Μεγάλα προβλήματα υπήρξαν σε διάφορα υποκαταστήματα του ΟΑΕΔ στις αρχές της εβδομάδας. Από τη Δευτέρα μέχρι και την Τετάρτη, οι εγγεγραμμένοι άνεργοι που έκαναν τα χαρτιά τους και πέτυχαν στο πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας για τις 27.000 θέσεις, ταλαιπωρήθηκαν μέχρι να κάνουν αποδεκτή την θέση τους.

Στο υποκατάστημα του ΟΑΕΔ στο Κερατσίνι επικράτησε το αδιαχώρητο. Από νωρίς το πρωί, περίπου στις 6, όπως βεβαιώνει στο newsbeast.gr επιτυχούσα στο πρόγραμμα, στην Υπηρεσία σύρρεε κόσμος προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Οι πόρτες του υποκαταστήματος άνοιγαν στις 7 και από τότε και για περίπου 15 λεπτά αργότερα, οι υπάλληλοι μοίραζαν τα 30 νούμερα. Όποιος δεν παραλάμβανε το χαρτί με τον αριθμό, μπορούσε ή να περιμένει μέχρι να τελειώσουν οι υπόλοιποι ή να έρθει την επόμενη ημέρα. Μόνο που και την επομένη, θα συναντούσε ακριβώς την ίδια εικόνα.

«Υπήρξε μεγάλο πρόβλημα με το υποκατάστημα του ΟΑΕΔ στο Κερατσίνι. Δεν υπήρχε καμία διάθεση να εξυπηρετηθούν οι άνεργοι. Προσπαθούσαν να κάνουν το ίδιο πράγμα που έκαναν και με τους 10.000 ανέργους, πολλούς από τους οποίους διέγραψαν αθρόα από τα μητρώα τους. Τους κατήργησαν τις κάρτες», αναφέρει χαρακτηριστικά η επιτυχούσα του προγράμματος προσθέτοντας ότι στο πρώτο κοινωφελές πρόγραμμα πήραν μόνο τους 3.000 και η τύχη των υπολοίπων 7.000 αγνοείται.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η επιτυχούσα, το ίδιο προσπάθησαν να κάνουν και στο δεύτερο κοινωφελές πρόγραμμα που αφορά στους 27.000 ανέργους. Και γι’ αυτό περιγράφει την κατάσταση. «Δεν εξυπηρετούσαν από την αρχή. Πηγαίναμε από τις 6 το πρωί και περιμέναμε από έξω να μας ανοίξουν. Άνοιγαν στις 7, έδιναν τα νούμερα για ένα τέταρτο και στη συνέχεια μας έλεγαν ότι η Υπηρεσία ανοίγει μία ώρα αργότερα. Όμως, από εκείνη την ώρα νούμερα δεν μοιράζονταν», λέει. Την πρώτη ημέρα δεν πρόλαβε να εξυπηρετηθεί και γι’ αυτό πήγε στον ΟΑΕΔ και την επομένη.

«Το ίδιο έγινε και την δεύτερη ημέρα με αποτέλεσμα να γίνει πάρα πολύ μεγάλη φασαρία. Φανταστείτε ότι μόνο οι εργασιακοί σύμβουλοι είχαν τους κωδικούς για να δουλέψουν μέσα στο πρόγραμμα».

Ένας υπάλληλος για χιλιάδες επιτυχόντες
Σύμφωνα με την επιτυχούσα, από τους τρεις ή τέσσερις εργασιακούς συμβούλους που υπάρχουν στον ΟΑΕΔ Κερατσινίου, ξαφνικά βρέθηκε να υπάρχει μόνο μία κοπέλα. «Μία κοπέλα δηλαδή εξυπηρετούσε όλο τον όγκο της εργασίας μόνη της. Μάλιστα, υποχρεωτικά εργαζόταν μέχρι τις 17.00 για να μας εξυπηρετήσει όλους», σημειώνει.

Και αναφέρεται στους λόγους για τους οποίους πιστεύει ότι υπήρχε αυτή η αναστάτωση. «Θεωρώ ότι το έκαναν επίτηδες με σκοπό να χάσουμε τα δικαιώματά μας ως άνεργοι και έτσι να μειώσουν και την ανεργία. Να φανεί δηλαδή ότι και τους ανέργους προσέλαβαν και από τη στιγμή που θα διαγραφούν αρκετοί, μειώνεται η ανεργία», λέει. Και ξεκαθαρίζει: «Το θέμα ήταν ότι δεν ήθελαν και να εξυπηρετήσουν. Φανταστείτε ότι έδωσαν προθεσμία Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη. Είναι δυνατόν χωρίς να υπάρχει προσωπικό, χωρίς να υπάρχει διάθεση να μας εξυπηρετήσουν και χωρίς να υπάρχει εκπαίδευση; Εσείς δηλαδή τι καταλαβαίνετε;». «Αν δεν απειλούσαμε και δεν γινόταν φασαρία, δεν θα προλαβαίναμε. Δεν μας είχαν αποδεσμεύσει μάλιστα για να πάμε σε οποιοδήποτε άλλο υποκατάστημα του ΟΑΕΔ. Βρεθήκαμε σε μια κατάσταση ομηρείας. Φανταστείτε ότι όταν κάναμε την αίτηση για την κοινωφελή εργασία, δεν μας είπαν ποτέ ότι αν δεν προλάβουμε να εγγραφούμε, θα μας διαγράψουν από τα μητρώα τους. Δεν είναι δυνατόν να συμπεριφέρονται έτσι σε ανθρώπους που έχουν μείνει πάρα πολύ καιρό άνεργοι. Στην τελική, αν δεν αποδεχόταν κάποιος τη θέση, το σωστό ήταν να την πάρει κάποιος επιλαχών», καταλήγει.