Διέψευσε ο υπουργός Παιδείας δημοσιεύματα για εισαγωγή της αλβανικής ως 2ης ξένης γλώσσας μέσα από απάντηση που έδωσε σε σχετική ερώτηση του Βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ. Παναγιώταρου.
Μάλιστα έκανε λόγο για προβοκάτσια και τόνισε ότι «δεν τίθεται τέτοιο θέμα, δηλαδή διδασκαλία της αλβανικής ως δευτέρας γλώσσας ή ως επίσημης γλώσσας κ.λπ. Αυτά είναι κουραφέξαλα…» ενώ στην τοποθέτησή του χαρακτήρισε την εισαγωγή της αλβανικής ως 2ης ξένης γλώσσας λάθος και ως σκέψη και ως εκτίμηση και ως ενδεχόμενο.
Ωστόσο ο υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για ενέργειες που πρέπει να γίνουν όσον αφορά τη διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας αλλά έξω από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών των σχολείων.
Μάλιστα αναφέρθηκε και σε παρελθούσα τοποθέτηση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να διαμορφωθεί θεσμικό πλαίσιο σε ό,τι αφορά τις μητρικές γλώσσες εκάστου μετανάστη, να καθοριστούν με το θεσμικό πλαίσιο ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις προκειμένου να διδάσκεται -έξω από τα αναλυτικά προγράμματα προφανώς- η μητρική γλώσσα σε κάθε παιδάκι τέτοιο, πώς πρέπει να υποβάλουν το αίτημα οι κοινότητες, πώς πρέπει να γίνεται η έγκριση και ποιες είναι οι βασικές υποχρεώσεις και των δύο πλευρών -του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και των κοινοτήτων- και πώς και το Υπουργείο Παιδείας εποπτεύει αυτές τις διεργασίες.
«Αυτά όχι μόνο για τα παιδάκια των Αλβανών μεταναστών, αλλά για κάθε παιδί που είναι εδώ και που οι γονείς του είναι μετανάστες. Και δεν είναι ένα. Είναι περισσότερα. Και έτσι η μητρική γλώσσα πρέπει να ενταχθεί, βάσει –ξαναλέω- των αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης και της UNESCO» υπογράμμισε ο υπουργός Παιδείας και δεσμεύτηκε να φέρει πρόταση στη Βουλή ώστε να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο.
«Για κάθε παιδάκι που είναι εδώ, χρειάζεται επαφή με τη μητρική του γλώσσα εκτός αναλυτικών προγραμμάτων -αυτή είναι η πάγια ελληνική θέση- και με τη χρησιμοποίηση των κτηρίων, όπως και τώρα γίνεται. Δεν υπάρχουν σχολεία σε όλη τη χώρα, που με πρωτοβουλίες των εκπαιδευτικών πάνε στα παιδιά των μεταναστών, Ρώσων ή από άλλες μικρές κοινότητες;» δήλωσε ο υπουργός και ανέφερε ότι «το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής λέει να γίνει μια οργανωμένη προσπάθεια, εκτός αναλυτικού προγράμματος και να αφορά τα παιδιά που οι κοινότητές τους θέλουν να έχουν μια επαφή με τη μητρική τους γλώσσα. Όλα αυτά να τα εποπτεύει το Υπουργείο Παιδείας».