Κλειστά παραμένουν αρκετά σχολεία για μαθητές με ειδικές ανάγκες, ένα μήνα μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Η αδυναμία μεταφοράς των μαθητών με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία και οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, οδηγούν στο κλείσιμο σχολικών μονάδων και στην ελλιπή μόρφωση των παιδιών.

Τα παραπάνω καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών, οι οποίοι, στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, σύστησαν το Δίκτυο Ειδικών Σχολείων Αττικής, μια εθελοντική οργάνωση για την καταγραφή και προώθηση των προβλημάτων των σχολείων.

Όπως αποκαλύπτουν οι γονείς, το 30% των σχολείων ειδικής αγωγής στην Αττική δεν μπορούν να μεταφέρουν τους μαθητές με ειδικές ανάγκες από και προς τα σχολεία, ενώ λόγω της κατάστασης αυτής το 80% των μαθητών δεν πηγαίνουν καθόλου ή πηγαίνουν περιστασιακά στο σχολείο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το 2ο Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Πειραιά, που δεν έχει λειτουργήσει ακόμα κατά τη φετινή σχολική χρονιά.

«Πρόκειται για ένα καίριο ζήτημα που στερεί το δικαίωμα των παιδιών μας στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη, αφαιρώντας τους και τις προοπτικές της μελλοντικής εργασιακής αποκατάστασης», εξήγησαν σε συνέντευξη Τύπου οι εκπρόσωποι του Δικτύου, Νέστορας Λαδάς, Ζακλίν Πόιτρας και Δημήτρης Μπότσος.

Μόλις πριν από δύο ημέρες ο υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε την κατάθεση σχεδίου νόμου για τη μεταφορά της αρμοδιότητας της μεταφοράς των μαθητών και πάλι στις Περιφέρειες. Ωστόσο, οι γονείς του Δικτύου προβλέπουν ότι και πάλι το πρόβλημα δεν θα λυθεί, καθώς εκκρεμεί το ζήτημα της πληρωμής των χρεών, που σύμφωνα με το υπουργείο Εσωτερικών ανήλθαν τον Αύγουστο σε 140 εκατομμύρια ευρώ.

Το πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών έρχεται να προστεθεί στις σοβαρές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό, λόγω των μειωμένων προσλήψεων, καθώς και στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής που αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των ειδικών σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικές είναι και οι ελλείψεις στις δομές παράλληλης στήριξης παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία.