Το μακρύ ταξίδι από τη Θεσσαλονίκη έως τις Αζόρες μόλις ξεκίνησε για τρεις θαλασσόπορους. Με ένα σκάφος μήκους δέκα μέτρων, εξοπλισμένο μ’ ένα ζευγάρι εξωλέμβιων κινητήρων, θα διανύσουν περίπου 3.500 ναυτικά μίλια μεταφέροντας το μήνυμα «Η Μεσόγειος μας ενώνει».

Το πρωί συγγενείς και φίλοι πήγαν στη Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης για να… ξεπροβοδίσουν τους Θωμά Παναγιωτόπουλο, Σπύρο Γωνιοτάκη και Αλέξανδρο Βέη, οι οποίοι αποφάσισαν να αφήσουν για λίγο στην άκρη το κύριο επάγγελμά τους που είναι η οδοντιατρική και να διασχίσουν τη θάλασσα της Μεσογείου.

Στην παρέα θα προστεθεί σύντομα ο τέταρτος θαλασσοπόρος, ο Ιταλός Κριστιάνο Σενίνι, τον οποίο θα παραλάβουν από τον πρώτο τους σταθμό, τη Νάπολη. Τα επόμενα λιμάνια στα οποία θα «δέσουν» οι «θαλασσόλυκοι» είναι η Μασσαλία, η Βαρκελώνη και η Λισαβόνα, ενώ τελικός προορισμός είναι η Πόντα Ντελγκάδα, πρωτεύουσα του νησιωτικού συμπλέγματος των Αζορών. Το ταξίδι αναμένεται να ολοκληρωθεί στα μέσα Αυγούστου, αναλόγως των καιρικών συνθηκών.

Η Θεσσαλονίκη αποτέλεσε σήμερα την αφετηρία του μεγάλου αυτού ταξιδιού, που τέθηκε υπό την αιγίδα της «Ευρωπαϊκής Πρωτεύουσας Νεολαίας 2014». «Η Θεσσαλονίκη μας αγκάλιασε», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Σπύρος Γωνιοτάκης, μιλώντας για το ναυτικό εγχείρημα που πραγματοποιείται για πρώτη φορά στα χρονικά.

«Το ταξίδι το σχεδιάζουμε εδώ και έντεκα μήνες. Η ιδέα γεννήθηκε πέρσι το καλοκαίρι και οφείλεται στη μεγάλη αγάπη μας για τη θάλασσα. Θέλαμε κάτι που να μην έχει ξαναγίνει και χωρίς να είμαστε ‘τρελοί’ να είναι εφικτό», πρόσθεσε ο κ.Γωνιοτάκης.

«Ευχή όλων είναι να γυρίσουμε. Να καταφέρουμε να εκπληρώσουμε τον στόχο μας και κυρίως να προβάλουμε την Ελλάδα, τη Θεσσαλονίκη και να κρατήσουμε ψηλά τη σημαία μας», συμπλήρωσε ο επικεφαλής της αποστολής, Θωμάς Παναγιωτόπουλος.

Οι θαλασσοπόροι σε κάθε σταθμό του ταξιδιού τους θα κάθονται δύο με τρεις ημέρες, ενώ αυτό που τους προβληματίζει περισσότερο είναι το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής, στον Ατλαντικό Ωκεανό από την Πορτογαλία έως τις Αζόρες. Κι αυτό γιατί υπολογίζεται πως θα χρειαστούν δύο ημέρες και δύο νύχτες για να καλυφθούν τα 800 ναυτικά μίλια χωρίς δυνατότητα ανεφοδιασμού σε καύσιμα.

«Έχουμε εξοπλιστεί κατάλληλα. Το σκάφος διαθέτει πολύ καλό τεχνολογικό εξοπλισμό, ραντάρ, θερμικές κάμερες για να βλέπουμε το βράδυ. Είναι προγραμματισμένες ακόμη και οι βάρδιες μας», κατέληξε ο κ. Γωνιοτάκης.