όσο και σε συμμαχίες.

Στο δεύτερο αυτό σκέλος εντάσσεται και η πρόσφατα ανακοινωθείσα συνεργασία της με την Hitachi Automotive Products – μία εταιρεία με μεγάλη ιστορία στην κατασκευή ηλεκτρομοτέρ για εργαλεία, συσκευές και κάθε είδους οχήματα.

Πρώτος στόχος της συνεργασίας είναι κατά δήλωση του κοινού σχήματος, η μείωση του κόστους των μαζικά παραγόμενων μοτέρ. Αυτό που κινεί τη φιλόδοξη κοινή προσπάθεια είναι η αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων, οφειλόμενη σε πολλούς παράγοντες: από τη διεύρυνση της οικολογικής συνείδησης των οδηγών ως την υποστήριξη / επιδότηση από τα κράτη που έχοντας υπογράψει τη Συνθήκη του Παρισιού για το Περιβάλλον, αυστηροποιούν όλο και περισσότερο τα όρια εκπομπών ρύπων για τα οχήματα ΚΕΚ (με κινητήρα εσωτερικής καύσης).

HondaHitachi4

Αν οι Honda / Hitachi τα καταφέρουν, αυτό θα σημάνει λοιπόν όχι μόνον κέρδη για το σχήμα, αλλά και φθηνότερα οχήματα για τον κόσμο. Ήδη υπέγραψαν ένα Μνημόνιο Συνεργασίας που αποβλέπει στη «δημιουργία μίας τεχνολογικής συνέργειας προμηθευτή – κατασκευαστή, με σκοπό την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος και τη θεμελίωση μιας επιχείρησης κατασκευής μοτέρ για ηλεκτροκίνητα οχήματα».

HondaHitachi1

Αρχικά το πλάνο προβλέπει ως βάση του εγχειρήματος την Ιαπωνία και συγκεκριμένα την πόλη Hitachinaka της Περιφέρειας Ibaraki. Ωστόσο τα άμεσα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνουν την επέκτασή του μέσω δημιουργίας εγκαταστάσεων παραγωγής και πώλησης τόσο στην βόρεια Αμερική όσο και στην Κίνα.

Οι δύο εταιρείες θα εργαστούν από κοινού αλλά όχι αποκλειστικά η μία με την άλλη. Δηλαδή η Hitachi θα διατηρήσει τις συνεργασίες της με άλλους κατασκευαστές και η Honda θα συνεχίσει την κατασκευή ίδιων ηλεκτροκινητήρων που χρησιμοποιεί σε ορισμένα της αυτοκίνητα.

HondaHitachi2

Η κοινή επένδυση προβλέπεται να φτάσει σε ύψος τα 44,75 εκατ. δολάρια ΗΠΑ. Όσον αφορά την εταιρική δομή, η Hitachi θα έχει ένα μικρό προβάδισμα, αφού θα κατέχει το 51% των μετοχών.

Η κοινή εταιρεία για την οποία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη κάποιο όνομα, θα ενεργοποιηθεί επίσημα περί τα τέλη Μαρτίου 2017, ενώ οι εργασίες της αναμένεται να ξεκινήσουν τον Ιούνιο.

Η νέα συνεργασία της Honda έρχεται μετά το πρόσφατο, πολύ μεγαλύτερο deal της με την αμερικάνικη General Motors, το οποίο έχει αντικείμενο την κοινή παραγωγή κυψελών υδρογόνου –μία επένδυση ύψους 85 εκατ. δολαρίων.

Ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό, αλλά η Honda έχει ξοδέψει αρκετούς πόρους τα τελευταία 10 χρόνια εξετάζοντας και δοκιμάζοντας τα προϊόντα διάφορων νεοπαγών (start-up) εταιρειών κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων.

Από τις πλέον επώνυμες μεταξύ αυτών ήταν η Mission Motors, η οποία στο μεταξύ χρεοκόπησε και πλέον δεν λειτουργεί. Κινητήρας της Mission Motors βρισκόταν τουλάχιστον μία φορά κάτω από το φέρινγκ της ηλεκτρικής Honda Team Mugen Shinden που συμμετείχε στο Isle of Man TT.

HondaHitachi6

Όλα αυτά βέβαια δεν σημαίνουν πως θα δούμε σύντομα κάποια ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα της Honda, αν και κάτι σαν το πρωτότυπο Honda RC-E που σάς δείχνουμε, θα ήταν ιδιαίτερα ελκυστικό αν έβγαινε στην παραγωγή.

HondaHitachi7 HondaHitachi8 HondaHitachi9 HondaHitachi5

Θανάσης Χούντρας