Εξορθολογισμός των δαπανών, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και δημιουργία φορέων προώθησης του ελληνικού πολιτισμού θα είναι οι τρεις πυλώνες για το νοικοκύρεμα της ελληνικής Παιδείας στο εξωτερικό. Τα χαρτιά του για το μείζον αυτό ζήτημα άνοιξε χθες στη συνεδρίαση της Επιτροπής Ελληνισμού της Διασποράς ο υπουργός Παιδείας, Kωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, αποδέκτης ενός ιδιαίτερα γόνιμου διαλόγου με τα μέλη της Επιτροπής, στην οποία συγκλίνουσα φωνή υπήρξε η επιτακτική ανάγκη αναβάθμισης της Παιδείας και τερματισμού των στρεβλώσεων.

«Μέχρι την άνοιξη θα είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε ένα πλήρες νομοθετικό πλαίσιο που θα ρυθμίζει οριστικά και θα αναπροσαρμόζει συνολικά το μείζον ζήτημα της Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης του Εξωτερικού» ανακοίνωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, επισημαίνοντας ότι αυτό είναι ζήτημα πρωταρχικής σημασίας για την κυβέρνηση, καθώς η διατήρηση των δεσμών του Ελληνισμού με τη μητέρα Ελλάδα κατείχε και κατέχει πρωτεύοντα ρόλο.

Η κατεύθυνση θα είναι σε γενικές γραμμές, όπως αναφέρθηκε, αυτή του νόμου 4027/11, διορθώνοντας όμως κάποια μειονεκτήματα που δημιούργησαν ένταση και ανησυχία στην ομογένεια, όπως οι βίαιες προσαρμογές με την αναστολή των εγγραφών στα αμιγή ελληνικά Λύκεια της Γερμανίας χωρίς μεταβατικό στάδιο, οι οποίες ανατράπηκαν με τροποποίηση νόμου το περασμένο καλοκαίρι.

Επιδίωξή μας είναι, τόνισε ο κ. Αρβανιτόπουλος, να στηρίξουμε την ελληνική διασπορά να διατηρήσει και σε επίπεδο τρίτης γενιάς την ελληνική της ταυτότητα και τους άρρηκτους δεσμούς με την πατρίδα, αλλά και να αναδείξουμε τον δυναμισμό του Έλληνα, καθιστώντας τον συνδιαμορφωτή της νέας εξωστρεφούς προσπάθειας που καταβάλλει η χώρα μας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής, μεταξύ των οποίων επικριτικότερος για την παλαιότερη ισχύουσα κατάσταση, «πολλά λεφτά με χείριστη Παιδεία», ήταν ο Ανδρέας Ψυχάρης, ο υπουργός είπε ότι για το 2013 προβλέπονται πως θα δαπανηθούν 30 εκατομμύρια ευρώ για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού, περίπου τα μισά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, επισημαίνοντας ότι ο εξορθολογισμός των αναγκών μπορεί να γίνει εφαλτήριο για παραγωγική ανάπτυξη.

Ειδική αναφορά έγινε και για τα Κέντρα Λόγου και τη σύνδεσή τους με τις Έδρες Ελληνικών Σπουδών. Ειδικά για αυτές τις τελευταίες, όπως σημείωσε ο κ. Αρβανιτόπουλος, έχει δρομολογηθεί μία καταλογογράφηση, ώστε να μπορούν να συνδεθούν όλες μεταξύ τους και με την Ελλάδα.

Στη συνεδρίαση τέθηκε και το θέμα των νέων αναγκών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό που δημιουργεί η νέα ροή μετανάστευσης των νέων Ελλήνων, οι οποίοι αναζητούν με τα παιδιά τους μια καλύτερη τύχη εκτός Ελλάδας.