Είναι μόλις 34 ετών, αλλά ήδη μερικές φορές ο Τύπος τον αναφέρει ως θρύλο. Αν είναι ήδη θρύλος και μάλιστα ζωντανός ο Guy Martin το οφείλει (κατά πολλούς) στο ότι έχει μια ασυνήθιστη και ιδιαίτερη σχέση με τον θάνατο ή τουλάχιστον τον κίνδυνο.

Απόδειξη αποτελεί το τελευταίο του τόλμημα και επίτευγμα: είναι πλέον κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας στον Γύρο του Θανάτου με 78,15 μίλια ανά ώρα –ή στα καθ’ υμάς με 125,7433 χλμ./ώρα– υπομένοντας τρομακτικές πιέσεις που τη στιγμή του ρεκόρ έφτασαν τα 5,0g!

Το νούμερο σημαίνει ότι εκείνη την ώρα ο Guy ζύγιζε πέντε φορές περισσότερο από το κανονικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σπονδυλική του στήλη. Την οποία, πληροφοριακά, έχει σπάσει 2 φορές ως σήμερα, το 2010 και το 2015.

wall3

 

Παρά τον κίνδυνο νέου -και ίσως πολύ βαρύτερου ή και μοιραίου τραυματισμού- ο μηχανικός φορτηγών από το Λίνκονσαϊρ εξακολουθεί να τρέχει σε αγώνες μοτοσυκλέτας σε δρόμο (βλ. Isle of Man) και να οδηγεί στο όριο διάφορα οχήματα -άλλα μηχανοκίνητα και άλλα όχι-, με σκοπό την κατάκτηση νέων ρεκόρ.

Κατά την προσπάθειά του στον Γύρο του Θανάτου –που παρεμπιπτόντως μεταδόθηκε σε ζωντανό δίωρο πρόγραμμα από το βρετανικό Κανάλι 4-, ο Guy έσπασε δύο φορές το ρεκόρ ταχύτητας.

Στην προσπάθειά του είχε τη βοήθεια ενός «Βαρελιού» πολύ μεγαλύτερου από το συνηθισμένο. Η μεγαλύτερη διάμετρος τον βοήθησε να πετύχει μεγαλύτερες ταχύτητες. Σε πρώτη φάση πέτυχε να γυρίσει με 70,33 μίλια ανά ώρα (113,161 χλμ/ώρα), οδηγώντας μια πειραγμένη Indian Scout –όχι φυσικά το παλιό μοντέλο… Υπεύθυνο για το «φτιάξιμο» της Indian ήταν το γκαράζ Crazy Horse, ένας από τους γνωστότερους βελτιωτικούς οίκους της Βρετανίας.

Guy-in-WoD

 

Λίγο μετά την πρώτη προσπάθεια ο Μάρτιν δοκίμασε πάλι και κατόρθωσε να σπάσει το  μόλις επιτευχθέν ρεκόρ του οδηγώντας μία μοτοσυκλέτα δικής του κατασκευής: ένα περίεργο μεταλλικό συνονθύλευμα με πρωταγωνιστή το πλαίσιο μιας BSA (!) στο οποία είχε προσαρμοστεί ένας αγνώστου ταυτότητας τρικύλινδρος κινητήρας 750 κυβ. εκ.

Γύρος του Θανάτου… οι παλιότεροι ξέρουν γιατί μιλάμε, οι νεότεροι ίσως όχι όλοι. Είναι ή ήταν μια ατραξιόν των τσίρκων από τις αρχές του 1900 και εντεύθεν, η οποία στη Βρετανία γνωρίζει και πάλι μεγάλη δημοφιλία.

Συνήθως το «Βαρέλι» έχει διάμετρο γύρω στα 10 μέτρα, οπότε αρκούν ταχύτητες 35 – 40 χιλιομέτρων για να μείνει ο ριψοκίνδυνος αναβάτης κολλημένος στο τοίχωμα. Στην περίπτωση του ρεκόρ που περιγράφουμε, για να επιτευχθεί σε ένα τόσο μικρό «σιλό», θα έπρεπε τα g να ανέβουν σε απαγορευτικά επίπεδα.

wall-of-death

Έτσι αποφασίστηκε να μεγαλώσει η διάμετρος στα 40 μέτρα –τετραπλασιάστηκε σχεδόν- ώστε το σώμα να αντέξει τα φορτία. Τα 5,0g θεωρούνται το όριο ενός νορμάλ ανθρώπου, καθώς μετά επέρχεται λιποθυμία.

Πριν δοκιμάσει για το ρεκόρ ο Μάρτιν εκπαιδεύτηκε από τους ανθρώπους του θιάσου Ken Fox Troupe, που περιλαμβάνει τον Γύρω του Θανάτου στο πρόγραμμά του.

Έχοντας επιβιώσει και από αυτό, τώρα ο Μάρτιν έχει βάλει στο μάτι κάποια άλλα ρεκόρ, όπως το να ξεπεράσει τα 200 μίλια την ώρα (320 χλμ/ώρα) με ένα Βαν μεταφορών ή να πετάξει με ένα ποδοκίνητο αερόπλοιο πάνω από τη Μάγχη.

Φυσικά όλα αυτά θα παρουσιαστούν ζωντανά στην τηλεόραση, καθώς ο Μάρτιν είναι μεταξύ άλλων και εξαιρετικά δημοφιλής τηλεοπτική περσόνα με δική του εκπομπή.

Δείτε εδώ το video με τις προσπάθειές του και τα ρεκόρ