Υπακούοντας στις νέες ευρωπαϊκές νόρμες Euro4 κυρίως όσον αφορά τις διάφορες εκπομπές ρύπων, η KTM παρουσίασε το μικρό supersport RC390 με αναβαθμισμένες προδιαγραφές.

Παρελθόν αποτελεί η εξαιρετικά διακριτική εξάτμιση κάτω από τα κάρτερ. Εκείνη ήταν κρυμμένη μέσα στην καρίνα, με μοναδική μαρτυρία της ύπαρξής της το άνοιγμα της εξαγωγής στα πλάγια, αλά GP.

Τη θέση της παίρνει μια μεγαλύτερη, μακρύτερη που ακολουθεί διαφορετικό δρόμο. Αντί να κρυφτεί, πράγμα αδύνατο δεδομένου του όγκου της, προβάλει δίπλα στο ψαλίδι καταλήγοντας σε ένα ευμεγέθες πενταγωνικό μεγάφωνο. Τον όγκο του συνόλου ισορροπεί η πιο λεπτή καρίνα που αφήνει πλέον να φανεί το κάρτερ, αφού δεν έχει πια να κρύψει τίποτα.

Αυτή είναι η ορατή διαφορά του μοντέλου 2016 από το 2015. Υπάρχουν ωστόσο και άλλες μη ορατές, εξίσου ή και περισσότερο σημαντικές –με κυριότερες την προσθήκη μονόδρομου συμπλέκτη και ηλεκτρονικού γκαζιού (ride by wire).

ktmansab2

Ο εμπρός δίσκος είναι πλέον διαμέτρου 320 χιλ. αντί 300 χιλ. η σέλα πιο παχιά, τα μπράτσα των καθρεπτών μακρύτερα ώστε να προσφέρεται καλύτερη θέα πίσω και οι μανέτες ρυθμιζόμενες.

Παρά την αυστηρότητα των νέων προδιαγραφών, ο κομπάκτ μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος κινητήρας των 373 κ.εκ. (ζυγίζει μόλις 36 κιλά) δεν έχασε καθόλου σε ιπποδύναμη από την ονομαστική ισχύ των 44 ίππων. Ούτε όμως η μοτοσυκλέτα πήρε βάρος, παρά τον πρόσθετο όγκο και βάρος της εξάτμισης.

Πλαίσιο και αναρτήσεις παραμένουν ως είχαν –εξάλλου η μοτοσυκλέτα έχει την καλύτερη συμπεριφορά και κράτημα στην κατηγορία, μακράν από οποιαδήποτε άλλη.

ktmansab3

Για τους έχοντες και «άλλες» βλέψεις, η ΚΤΜ συνεχίζει να προσφέρει μια έκδοση πίστας με την ονομασία RC 390 CUP, 9 κιλά ελαφρύτερη, με ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και άλλο σώμα ψεκασμού.

ktmansab4

ktmansab5

Θανάσης Χούντρας