Μετά και την άκαρπη χθεσινή συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας όπου τέθηκε για ακόμη μια φορά το θέμα της διαθεσιμότητας, η Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με δελτίο τύπου της υποστηρίζει ότι ο όλα δείχνουν ότι ο στόχος του Υπουργείου είναι να υπάρξουν απολύσεις καθώς από την ημέρα που εκπαιδευτικοί , που δεν πλεόναζαν, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα το Υπουργείο Παιδείας είχε την ευκαιρία να τους απορροφήσει σε άλλες δομές της εκπαίδευσης και σε διοικητικές θέσεις. Μάλιστα ζητούν να μην υπάρξει καμιά απόλυση και καλούν εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και την κοινωνία σε αγώνα.

Προκειμένου να θεμελιώσουν τα όσα υποστηρίζουν μέσα από το μακροσκελέστατο κείμενό παρουσιάζουν μια σειρά από γεγονότα και θέτουν ερωτήματα που δείχνουν όπως προαναφέρθηκε την πρόθεση του Υπουργείου για απολύσεις.

Συγκεκριμένα, αναρωτιούνται γιατί δεν τέθηκε σε διαθεσιμότητα το πλεονάζον προσωπικό όπως είχε αναφερθεί σε δημοσίευμα τις 25-6-2013 που τιτλοφορούνταν «Σε διαθεσιμότητα 8.000 εκπαιδευτικοί (Θεολόγοι, γυμναστές και καθηγητές πληροφορικής)… που θεωρείται ότι πλεονάζουν σε σχολεία…», αλλά τελικά αποφασίστηκε να τεθούν σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων που όσοι πλεόναζαν ήταν ελάχιστοι. Μάλιστα αναρωτιούνται αν το υπουργείο είχε εικόνα των πλεονασμάτων στις 22 Ιουλίου του 2013.

Επίσης σε αντίθεση με υπαλλήλους άλλων κλάδων στους εκπαιδευτικούς δεν εξαιρέθηκαν οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών και μπήκαν και αυτοί σε διαθεσιμότητα με τροπολογία που ενσωματώθηκε στο Ν. 4174/2013 (αρ. 73, παρ. 1), μεταξύ των οποίων και Σχολικοί Σύμβουλοι (!), και Βραβευθέντες από το υπουργείο (!!) εκπαιδευτικοί… Γεννάται λοιπόν το ερώτημα κατά την ΟΛΤΕΕ:

«Γιατί δεν εξαιρέθηκαν από το καθεστώς διαθεσιμότητας τουλάχιστον οι εκπαιδευτικοί Τεχνικών Ειδικοτήτων με Μεταπτυχιακούς ή Διδακτορικούς Τίτλους, όπως συνέβη με τους υπαλλήλους άλλων κλάδων και φορέων που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα με άλλα άρθρα του ιδίου Νόμου ;»

Τα επόμενα ερωτήματα έχουν να κάνουν με τις θέσεις που θα μπορούσαν να καλύψουν όλους τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς.

«Γιατί δεν μετατάχθηκαν στις 804 θέσεις διοικητικών στις Διευθύνσεις και στα Ι.Ε.Κ. οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα ;

Στις 27-09-2013, με την με αρ. Φ.908/138575/Η/27-09-2013 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μετατάχθηκαν σαράντα εννέα (49) εκπαιδευτικοί Β΄/βάθμιας Εκπ/σης σε θέσεις μονίμων διοικητικών υπαλλήλων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου.

Γιατί δεν μετατάχθηκαν οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα ;

Στις 9-10-2013, με την με αρ. 11388/9-10-2013 Απόφαση του Υπουργού Παιδείας, μετατάχθηκαν «υποχρεωτικά» εβδομήντα ένας (71) εκπαιδευτικοί σε προσωποπαγείς θέσεις διοικητικών, που συστήθηκαν αυτοδίκαια με την απόφαση αυτή, στις Διευθύνσεις Δια Βίου Μάθησης.

Γιατί δεν μετατάχθηκαν οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα;

Με ποιο σκεπτικό έγινε η επιλογή των Ειδικοτήτων για τις 233 θέσεις που προκηρύχθηκαν για κάλυψη από τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα, κατόχους δεύτερων πτυχίων; Δεν υπήρχαν άλλες ειδικότητες με διαπιστωμένα μεγάλα κενά; Πώς προκύπτει και στοιχειοθετείται η ανάγκη για την κάλυψη θέσεων συγκεκριμένων ειδικοτήτων, τη στιγμή που υπάρχουν τεράστια και διαπιστωμένα κενά σε ειδικότητες μαθημάτων γενικής παιδείας (και δεν αναφέρουμε τις Τεχνικές Ειδικότητες, όπου η κατάσταση είναι τραγική…) ; Αν αυτές δεν είναι «φωτογραφικές ρυθμίσεις» για συγκεκριμένα «ονοματεπώνυμα» συνδικαλιστών και συγγενικών προσώπων, τι είναι ;

Γιατί δεν παρουσίασε ποτέ το Υπουργείο καμία επίσημη καταγραφή για το πόσοι από τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα κατέχουν δεύτερο (ή και τρίτο) πτυχίο, και σε ποιες ειδικότητες ;

Με το Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193/Α’) δημιουργήθηκαν και 325 οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού στις Σ.Ε.Κ., στα Ι.Ε.Κ., στα Σ.Δ.Ε. και στα Κ.Δ.Μ. (άρθρο 27, παρ. 14α).

Με την υπ’ αριθμ. 12348/23-10-2013 Κ.Υ.Α. (ΦΕΚ 2799/Β’) οι 325 αυτές θέσεις μειώθηκαν σε 199 και κατανεμήθηκαν εκ νέου.

Σύμφωνα με δηλώσεις παραγόντων του Υπουργείου οι θέσεις αυτές μειώθηκαν σε 145 και πιο πρόσφατα σε …92, ενώ δεν έχουν ακόμη προκηρυχτεί…

Θα προκηρυχθούν τελικά οργανικές θέσεις διοικητικού προσωπικού για να καλυφθούν από εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα ή μέχρι την προκήρυξή (;) τους, με τους ρυθμούς μείωσης που ακολουθούν, θα έχουν …εκμηδενιστεί; Θα δώσει ποτέ μια δημόσια εξήγηση το Υπουργείο, πώς κατέληξε να Νομοθετεί τον Ιούλιο 325 θέσεις και το Δεκέμβρη να έχουν απομείνει μόνο …92 ;

Είναι γνωστές οι πραγματικές, χρόνιες και τεράστιες ανάγκες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής (Σ.Μ.Ε.Α.). Οι μονάδες αυτές είναι κατά σύστημα υποστελεχωμένες. Κάθε χρόνο προσλαμβάνεται μεγάλος αριθμός αναπληρωτών για τις ανάγκες των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., Τ.Ε.Ε. Α’ βαθμίδας και Β’ βαθμίδας, Ειδικών Επαγγελματικών Γ/σίων και Λυκείων). Και αυτό, αφού καλυφθούν πρώτα τα κενά σε όλες τις άλλες βαθμίδες εκπαίδευσης. Επίσης, είναι πασίγνωστη η αδυναμία λειτουργίας των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.) λόγω πάγιας και συστηματικής έλλειψης προσωπικού.

Αρκετές από τις ειδικότητες που καταργήθηκαν είναι χρήσιμες. δυσεύρετες και απολύτως απαραίτητες στην Ειδική Αγωγή, τόσο ως Εκπαιδευτικό Προσωπικό, όσο και ως Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό.

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί κλάδων Δ.Ε. & Τ.Ε. είναι απολύτως απαραίτητοι για τα εργαστήρια που λειτουργούν εκεί.

Ορισμένοι μάλιστα από τους εκπαιδευτικούς σε διαθεσιμότητα διαθέτουν ήδη τα εκ του νόμου απαραίτητα προσόντα στην ειδική αγωγή έχοντας υπηρετήσει κατά το παρελθόν αποσπασμένοι στις δομές της. Είναι μοναδική ευκαιρία για την ειδική αγωγή να καλύψει τις μόνιμες, πάγιες και διαρκείς ανάγκες της με έμπειρο εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά τεχνικό προσωπικό, και πολλές φορές η πολιτική ηγεσία του Παιδείας έχει εξαγγείλει την ενίσχυση και αναβάθμισή της.

Γιατί, δεν μετατάσσονται στις Σ.Μ.Ε.Α. και στα Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. όλοι εκείνοι οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα που κατέχουν τα προσόντα, και που τους έχει άμεση ανάγκη η παραμελημένη Ειδική Αγωγή ;»

Στο τέλος η ΟΛΤΕΕ καταλήγει μετά από τα ερωτήματά της στο ακόλουθο συμπέρασμα:

«Δε χρειάζονται 45 Γιάννηδες (μέρα που είναι) για να έχει κάποιος «ενός κοκκόρου γνώση», ότι ΔΕΝ υπήρξε ΠΟΤΕ βούληση για την επαναπρόσληψη ΟΛΩΝ των εκπαιδευτικών σε διαθεσιμότητα. Τα επί μέρους βήματα ακολουθήθηκαν συστηματικά και με ευλάβεια ώστε να εξυπηρετηθεί ο

ΣΤΟΧΟΣ:

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ !!

Δυσκολεύεται κανείς να αποφασίσει, τι είναι πιο αποκρουστικό: το έγκλημα αυτό καθ’ εαυτό, ή η ΠΡΟΣΤΥΧΙΑ των εμπλεκομένων, που δεν τηρούν ούτε τα προσχήματα !! Η ψευδεπίγραφη «ορθολογική διαχείριση εκπαιδευτικού προσωπικού» και η υποκριτική «αναβάθμιση της εκπαίδευσης», μόνο ως κακόγουστο ανέκδοτο ακούγονται, ακόμη και στον πιο ανεγκέφαλο…

Είχαν όλα τα στοιχεία στα χέρια τους, προκαταβολικά, από τα οποία προέκυπτε ότι σε καμιά Τεχνική Ειδικότητα δεν υπήρχαν υπεραριθμίες, αλλά, αντίθετα, μεγάλες ανάγκες!

Ακόμη και μετά τις 22 Ιουλίου, είχαν όλη τη δυνατότητα να απορροφήσουν το σύνολο των εκπαιδευτικών Τεχνικών Ειδικοτήτων σε διαθεσιμότητα !

Η απάντηση των εργαζομένων πρέπει να είναι ΑΜΕΣΗ και ΕΝΙΑΙΑ:

ΚΟΙΝΟ μέτωπο και ΑΝΕΝΔΟΤΟΣ αγώνας, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων, κηδεμόνων και ολόκληρης της κοινωνίας για τη διαφύλαξη των συνταγματικά κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μας – και αντίστοιχης υποχρέωσης της πολιτείας – στην εργασία, στη δωρεάν παιδεία, στη δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν χωρίς καταναγκασμούς σπουδές και επάγγελμα με προοπτική επαγγελματικής αποκατάστασης, στην κοινή προσπάθεια όλων μας να προσεγγίσουμε με προσδοκία και προοπτική την ανάπτυξη και το μέλλον της χώρας.

Με εμπροσθοφυλακή τις συνδικαλιστικές ηγεσίες, πρέπει να παραμερισθούν και να ξεπεραστούν άμεσα τυχόν κλαδικά ή προσωπικά συμφέροντα και παραταξιακές επιδιώξεις, και σε απόλυτη ενότητα, να εντατικοποιήσουμε τον

ΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΟ ΑΓΩΝΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

1. Μέχρι να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί σε διαθεσιμότητα, με επαναλειτουργία όλων των Τομέων και Ειδικοτήτων στα νέα ΕΠΑ.Λ., και ως τότε,

2. Να τοποθετηθούν σε δομές του Υπουργείου Παιδείας, ή έστω

3. Να τοποθετηθούν σε οποιεσδήποτε άλλες δομές δημόσιων Φορέων, ώστε να μην υπάρξει ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ !!

Ο χρόνος τελειώνει !

Δεν μπορούμε να αφήσουμε τα Συντονιστικά να σηκώνουν όλο το βάρος του αγώνα!

Περιμένουμε την ανταπόκριση της Ο.Λ.Μ.Ε. και της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.»