Η αλματώδης ανάπτυξη της ασύρματης ή κινητής σύνδεσης ανθρώπων και μέσων καθιστά δυνατές κάποιες πολύ ευπρόσδεκτες εξελίξεις στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Πρόσφατα γράψαμε για το (προαιρετικό από του χρόνου) αυτόματο σύστημα τηλεειδοποίησης των σωστικών μέσων από τη μοτοσυκλέτα σε περίπτωση ατυχήματος, πατρότητας BMW.

Ένα παρόμοιο σύστημα σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από φοιτητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου (Θεσσαλονίκη). Στην περίπτωση αυτή, την τηλεειδοποίηση αναλαμβάνει το κράνος του αναβάτη μέσω ειδικής συσκευής που προσαρμόζεται πάνω του.

Είναι πλέον παγκόσμια αποδεκτό πως ο σημαντικότερος παράγοντας επιβίωσης, όσον αφορά τα θύματα των τροχαίων, είναι η ταχύτητα κινητοποίησης και επέμβασης των σωστικών συνεργείων.

Στις περιπτώσεις αυτόνομων ατυχημάτων η ενημέρωση του ειδικευμένου προσωπικού είναι συχνά ζήτημα τύχης. Αν υπάρχει μάρτυρας που θα καλέσει το 166 έχει καλώς. Αν όχι…

asdha3

Γνωρίζοντας αυτήν την πραγματικότητα οι φοιτητές του Πανεπιστημίου δημιούργησαν το L.EM.ONCRASH (LifeEmergencyonCRASH). Πρόκειται για ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ανίχνευσης ατυχήματος και ειδοποίησης του αρμόδιου φορέα εκτάκτου ανάγκης. Τη λειτουργία αυτή προσφέρει μια συσκευή που προσαρμόζεται στο κράνος και περιλαμβάνει δέκτη GPS.

Η συσκευή θα τοποθετείται στο κράνος του αναβάτη και είναι προγραμματισμένη να αντιλαμβάνεται τις συνθήκες μια σύγκρουσης, πρόσκρουσης ή απλής πτώσης.

Μέσω του δέκτη GPS είναι σε θέση να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή τη γεωγραφική θέση του αναβάτη. Τις συντεταγμένες αυτές μέσω κινητής τηλεφωνικής σύνδεσης θα είναι σε θέση να τις μεταδώσει μέσω αυτόματης κλήσης στο ΕΚΑΒ, την Τροχαία ή άλλη σωστική υπηρεσία.

asdha2

Η κλήση βοηθείας θα περιλαμβάνει και προσωπικά στοιχεία του αναβάτη, τα οποία είναι κρίσιμα για τη σωστή προετοιμασία των διασωστών –στοιχεία όπως η ομάδα αίματος, τυχόν χρόνιες παθήσεις, αλλεργίες ή ιατρικές παρατηρήσεις που θα ήταν χρήσιμες για τις πρώτες βοήθειες.

Επίσης, θα υπάρχει ακουστικό-μικρόφωνο που θα δίνει τη δυνατότητα στον τραυματία, εφόσον μπορεί, να επικοινωνεί άμεσα με τους διασώστες –αφού όμως πρώτα έχει πραγματοποιηθεί η αυτόματη κλήση βοηθείας και έχουν ενημερωθεί τα συνεργεία.

Η συσκευή θα προσαρμόζεται σε οποιοδήποτε κράνος. Θα έχει προεγκατεστημένο στη μνήμη της το εκάστοτε κέντρο πρώτων βοηθειών ανάλογα με τη χώρα. Θα είναι σε θέση να συλλέγει μέσω αισθητήρων τα δεδομένα του ατυχήματος (π.χ. σχετικά με τις δυνάμεις που αναπτύχθηκαν) τα οποία μπορεί να σημαίνουν ιδιαίτερο τραυματισμό.

asdha1

Η τετραμελής φοιτητική ομάδα που ασχολείται με το πρότζεκτ έχει ήδη κατασκευάσει μια πρωτότυπη συσκευή με διαστάσεις 10 x 6 x 2. Επόμενο στάδιο είναι η μείωση των διαστάσεων στα 5,5 x 3,5 x 0,7 εκ. oι οποίες θεωρούνται πιο κατάλλημες για την εμπορική καριέρα του προϊόντος.

Η ιδέα και η συσκευή διακρίθηκαν στον τελευταίο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Νεανικής Επιχειρηματικότητας.

Δείτε το σχετικό video

Θανάσης Χούντρας