Σε επίλυση διαδικαστικών ζητημάτων για τις πανελλαδικές εξετάσεις προέβη σήμερα, Τετάρτη, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, λόγω της ιδιαιτερότητας της φετινής χρονιάς, κατά την οποία θα υπάρξει διπλό εξεταστικό σύστημα. Παράλληλα, ανακοινώθηκαν αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής των Ελλήνων του εξωτερικού στην τριτοβάθμια, καθώς μειώνονται κατά ένα τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν.

Πιο συγκεκριμένα, όπως είναι ήδη γνωστό, τα μαθήματα φέτος θα χωριστούν σε τρεις κατηγορίες: τα μαθήματα του παλιού συστήματος, τα μαθήματα του καινούριου συστήματος και τα κοινά μαθήματα. Παράλληλα, όπως αναφέρει η σημερινή εγκύκλιος του υπουργείου, θα χωριστούν και οι 104.000 υποψήφιοι: Οι υποψήφιοι νέου και παλαιού συστήματος θα εξεταστούν, μεν, σε κοινά εξεταστικά κέντρα, σε κοινή ώρα εξέτασης, αλλά σε διαφορετική αίθουσα. ‘Αλλος ένας διαχωρισμός θα γίνει με τους υποψήφιους των ημερήσιων και των εσπερινών λυκείων. Γενικά, η κατανομή των υποψηφίων στις αίθουσες των κέντρων θα γίνει πρώτα κατά νέο-παλαιό σύστημα και στη συνέχεια, οι υποψήφιοι θα διαχωριστούν κατά λύκειο, κατά μάθημα και αλφαβητικά για το νέο σύστημα και αντίστοιχα για το παλιό. Επίσης, όλοι οι προφορικά εξεταζόμενοι είτε του νέου συστήματος είτε του παλιού θα εξεταστούν σε κοινά κέντρα.

Πάντως, αναμένεται αναλυτικότερη σχετική εγκύκλιος, σύμφωνα με το υπουργείο.

Ωστόσο, σε αλλαγές προέβη το υπουργείο σε ό,τι αφορά την εξέταση των μαθητών της ομογένειας. Πλέον, οι Έλληνες του εξωτερικού θα εξετάζονται σε τέσσερα και όχι σε πέντε μαθήματα, όπως ίσχυε μέχρι πρότινος. Αναλυτικά, οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά, την Ιστορία, τα Λατινικά και τη Νεοελληνική Γλώσσα, οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού θετικών σπουδών θα εξεταστούν στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τη Χημεία και τη Νεοελληνική Γλώσσα, ενώ οι υποψήφιοι της ομάδας προσανατολισμού σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής θα εξεταστούν στα Μαθηματικά, τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Α.Ο.Θ.), το μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.) και τη Νεοελληνική Γλώσσα. Όπως συνεπάγεται, αλλάζουν και οι συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων, σε σχέση με τα προηγούμενα ισχύοντα.