Σεμινάριο για επαγγελματίες της ψυχικής υγείας και όλους όσοι αναζητούν νέους τρόπους να προσεγγίσουν παιδιά με επικοινωνιακές δυσκολίες διοργανώνεται από την 1η Φεβρουαρίου στο Συμβουλευτικό & Θεραπευτικό Κέντρο Βάρης.

Το σεμινάριο επικεντρώνεται στο Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα, ένα πρωτοποριακό ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο για παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο Asperger και εισηγήτρια είναι η δρ Χάρις Καρνέζη που ανέπτυξε το μοντέλο.

Το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ) είναι ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό μοντέλο ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με αρχές και τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας που έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικές για παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, όπως η γνωσιακή και η συμπεριφορική.

Το ΓΣΔ στοχεύει να προσφέρει τη δυνατότητα σε παιδιά με ΥΛΑ και Asperger να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες όπως, η αντίληψη και η έκφραση συναισθημάτων, η αντίληψη της λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας, η ενσυναίσθηση, η ικανότητα να ακούν τον συνομιλητή τους, να παρακολουθούν και να συμμετέχουν σε μια συζήτηση. Τα παιδιά δεν καλούνται να μάθουν μηχανικά αυτές τις δεξιότητες αλλά οδηγούνται μέσα από τη μαγεία του δράματος βιωματικά να ανακαλύψουν σε τι θα μπορούσαν να τους εξυπηρετήσουν έτσι ώστε ο ήρωας τους να φτάσει στο στόχο του. Κατά τη διάρκεια ενός θεατρικού δρώμενου τίθενται μια σειρά προβλημάτων που στοχεύουν να παροτρύνουν τα παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Asperger να αντιληφθούν τη σχέση δράσης – αντίδρασης και πώς διαφορετικές συμπεριφορές μπορεί να έχουν διαφορετικά αποτελέσματα.

Τα αποτελέσματα της εφαρμογής του ΓΣΔ σε παιδιά με ΥΛΑ και σύνδρομο Αsperger, όπως αυτά προκύπτουν από τη διδακτορική μελέτη της δρ Χάρις Καρνέζη στο πανεπιστήμιο Trinity College Dublin της Ιρλανδίας, είναι ενθαρρυντικά ως προς την αποτελεσματικότητα του στην γενικότερη βελτίωση της κοινωνικής συμπεριφοράς των συμμετεχόντων, την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησής τους, στην μείωση στερεοτυπικών συμπεριφορών, καθώς επίσης και στην επίτευξη ειδικών στόχων για το κάθε μέλος, όπως η αντιμετώπιση φοβιών και άλλων δυσλειτουργικών συμπεριφορών.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ΓΣΔ επισκεφθείτε το www.CBDmethod.com

Σκοπός της εκπαίδευσης
• η κατανόηση των αναγκών των παιδιών με ΥΛΑ και Άσπεργκερ
• η κατανόηση του ΓΣΔ ως εκπαιδευτικού εργαλείου
• η πρακτική εφαρμογή του ΓΣΔ σε άτομα με ΥΛΑ και Άσπεργκερ
Θεματικές ενότητες – περιεχόμενο
1. Τι είναι το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (Θεωρία)
• Πώς σχετίζεται με τον αυτισμό
• Ποια είναι η φιλοσοφία του
• Ποιοι είναι οι στόχοι του

2. Το Γνωσιακό Συμπεροφορικό Δράμα στην Πράξη
• Οι συμμετέχοντες βιώνουν σαν μαθητές το ΓΣΔ
• Δίνονται πρακτικά παραδείγματα της εφαρμογής του σε παιδιά με ΥΛΑ και Άσπεργκερ

3. Σχεδιασμός προγράμματος ΓΣΔ
Οι συμμετέχοντες
• διδάσκονται τη δομή του ΓΣΔ
• σχεδιάζουν τα δικά τους μαθήματα ΓΣΔ με βάση συγκεκριμένα περιστατικά
• τα δοκιμάζουν πειραματικά στο μάθημα

4. Εφαρμογή του ΓΣΔ
• Οι συμμετέχοντες εφαρμόζουν τα μαθήματα που σχεδίασαν στο σεμινάριο σε δικά τους
περιστατικά
• Συζήτηση της εφαρμογής και ανατροφοδότηση
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Διάρκεια Σεμιναρίου: 20 ώρες
Ημέρες & Ώρες Διεξαγωγής: κάθε Τετάρτη, 20:00-22:00
(Έναρξη Τετάρτη1.2.12 – Λήξη 4.4.12)
Τόπος: Συμβουλευτικό & Θεραπευτικό Κέντρο Βάρης
Βάκχου 13, 16672 Βάρη www.psychosynthesis.gr
Επικοινωνία : 210 8900036
Οι θέσεις είναι περιορισμένες και θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.