Τα φαινόμενα βίας, ρατσισμού, παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εκφοβισμού της κοινωνίας προβληματίζουν ιδιαίτερα το υπουργείο Παιδείας.

Αυτό διεφάνη από τα όσα είπε χθες στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας, Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, ο οποίος έκανε λόγο για την ανάγκη να αποτελέσει η θωράκιση της Δημοκρατίας αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας.
Γιατί -τόνισε- στόχος ενός δημοκρατικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι να διαμορφώσει συνειδητοποιημένους και υπεύθυνους πολίτες που θα σέβονται το δημοκρατικό πολίτευμα και τους συνταγματικούς θεσμούς.

Και πρόσθεσε χαρακτηριστικά: «Η νέα γενιά της πατρίδας μας είναι αυτή που καλείται σήμερα και θα κληθεί στο μέλλον να υπερασπιστεί την εθνική αξιοπρέπεια να ανασυγκροτήσει την κοινωνική συνοχή, να αντισταθεί στον εκφασισμό της κοινωνίας μας και να απομονώσει κοινωνικά φαινόμενα ρατσισμού, εκφοβισμού και μισαλλοδοξίας. Δημοκρατικός Πολίτης είναι αυτός που θα αντισταθεί στη χειραγώγηση του λαϊκισμού που αλιεύει στα θολά νερά της απελπισίας και της κοινωνικής κρίσης που θα αντισταθεί στους κάθε είδους μεταπράτες του κοινωνικού μίσους και θα αντιπαλέψει τις απόπειρες πολιτικής μεταμφίεσης νεοφασιστικών και νεοναζιστικών μορφωμάτων που επιχειρούν να κατασκευάσουν νέους “εσωτερικούς εχθρούς”. Η Δημοκρατία για να λειτουργήσει πρέπει να στηριχθεί στην Παιδεία και στο Δημοκρατικό Σχολείο. Και αυτό θα διασφαλίσουμε με κάθε δυνατή προσπάθεια».

Στο πλαίσιο αυτό ο υφυπουργός ανέφερε ότι, πρόθεση του υπουργείου είναι να αναβαθμίσει το μάθημα της Πολιτειακής Παιδείας, που διδάσκεται με ελλειμματικό τρόπο στην Ελλάδα, όταν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες είναι υποχρεωτικό.

Έτσι, δρομολογείται η θεσμοθέτηση του ως μαθήματος κορμού και μαθήματος κατεύθυνσης στις τάξεις των Γενικών Λυκείων, των ημερήσιων αλλά και των εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) στα νέα ωρολόγια προγράμματα που θα ισχύσουν από την επόμενη χρονιά.

Συγχρόνως, προωθείται από την τρέχουσα σχολική χρονιά, στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Αγωγής, σχολικές δραστηριότητες με αντικείμενο την Πολιτειακή Παιδεία.

Επίσης, προωθείται από κοινού με τον υπουργό Παιδείας της Γαλλίας, Πρόγραμμα για το Σχολείο της Δημοκρατίας, με στόχο την ανάδειξη της σημασίας και της αξίας της Πολιτειακής Παιδείας στο σχολικό πρόγραμμα και παράλληλα την υποστήριξη μαθησιακών διαδικασιών που θα εμπεδώνουν την ιδιότητα του Πολίτη.