Αύξηση στις προκρατήσεις δείχνουν τα μέχρι σήμερα στοιχεία των συνεργαζόμενων τουριστικών γραφείων με καταλύματα του «τρίτου ποδιού» της Χαλκιδικής.

Η αύξηση ξεπερνά το ποσοστό της τάξης του 50% και σε πολλές περιπτώσεις κυμαίνεται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα, με τις αφίξεις να προέρχονται από αγορές ολόκληρης της Ευρώπης και της βαλκανικής χερσονήσου. Τα στοιχεία για τη ρωσική αγορά δείχνουν τις κρατήσεις να παραμένουν σε ύφεση, ενώ εκτιμάται ότι η κίνηση θα κυμανθεί περίπου στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.

Παράλληλα η απήχηση του «early booking» των καταλυμάτων προσθέτει μεγάλο ποσοστό μεμονωμένων επισκεπτών στις διανυκτερεύσεις και επικαιροποιεί την αύξηση της περσινής δυναμικής εισόδου νέων αγορών στην περιοχή, όπως οι Κάτω Χώρες και η Γαλλία.

Σημαντική ως προς το ποσοστό είναι όμως και η αύξηση των Γερμανών, Βρετανών και φυσικά των Ιταλών, οι οποίοι επισκέπτονται την περιοχή είτε μέσω μικρών γραφείων θεματικού τουρισμού, είτε μεμονωμένα (έχοντας προβεί σε διαδικτυακή κράτηση).

Η δε πληρότητα των καταλυμάτων την περίοδο του Πάσχα κυμαίνεται γύρω στο 80% με κυρίαρχες αγορές αυτές της Ελλάδας και της βαλκανικής χερσονήσου.

Το φετινό «αθωνικό» Πάσχα σηματοδοτείται εξάλλου από την παρουσία Ολλανδών εκπροσώπων Τύπου και Βούλγαρων εκπροσώπων tour operators, οι οποίοι κλήθηκαν να ζήσουν την εμπειρία του θεματικού προγράμματος «Μοναστηριακά Είδη & Κόσμημα».

«Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου είναι πλέον γεγονός» αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Οργανισμός. «Με την επαναπροσέγγιση των δυτικοκεντρικών ευρωπαϊκών αγορών και την προσέλκυση των πρώτων γραφείων θεματικού τουρισμού, προερχόμενων από χώρες οι οποίες μας είχαν πραγματικά “ξεχάσει”, πετύχαμε να έχουμε καλοκαιρινούς επισκέπτες επί τέσσερις ολόκληρους μήνες, ενώ οι λεγόμενοι “θεματικοί” ταξιδευτές συμπληρώνουν κενά του Μαΐου, του Σεπτεμβρίου, ακόμη και του Οκτωβρίου. Μεγάλη συμβολή σε αυτήν την κατάκτηση αποτέλεσε η από μέρους μας εκπόνηση ειδικών προγραμμάτων, τα οποία παραδόθηκαν σε ελληνικά και ευρωπαϊκά γραφεία, αξιοποιώντας τις μοναδικότητες της περιοχής και μετατρέποντάς τις σε τουριστικά πακέτα. Παράλληλα, το Mount Athos Area Kouzina, που συγκαταλέγεται πλέον στα καθιερωμένα ευρωπαϊκά γαστρονομικά δρώμενα, συγκεντρώνει φέτος επισκέπτες από τη Ρωσία, τη Βουλγαρία, την Αυστρία και τη Γερμανία. Θεωρώντας λοιπόν τη “συνταγή” μας ως αντικειμενικά επιτυχή, συνεχίζουμε την προσπάθεια προώθησης :

– οδεύοντας προς την ίδια κατεύθυνση,

– έχοντάς την ως κεντρικό άξονα και

– εμπλουτίζοντάς τη με νέα επιμέρους στοιχεία, ανάλογα πάντα με τις ανάγκες που μας επιβάλει η παγκόσμια τουριστική τάση».