Την ακινητοποίηση πλοίων ακτοπλοϊκών εταιρειών που οφείλουν δεδουλευμένες αποδοχές στα πληρώματα, από την ερχόμενη Πέμπτη 27/03, αποφάσισε στη σημερινή της συνεδρίαση η Εκτελεστική Επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Επίσης αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας την ημέρα κατάθεσης προς ψήφιση στη Βουλή του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», αλλά και τη συμμετοχή της στην 24ωρη πανεργατική πανελλαδική απεργία της ΓΣΕΕ, στις 9 Απριλίου.

Για το θέμα των οφειλομένων δεδουλευμένων, η Ομοσπονδία απέστειλε ανοιχτή καταγγελία προς τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου, τους αρχηγούς των κομμάτων, τις ναυτιλιακές ακτοπλοϊκές εταιρείες και τις εμπλεκόμενες τράπεζες.

Στην καταγγελία, η ΠΝΟ τονίζει ότι από διετία και πλέον η εργοδοτική πλευρά, εκμεταλλευόμενη την πολιτικοοικονομική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα συνέπεια των μνημονίων, αρνείται να εκπληρώσει την καταβολή του αντιτίμου της εργασίας στα πληρώματα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν αυτοί τη στιγμή ναυτικοί στους οποίους οφείλονται δεδουλευμένες αποδοχές πέντε και έξι μηνών.

Αναφέρει, επίσης, ότι είναι γνωστό ότι αυτή η συνδικαλιστική παρέμβαση θα επιφέρει αναστάτωση στο ευρύ κοινό και στην εύρυθμη εκτέλεση της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, πλην όμως την ευθύνη φέρει αποκλειστικά και μόνον η εργοδοσία.

Σημειώνεται ότι για το θέμα των δεδουλευμένων αποδοχών, η διοίκηση της ΠΝΟ είχε δώσει τελεσίγραφο προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες για την τακτοποίηση των οικονομικών τους υποχρεώσεων, έως χθες Πέμπτη 20 Μαρτίου.

Εξάλλου, η ομοσπονδία των ναυτικών αντιδρά και στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις».

Η ΠΝΟ τονίζει ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο διατηρεί όλες τις στρεβλώσεις του ισχύοντος έως σήμερα νομοθετικού πλαισίου, καταργώντας τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας, τις οργανικές συνθέσεις και δημιουργεί εργαζόμενους πολλαπλών καθηκόντων. Υπογραμμίζει δε ότι η ασκούμενη κυβερνητική πολιτική οξύνει και διογκώνει την ανεργία και τα προβλήματα των ναυτικών, οι οποίοι ήδη βρίσκονται σε οικτρή κατάσταση, ενώ παράλληλα, πέραν των άλλων, θα έχει σαν αποτέλεσμα και την υποβάθμιση και ξεθεμελίωση του ναυτιλιακού συγκοινωνιακού δικτύου της χώρας, με ανυπολόγιστες κοινωνικές, οικονομικές και εθνικές συνέπειες.

Αντίθετος στο νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» και ο ΣΕΕΝ

Την αντίθεσή του στις διατάξεις που αφορούν την ακτοπλοΐα στο νομοσχέδιο «Τουριστικά Πλοία και άλλες διατάξεις» εκφράζει με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), ζητώντας παράλληλα την απόσυρση του άρθρου 25, που αφορά τη ρύθμιση για τη διασφάλιση ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας, γνωστό ως «πλοίο ασφαλείας».

Οι ακτοπλόοι αναφέρουν ότι η επίμαχη διάταξη καταστρατηγεί κάθε έννοια συνταγματικά κατοχυρωμένων ελευθεριών των εταιρειών και παραβιάζει τις αρχές της οικονομικής και επιχειρηματικής ελευθερίας.

Επίσης, για το άρθρο 12 του νομοσχεδίου, που αφορά τους όρους και τις προϋποθέσεις δραστηριοποίησης των επαγγελματικών τουριστικών ημεροπλοίων, ο Σύνδεσμος τονίζει οι παρ. 3γ και 3δ, αλλά και η παρ. 4, επιτρέπουν την εκτέλεση δρομολογίων ακτοπλοΐας από τα ημερόπλοια υπό συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού, σε σχέση με τα δρομολογημένα ακτοπλοϊκά πλοία, που είναι επιβαρυμένα με πλήθος υποχρεώσεων.

Ο ΣΕΕΝ κατέθεσε ήδη γραπτό υπόμνημα προς την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στο οποίο εκθέτει αναλυτικά τις απόψεις του επί των συγκεκριμένων άρθρων