Διαφορετικές είναι οι προϋποθέσεις του τρόπου προαγωγής των μαθητών του ΕΠΑΛ από αυτές των μαθητών των Γενικών Λυκείων.

Για την προαγωγή των μαθητών της Α’ τάξης των ΕΠΑΛ στη Β τάξη απαιτείται μέσος όρος 10. Αν ο μαθητής έχει σε τρία μαθήματα κάτω από 10 επαναλαμβάνει την τάξη με την προϋπόθεση να έχει και γενικό μέσο όρο κάτω του 10.

Για την προαγωγή από τη Β’ στη Γ’ τάξη των ΕΠΑΛ και την απόλυση από το λύκειο απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον 9,5.

Συνοπτικά ισχύουν τα ακόλουθα:

– Με γενικό μέσο όρο 10 ανεξάρτητα του αριθμού των μαθημάτων κάτω από τη βάση ο μαθητής προάγεται.

– Αν ο μαθητής έχει γενικό μέσο όρο κάτω του 10 και 2 μαθήματα επίσης κάτω από τη βάση παραπέμπεται σε εξετάσεις το Σεπτέμβριο οπότε και θα πρέπει με τη βαθμολογία αυτών των δυο μαθημάτων να πετύχει γενικό μέσο όρο 10.

– Αν ο μαθητής έχει ΓΜΟ κάτω του 10 και έχει περισσότερα των δυο μαθημάτων (3 και άνω) κάτω του 10 επαναλαμβάνει την τάξη.

Πιο αναλυτικά το ΠΔ 79/2013 αναφέρει τα εξής:

– Για την προαγωγή των μαθητών της Α΄ τάξης ΕΠΑΛ απαιτείται η επίτευξη γενικού μέσου όρου (Γ.Μ.Ο.) ίσου ή ανώτερου του 10 σε όλα τα μαθήματα.

– Όταν μαθητής δεν πληροί την προϋπόθεση αυτή αλλά έχει μέχρι και σε δύο μαθήματα κάτω του 10 παραπέμπεται σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο, οπότε και προάγεται, εφόσον σε όλα τα μαθήματα έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης τουλάχιστον 10.

– Μαθητής που δεν πληροί τις παραπάνω προϋποθέσεις επαναλαμβάνει τη φοίτηση.

– Για την προαγωγή και απόλυση των μαθητών των άλλων τάξεων των ΕΠΑ.Λ. απαιτείται γενικός μέσος όρος τουλάχιστον 9,5.

Οι μαθητές της Α΄ τάξης που δεν προάγονται, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους και εξετάζονται γραπτά με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων του Ιουνίου (μεταφέροντας τον προφορικό βαθμό των δύο τετραμήνων) μέχρι και σε δύο μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης τους είναι μικρότερος του 10.

Οι μαθητές της Β΄ τάξης που δεν προάγονται, παραπέμπονται σε ειδική εξεταστική περίοδο το Σεπτέμβριο του ιδίου έτους και εξετάζονται γραπτά με τον τρόπο και τη διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων του Ιουνίου (μεταφέροντας τον προφορικό βαθμό των δύο τετραμήνων) σε όλα τα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσης τους είναι μικρότερος του 9,5.

Επίσης στο ΠΔ αναφέρεται ότι για τους μαθητές της Α΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στο μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας, έχοντας βαθμό ετήσιας επίδοσης στο μάθημα αυτό μικρότερο του 10, επιλέγεται το θέμα στο οποίο υστέρησαν περισσότερο (από τα δυο με τα οποία ασχολήθηκαν συνολικά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς) και οι επιβλέποντες εκπαιδευτικοί ορίζουν τμήματα της ερευνητικής εργασίας που κρίνουν ότι πρέπει να επεξεργαστούν εκ νέου. Το Σεπτέμβριο υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους μαζί με το προσωπικό τους ημερολόγιο και τον ατομικό τους φάκελο προς επαναξιολόγηση.

Για τους μαθητές της Α΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στο μάθημα «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός − Περιβάλλον Εργασίας − Ασφάλεια και Υγιεινή», έχοντας βαθμό ετήσιας επίδοσης στο μάθημα αυτό μικρότερο του 10, το Σεπτέμβριο υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους μαζί με το προσωπικό τους ημερολόγιο και τον ατομικό τους φάκελο προς επαναξιολόγηση.

Οι μαθητές της Α΄ τάξης του ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι έχουν βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του 10 στα μαθήματα Μαθηματικά ή/και Ελληνική Γλώσσα παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και εξετάζονται γραπτά μόνο σε εκείνον τον κλάδο που ο τελικός βαθμός του είναι μικρότερος του 10.