H «εξωτική» Bimota παρουσίασε μία εξαιρετική συλλογή μοτοσικλετών που καθηλώνει τα βλέμματα στην έκθεση EICMA 2015 στο Μιλάνο.

Το «μενού» της ιταλικής φίρμας περιλαμβάνει 3 πιάτα… Το «ορεκτικό» αποτελεί ένα παράξενο Cafe Racer χωρίς πιρούνι με μία πινελιά «κλασσικού» στο φουτουριστικό μοντέλο Tesi.

bimota6 bimota5

bimota4

To «κυρίως πιάτο» είναι το Impeto, ένα Street Fighter με το ενδυναμωμένο μοτέρ του Diavel και προαιρετικό υπερσυμπιεστή και για επιδόρπιο η Bimota «σερβίρει» ένα προκατασκευασμένο Superbike BB3 που διατίθεται σε κιτ για να το συναρμολογήσει κατά βούληση ο ιδιοκτήτης του.

bimota2 bimota3

Η ιστορία της Bimota άρχισε τη δεκαετία του ’70. Τότε, οι μοτοσικλέτες ανέπτυσσαν μεγάλες ταχύτητες και είχαν καλές επιταχύνσεις αλλά δεν μπορούσαν να στρίψουν και να φρενάρουν ικανοποιητικά.

Μία παρέα Ιταλών άδραξε την επιχειρηματική ευκαιρία και άρχισε να αγοράζει τους καλύτερους κινητήρες της εποχής και να τους τοποθετεί σε πλαίσια που μπορούσαν να πλαγιάσουν και να στρίψουν χωρίς η μοτοσικλέτα και ο αναβάτης να κινδυνεύουν να γίνουν «τρίμματα» σε κάθε στροφή.

Οι Valerio Bianchi, Giuseppe Morri και Massimo Tamburini έδωσαν τα αρχικά από τα ονόματά τους και την τέχνη του ο καθένας κι έτσι γεννήθηκε η Bimota. Οι μοτοσικλέτες της εξακολουθούσαν να μην φρενάρουν πολύ καλά, ωστόσο τότε οι περισσότεροι «σκληροπυρηνικοί» αναβάτες της εποχής θεωρούσαν ότι τα φρένα σε εμποδίζουν να πας γρήγορα, και έτσι… δεν υπήρχε πρόβλημα.

Σήμερα, που είναι δύσκολο να βρεις μια μοτοσικλέτα που δεν στρίβει και δεν φρενάρει πραγματικά και η μοτοσικλετιστική οικογένεια έχει διευρυνθεί καθώς υπάρχουν μοτοσικλέτες για κάθε γούστο και χρήση, η Bimota εξακολουθεί να αγοράζει από άλλους κατασκευαστές τους καλύτερους κινητήρες και να τους «παντρεύει» με τα εξωτικά πλαίσια που φτιάχνει.

Το φετινό περίπτερο της Bimota στην έκθεση EICMA 2015 φιλοξένησε την πιο παράδοξη και παράξενη μοτοσικλέτα, αντίστοιχη της οποίας είχε χρόνια να εμφανιστεί: την Tesi RC (Race Cafe) 2016.

Κάποιοι την παρομοίασαν με φάλαινα που βγήκε βόλτα στην παραλιακή. Όπως και η «απλή» Tesi 3D διαθέτει ψαλίδι και μονό αμορτισέρ ως μπροστινή ανάρτηση, όπως και πίσω. Στρίβει με υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διαχωρίζει το φρενάρισμα από τη λειτουργία της ανάρτησης, ελέγχοντας τη γεωμετρία κατά την είσοδο στη στροφή και προσφέροντας περισσότερη στιβαρότητα συγκριτικά με τα «συμβατικά» πιρούνια.

Τα μπροστινά και πίσω ψαλίδια είναι φτιαγμένα από πανάλαφρα ανθρακονήματα και συνδράμουν ώστε τα αμορτισέρ της Ohlins να ανταποκρίνονται ταχύτερα και σαφέστερα. Επιτρέπουν επίσης τα χαμήλωμα και το ανέβασμα της σέλας σε ένα εύρος 23mm χρησιμοποιώντας έκκεντρους ρυθμιστές.

Ο κινητήρας είναι ο δικύλινδρος V της Ducati, 1078 κυβικών με 2 μπουζί ανά κύλινδρο, τον οποίο φοράει και το «απλό» Tesi 3D. Παρουσιάζει ομαλή απόδοση της ιπποδύναμης και ταιριάζει «γάντι» σε μία μοτοσικλέτα με στυλ «Cafe Racer» παρά στα «αγωνιστικά» Tesi.

Όσον αφορά στην εμφάνιση, δεν μοιάζει «κλασσικό» παρά με ρομπότ-κύκλωπα με τον προβολέα για μάτι. Όσοι γοητεύονται από τη σειρά Tesi μόλις αντίκρισαν την έκδοση RC έχασαν τον ύπνο τους. Θεωρείται δεδομένο ότι θα μαγνητίσει τα βλέμματα όσων βρεθούν στο δρόμο της, όσες φορές κι αν τύχει να τη δουν… Δεν τη συνηθίζεις εύκολα.

Ακολουθεί το πανέμορφο «Impeto» που στα ιταλικά σημαίνει «ώθηση». Ώθηση είναι η σωστή λέξη για μια γυμνή, «στεγνή» μοτοσικλέτα με το μοτέρ 1200 κυβικών από το Ducati Diavel, για το οποίο παρέχεται προαιρετικά ένα τούρμπο-κιτ για όσους δεν αρκούνται στα 160 άλογα. Με ένα απλό άνοιγμα του γκαζιού υπόσχεται σούζες και καμένο λάστιχο.

Τα ηλεκτρονικά του είναι αναβαθμισμένα με την προσθήκη «ηλεκτρόγκαζου» με διάφορους χάρτες απόδοσης, Traction Control και ABS. Διαθέτει  συνθετικό πλαίσιο και ψαλίδια που συνδυάζουν ελαφρές πλάκες αλουμινίου με σωληνώσεις από ανθρακονήματα! Προσφέρεται με αναβαθμισμένη οθόνη αφής που μπορεί να αποθηκεύει δεδομένα οδήγησης και διαθέτει ενσωματωμένο GPS.

Διατίθεται ειδικό κιτ υπερτροφοδότησης που αυξάνει η ροπή και την ιπποδύναμη κατά 15-20% στον ήδη «ψυχωμένο» κινητήρα, το οποίο κουμπώνει σε προεγκατεστημένες αναμονές.

Η τουρμπίνα ενεργοποιείται μέσω της ECU (με εικονίδιο στον πίνακα αφής!) και παίρνει κίνηση από ένα γραναζωτό ιμάντα που εδράζεται στο καπάκι του συμπλέκτη για να «ταΐσει» το μοτέρ στις ψηλές στροφές. Αυτό το τούρμπο-κιτ κουμπώνει σε όλες τις Bimota που εξοπλίζονται με υγρόψυκτο κινητήρα της Ducati.

bimota7 bimota8

Το BB3 kit bike είναι το «επιδόρπιο» που αναφέρθηκε στην αρχή. Υπάρχει -στο μυαλό των σχεδιαστών της Bimota τουλάχιστον- μια κατηγορία μοτοσικλετιστών που θα προτιμούσαν να συναρμολογήσουν οι ίδιοι τη μοτοσικλέτα τους στη θαλπωρή του γκαράζ του σπιτιού τους.

Για εκείνους που έχουν τις γνώσεις, τα εργαλεία και τη θέληση, η Bimota πλέον διαθέτει σε κιτ το superbike BB3.

Προσφέρεται κατ’ επιλογή του αγοραστή ο κινητήρας και τα ηλεκτρονικά που προέρχονται από το BMW S1000RR αλλά η Bimota προμηθεύει και ένα πληρέστατο πακέτο με κορυφαίο πλαίσιο, έτοιμο να «κουμπώσουν» όλα επάνω του και να ξεχυθεί στην άσφαλτο.

bimota9

Θανάσης Χούντρας