Νέα γενιά επιχειρηματικών ηγετών, που ασκούν ηγεσία και όχι εξουσία και μπορούν να εμπνεύσουν με το όραμά τους και να συνεργαστούν, απαιτεί η νέα εποχή της ελληνικής επιχειρηματικότητας, που σταδιακά ξεκινά, μετά από έξι χρόνια κρίσης, όπως συμφώνησαν οι συμμετέχοντες στο 12ο συνέδριο μάνατζμεντ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, στη Θεσσαλονίκη.

Η ηγεσία δεν ασκείται απ’ τα γραφεία
Μιλώντας στο συνέδριο του Τμήματος Μακεδονίας της Ελληνικής Εταιρείας Διοικήσεως Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Δημήτρης Μπουραντάς, επισήμανε ότι η ηγεσία δεν ασκείται μέσα από τα γραφεία αλλά απαιτεί ήθος, πάθος, λόγο, ευελιξία, απλότητα και ταπεινότητα.

«Στους δύσκολους καιρούς ο καπετάνιος πρέπει να μιλάει στο μυαλό, την καρδιά και την ψυχή των ανθρώπων» είπε και πρόσθεσε ότι η ηγεσία δεν είναι τεχνική, αλλά έχει να κάνει με το “είναι” αυτού που την ασκεί, ο οποίος πρώτα απ’ όλα πρέπει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των συνεργατών του. Η ηγεσία είναι κυρίως μια επιδραστική επικοινωνία» υπογράμμισε, ενώ πρόσθεσε ότι συχνά στη διοίκηση υπάρχει το λεγόμενο «know-do gap», δηλαδή το κενό ανάμεσα στο «γνωρίζω τι πρέπει να κάνω» και το «τι κάνω τελικά», το οποίο πρέπει να κλείσει.

Ο ηγέτης πρέπει να διαμορφώνει συνθήκες που γεννούν ιδέες

Ο διευθύνων σύμβουλος της GENESIS Pharma SA, Κωνσταντίνος Ευριπίδης, σημείωσε ότι όπως όλες οι κρίσεις, έτσι και η τρέχουσα, έχουν ένα τέλος και πρέπει να είμαστε σε θέση «να οραματιζόμαστε πού θέλουμε να πάμε τις επιχειρήσεις μας σε δέκα ή 20 χρόνια από σήμερα». Στο σκηνικό αυτό, υποστήριξε, βασικός ρόλος του ηγέτη στη νέα εποχή είναι να διαμορφώνει τις δομές και τις συνθήκες, που επιτρέπουν στην επιχείρησή του να είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα και να μπορεί να ανατροφοδοτεί την ανάπτυξή της, ακόμη και σε μη ευνοϊκό περιβάλλον. «Στη νέα εποχή, βασικός ρόλος του ηγέτη είναι να διαμορφώνει τις συνθήκες εκείνες που επιτρέπουν τη γέννηση ιδεών και καινοτομίας» συμπλήρωσε.

Μην εγκλωβίζεστε στα προβλήματα της καθημερινότητας!
Δραστικές αλλαγές χρειάζονται στο μάνατζμεντ των ελληνικών επιχειρήσεων, προκειμένου να μπορούν να ακολουθήσουν τον ρυθμό των μεγάλων μεταβολών διεθνώς, είπε ο διευθύνων σύμβουλος των ΔΕΛΤΑ Τρόφιμα και Μπάρμπα Στάθης, Αντώνιος Μαυριδόγλου. «Για να έρθουν οι αλλαγές, δώστε όραμα, δώστε σκοπό στην εταιρεία και τους συνεργάτες σας, ωθήστε τους να το κυνηγήσουν. Επενδύστε στην ποιότητα, στην έρευνα και την καινοτομία, θα πάρετε τα λεφτά σας πίσω. Μην εγκλωβίζεστε στα προβλήματα της καθημερινότητας! Σήμερα πολλές επιχειρήσεις επικεντρώνονται στην πιεστική καθημερινότητα και δεν κάνουν μεσομακροπρόθεσμα πλάνα» είπε και πρόσθεσε ότι επειδή τα πράγματα στην Ελλάδα «ποτέ δεν πρόκειται να γίνουν όπως ήταν», οι επιχειρήσεις πρέπει να βελτιώνονται διαρκώς και να «κυνηγούν» τους καταναλωτές εντός και εκτός συνόρων. Σημαντικό ρόλο παίζει και η εξωστρέφεια, πρόσθεσε, αναφέροντας ενδεικτικά το παράδειγμα της «Μπάρμπα Στάθης», που από εταιρεία αρχικά απευθυνόμενη στην εσωτερική αγορά, σήμερα πραγματοποιεί εξαγωγές ίσες με το 20% του τζίρου της, αλλά και της ΔΕΛΤΑ, «που τρέχει με ρυθμό 70% σε αυτό το επίπεδο».