Μετά από τέσσερα χρόνια δικαστικής διαμάχης, οριστικοποιήθηκε το εταιρικό διαζύγιο μεταξύ των Suzuki και Volkswagen.

Η απόφαση τού Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου τού Λονδίνου δικαίωσε την Volkswagen, βρίσκοντας πως η Suzuki παραβίασε τη μεταξύ τους συμφωνία, καθώς δεν αγόρασε κινητήρες ντήζελ από εκείνην αλλά από την FIAT.

Κατά συνέπεια η Suzuki αναγκάστηκε να πληρώσει ένα άγνωστο ποσό στους Γερμανούς, προκειμένου να απεμπλακεί από τη συνεργασίας. Το ποσό δεν θεωρείται αμελητέο από τους ειδικούς της αγοράς και αποτελεί μια καλοδεχούμενη ένεση ρευστού, ενόψει των μηνύσεων που αντιμετωπίζει η Volkswagen λόγω του γνωστού σκανδάλου των καυσαερίων.

Η δικαστική απόφαση εκδόθηκε τον Σεπτέμβριο του 2015 και έχει εκτελεστεί, καθώς η Volkswagen δεν έχει καμία σχέση με την Suzuki πλέον.

Η σχέση είχε ξεκινήσει φιλικά το 2009, όταν η Volkswagen αγόρασε ένα ποσοστό σχεδόν 20% της Suzuki. Το σκεπτικό ήταν να προχωρήσουν σε συνέργειες κοινά επωφελείς στους τομείς τής τεχνολογίας και τής εξέλιξης των μελλοντικών μοντέλων.

Η Suzuki έλπιζε να κερδίσει από την τεχνογνωσία της Volkswagen στον σχεδιασμό μεγάλων οχημάτων και των κινητήρων ντήζελ, ενώ οι Γερμανοί αντίστροφα από την γνώση και εμπειρία των Ιαπώνων σε μικρούς κινητήρες και οχήματα. Παρά τα όσα είχε γραφτεί τότε, η Volkswagen δεν σχεδίαζε να περάσει στην παραγωγή μοτοσυκλετών.

Οπότε στα χαρτιά, η συνεργασία έμοιαζε ιδανική. Όμως οι εταιρικές «κουλτούρες» των δύο εταιρειών ήταν, όπως αποδείχτηκε, ασύμβατες. Γρήγορα άρχισαν οι δυσκολίες που οδήγησαν μετά από δικαστική διαμάχη στο δικαστήριο.

Σύμφωνα με άλλους όρους της απόφασης, οι Γερμανοί υποχρεώθηκαν να πουλήσουν το μερίδιό τους στον ιαπωνικό κατασκευαστή –το 19,9% του κεφαλαίου τής Suzuki. Η αξία του μεριδίου αυτού ήταν κατά τη στιγμή της απόφασης 8,2 δισ. δολάρια.

Θανάσης Χούντρας