Το θέμα της ασφάλειας των υφιστάμενων ανελκυστήρων, με αφορμή το πρόσφατο τραγικό δυστύχημα σε ανελκυστήρα καταστήματος παιχνιδιών, όσον αφορά τις πόρτες θαλάμου και το υφιστάμενο νομοθετικό κενό, επαναφέρει με ανακοίνωση της η Πανελλήνια Ένωση Τεχνολογίας Ανελκυστήρων και Κυλιόμενων Κλιμάκων (ΠΕΤΑΚ).

«Συγκεκριμένα, το 2005 με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), σε μία προσπάθεια αναβάθμισης της ασφάλειας των ήδη εγκατεστημένων ανελκυστήρων, ορίστηκε ως υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου. Στη συνέχεια, επόμενες KYA κατέστησαν το μέτρο προαιρετικό, με αποτέλεσμα τη δεδομένη χρονική στιγμή να τίθεται στη διακριτική ευχέρεια του ιδιώτη-χρήστη του ανελκυστήρα, η τοποθέτηση ή μη της πόρτας θαλάμου. Η ΠΕΤΑΚ έχει σημειώσει επανειλημμένα στους αρμόδιους φορείς ότι η πόρτα θαλάμου είναι το μόνο μέσο που προστατεύει πλήρως τους επιβάτες από τον “κινούμενο” τοίχο του φρέατιου και συνεπώς θεωρεί επιβεβλημένη την αλλαγή νομοθεσίας, ώστε να καταστεί υποχρεωτική η τοποθέτηση πόρτας θαλάμου σε όλους ανεξαιρέτως τους ανελκυστήρες» αναφέρει η ανακοίνωση

Επιπλέον η ΠΕΤΑΚ «θεωρεί ότι επιβάλλεται η αυστηριοποίηση της σχετικής νομοθεσίας και θα συνεχίσει να προσπαθεί για αυτή, ώστε ο ανελκυστήρας να είναι απόλυτα ασφαλής και να μην αποτελεί, εν δυνάμει, πηγή κινδύνου για κανέναν επιβάτη καλεί την Πολιτεία να αφυπνιστεί και να δραστηριοποιηθεί άμεσα, εφαρμόζοντας τα μέτρα ασφάλειας στους ανελκυστήρες που η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και πρακτική ορίζουν, ώστε να μην επαναληφθούν άλλα θανατηφόρα δυστυχήματα σε ανελκυστήρες».