Μπελάδες έρχονται για το Survivor που σαρώνει σε τηλεθέαση και έχει κερδίσει φανατικούς τηλεθεατές.

Η μεγάλη επιτυχία του προκαλεί ήδη όχι μόνο τον φθόνο των ανταγωνιστών του, αλλά και αντιδράσεις μεγάλης μερίδας τηλεθεατών που ανακάλυψαν στο περίφημο τηλεπαιχνίδι του ΣΚΑΪ όλες τις παθογένειες της ελληνικής τηλεόρασης.

Την τελευταία εβδομάδα άρχισε να παρατηρείται ένα ντελίριο κριτικής κατά του «Survivor», που κατά πάσα πιθανότητα αναγκάζει και το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης να εξετάσει κατά προτεραιότητα τις καταγγελίες που έχουν διατυπωθεί για τις ώρες μετάδοσης και το περιεχόμενο της εκπομπής-θαύμα, η οποία καθηλώνει κάθε βράδυ από την Κυριακή ως την Πέμπτη περίπου 2,5 εκατομμύρια τηλεθεατές.

Όπως γράφει το «Πρώτο Θέμα» από την περασμένη εβδομάδα η εμπλοκή του ΕΣΡ στους κανόνες μετάδοσης του «Survivor» κατέστη σχεδόν αναγκαστική, καθώς ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή με την οποία συνοψίζει όλα τα σημεία της κριτικής και των επιφυλάξεων που εκφράζει η κοινή γνώμη στα social media. Απευθυνόμενος στον υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης Νίκο Παππά, ο βουλευτής χαρακτηρίζει «απάνθρωπες και ακραίες» τις συνθήκες διαβίωσης στο τηλεπαιχνίδι και ρωτά παράλληλα τι προβλέπει ο νόμος σε περίπτωση που προκύψει σοβαρός τραυματισμός ή ακόμη και θάνατος κάποιου παίκτη. Κατά διαβολική σύμπτωση, δύο παίκτες του τραυματίστηκαν σε τροχαίο στον Άγιο Δομίνικο, λίγες μόλις ώρες μετά την κατάθεση της ερώτησης στη Βουλή. Ωστόσο, ο βουλευτής ζητά να πληροφορηθεί αν επιτρέπεται να προβάλλονται τα επεισόδια του παιχνιδιού κατά τις ώρες που παρακολουθούν τηλεόραση και μικρά παιδιά, καθώς ορισμένες σκηνές αλλά και η φύση του παιχνιδιού είναι πιθανό να επηρεάσουν την ψυχολογία και τη συμπεριφορά τους. Μάλιστα ο ίδιος προτείνει να μετακινηθεί η ώρα προβολής του μετά τις 11 το βράδυ.

Το βέβαιο είναι ότι πολύ σύντομα θα ασχοληθεί μαζί του το Εθνικό Ραδιοτηλεοπτικό Συμβούλιο, καθώς βάσει του Κανονισμού της Βουλής, ο υπουργός Ενημέρωσης Νίκος Παππάς είναι υποχρεωμένος να κοινοποιήσει στο ΕΣΡ την ερώτηση Νικολόπουλου ζητώντας απαντήσεις για τα ζητήματα που θέτει. Πρέπει να σημειωθεί ότι το ΕΣΡ, ως ανεξάρτητη αρχή, έχει την αποκλειστική ευθύνη για τη μετάδοση τηλεοπτικών προγραμμάτων και την εποπτεία εφαρμογής της νομοθεσίας και των κανόνων που θα πρέπει να τα διέπουν. Επειδή λοιπόν ο κ. Νικολόπουλος θέτει ζητήματα αισθητικής, αλλά και αλλαγής της ώρας προβολής του παιχνιδιού, η μόνη αρμόδια αρχή για να αποφασίσει είναι το ΕΣΡ και θα πρέπει να το κάνει αμέσως επειδή το πρόγραμμα προβάλλεται σχεδόν καθημερινά και ολοκληρώνεται σε δύο μήνες.

Από την άλλη πλευρά, κάθε απόφαση του ΕΣΡ που ενδεχομένως θα μεταβάλει τις ώρες μετάδοσης είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο την οικονομική βιωσιμότητα του τηλεοπτικού εγχειρήματος και κατ’ επέκταση ολόκληρου του ΣΚΑΪ που έχει επενδύσει σε αυτό πάνω από 10 εκατ. ευρώ.

Φλέβα χρυσού για τον ΣΚΑΪ

Παράλληλα με τη μάχη επιβίωσης που δίνουν καθημερινά οι παίκτες στις παραλίες του Αγίου Δομίνικου, στην Αθήνα διαδραματίζεται από τις 13 Φεβρουα­ρίου που ξεκίνησε το ριάλιτι «Survivor», μία ακόμη μάχη επιβίωσης στην οποία μετέχει ο ΣΚΑΪ, έχοντας απέναντι όλους τους άλλους ανταγωνιστές του.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο ΣΚΑΪ αγόρασε τα δικαιώματα του «Survivor» από τον Τούρκο επιχειρηματία και καναλάρχη Ατζούν Ιλιτζαλί, ο οποίος έχει την ευθύνη της παραγωγής, περίπου 10 εκατ. ευρώ. Ο Ιλιτζαλί έχει στήσει μια ολόκληρη βιομηχανία παραγωγής του ελληνικού (αλλά και του τουρκικού, που γυρίζεται και προβάλλεται παράλληλα) «Survivor» στον Άγιο Δομίνικο απασχολώντας περίπου 420 άτομα (οι 100 είναι Έλληνες) για τις ανάγκες των γυρισμάτων και του μοντάζ του ελληνικού προγράμματος.

Υπολογίζεται ότι κάθε επεισόδιο τριών ωρών, που προβάλλεται στην Ελλάδα από την Κυριακή ως την Πέμπτη, κοστίζει 150.000 ευρώ και περίπου 750.000 ευρώ την εβδομάδα. Με λίγα λόγια, κάθε δευτερόλεπτο προβολής του παιχνιδιού κοστίζει 18 ευρώ.

Όταν ξεκίνησε το παιχνίδι, ο διαφημιζόμενος αγόραζε διαφημιστικό χρόνο προς 90 ευρώ το δευτερόλεπτο. Το μάξιμουμ των εσόδων λοιπόν που μπορούσε να επιτευχθεί ημερησίως από το κανάλι ήταν 260.000 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τον πρώτο μήνα προβολής, η σειρά δεν έβγαζε καν τα έξοδά της. Αλλά από τα μέσα Μαρτίου που το ενδιαφέρον των διαφημιστών αυξήθηκε και το τιμολόγιο ακρίβυνε φτάνοντας τα 120 ευρώ το δευτερόλεπτο, ο σταθμός άρχισε να έχει τα πρώτα καθαρά κέρδη.