Εδώ και χρόνια έχει υποστηριχθεί ότι οι γυναίκες εμφανίζονται λιγότερο στις ειδήσεις και υποεκπροσωπούνται σε σχέση με τους άνδρες στην παγκόσμια ειδησεογραφία.

Μία νέα βρετανική έρευνα, που έκανε χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την ανάλυση «μεγάλων δεδομένων» και είναι η μεγαλύτερη του είδους της μέχρι σήμερα, επιβεβαίωσε ότι οι απόψεις και οι φωνές των ανδρών εμφανίζονται αναλογικά περισσότερο από ό,τι των γυναικών στις online ειδήσεις.

Οι ερευνητές του Εργαστηρίου Ευφυών Συστημάτων του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ, με επικεφαλής τον ιταλικής καταγωγής καθηγητή τεχνητής νοημοσύνης Νέλο Κριστιανίνι και της Σχολής Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ με επικεφαλής την κοινωνική επιστήμονα δρα Σίνθια Κάρτερ, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «PLoS One», ανέλυσαν το περιεχόμενο άνω των δύο εκατομμυρίων άρθρων, εστιάζοντας στο βαθμό που συμμετέχει κάθε φύλο στη διαμόρφωση της ειδησεογραφίας.

Διαπιστώθηκε ότι αν και γενικά υποεκπροσωπούνται οι γυναίκες εμφανίζονται δυσανάλογα συχνότερα σε δημοσιευμένες φωτογραφίες στον Τύπο από ό,τι οι άνδρες. Αντίθετα, οι τελευταίοι εμφανίζονται σαφώς συχνότερα από ό,τι οι γυναίκες στα κείμενα των άρθρων. Οι γυναίκες κυριαρχούν σε άρθρα σχετικά με την μόδα, την ψυχαγωγία και την τέχνη, ενώ οι τομείς όπου εμφανίζονται λιγότερο είναι τα σπορ και η πολιτική.

Η τεχνητή νοημοσύνη επιτρέπει την αυτόματη και ταχύτατη διάκριση των δύο φύλων τόσο στα κείμενα όσο και στις φωτογραφίες. Η ανάλυση βασίσθηκε σε 2,35 εκατομμύρια online αγγλόφωνα άρθρα (και 1,37 εκατ. εικόνες) από 950 διαφορετικά μέσα ενημέρωσης για μια περίοδο έξι μηνών.

Η συχνότητα εμφάνισης των γυναικών είναι συστηματικά μεγαλύτερη στις φωτογραφίες από ό,τι στα κείμενα, σε όλα σχεδόν τα θέματα και σε όλα σχεδόν τα μέσα ενημέρωσης. Είναι συνεπώς πιθανότερο να εμφανίζεται η εικόνα μιας γυναίκας σε ένα άρθρο, παρά να αναφέρεται η άποψή της ή να αποτελεί την πηγή του άρθρου.