Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα το νέο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Τρόπολης-Καλαμάτας-Λεύκτρο Σπάρτης. Πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο, συνολικού μήκους 13 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα εκτάκτου ανάγκης ανά κατεύθυνση.

Περιλαμβάνει δύο σήραγγες, μήκους 750 μέτρων εκάστη, μία ανά κατεύθυνση και ενώνεται στο Αθήναιο με το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου που εγκαινιάστηκε το Πάσχα.

Στο εν λόγω τμήμα, αμέσως μετά την σήραγγα Καλογερικού προς Καλαμάτα έχει κατασκευαστεί ο σταθμός διοδίων Καλογερικού και το επόμενο διάστημα θα τεθεί σε λειτουργία και στις δύο κατευθύνσεις. Η τιμή των διοδίων δεν έχει ακόμα γνωστοποιηθεί από την κοινοπραξία που έχει την ευθύνη κατασκευής.

Την «κορδέλα» έκοψε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Σέργιος Λαμπρόπουλος, ενώ στην τελετή παράδοσης παρέστησαν εκπρόσωποι της κατασκευάστριας κοινοπραξίας και πολιτικοί παράγοντες της Πελοποννήσου.

Με το τμήμα που δόθηκε σήμερα στην κυκλοφορία έχουμε πλέον ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Κόρινθο έως το Λεύκτρο συνολικού, μήκους 108 χιλιομέτρων, με οκτώ σήραγγες, μία ανά κατεύθυνση, στην Στέρνα, το Νεοχώρι, το Αρτεμίσιο, το Καλογερικό και στο Ραψομμάτη.

Στο τέλος του μήνα αναμένεται να παραδοθεί ένα ακόμα τμήμα του αυτοκινητοδρόμου μήκους 6 χιλιομέτρων από το Λεύκτρο ως τα Παραδείσια, το οποίο περιλαμβάνει το σταθμό διοδίων Λεύκτρου και τον καινούριο ημικόμβο εξόδου της Μεγαλόπολης, διότι η έξοδος Μεγαλόπολης που κατασκευαζόταν καθυστερεί κι άλλαξε λόγω των αρχαιοτήτων που εντοπίστηκαν κατά την κατασκευή του έργου.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται προς παράδοση το μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων τμήμα Παραδείσια – Τσακώνα, που το 2003 είχε εξαφανιστεί ο δρόμος λόγω καθίζησης και αποτελεί το δυσκολότερο σημείο του αυτοκινητοδρόμου. Συνολικά σε ένα περίπου χρόνο θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος ως την Καλαμάτα και στα μέσα του 2012 αναμένεται να είναι έτοιμο το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου ως την Σπάρτη.