Τις συνέπειες της κρίσης στην Ελλάδα, από τη δική τους σκοπιά, αποτυπώνουν δεκατέσσερις Έλληνες εικαστικοί καλλιτέχνες, στα έργα τους που παρουσιάζονται σε έκθεσή τους με τίτλο «Σημείο βρασμού», στη Βιένη. Τα εγκαίνια της έκθεσης, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 12 Αυγούστου, έγιναν χθες του βράδυ, στο Μέγαρο Καλλιτεχνών, στο κέντρο της αυστριακής πρωτεύουσας.

Η έκθεση συγκροτήθηκε ειδικά για την παρουσίασή της στο Μέγαρο Καλλιτεχνών, στο πλαίσιο της μακρόχρονης, στενής συνεργασίας του με την ελληνική κίνηση «cheapart» (τέχνη σε προσιτή τιμή), η οποία ξεκίνησε πριν από 17 χρόνια ως ελληνική ιδέα στην Αθήνα και εξαπλώνεται στο εξωτερικό και της οποίας μέλη είναι πολλοί από τους 14 καλλιτέχνες της έκθεσης στη Βιένη.

Όπως τονίζουν σε δηλώσεις τους στο ΑΜΠΕ στη Βιένη, οι δύο επιμελητές της έκθεσης (που είναι ιδρυτές και συντονιστές της κίνησης «cheapart»), οι αδελφοί Γιώργος και Δημήτρης Γεωργακόπουλος, λόγω της κατάστασης κρίσης που επικρατεί, όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη και στη Δύση, η θεματική των έργων της έκθεσης περιστρέφεται γύρω από τα ζητήματα της κοινωνίας, η οποία πλήττεται από την κρίση.

Οι ίδιοι θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική τη μακρόχρονη και επιτυχή συνεργασία, από το 2007, με το Μέγαρο Καλλιτεχνών στη Βιένη, μέσα από τις εκθέσεις «ARTmART» (2007, 2008, 2010), αλλά και αντίστοιχα στην Αθήνα με τις εκθέσεις «Σιγά-Σιγά» τον περασμένο Απρίλιο στο Γκάζι, «Flavors of Austria» (2009), «Austria la vista baby» (2010), «Zaehmung des Blickes» (2011), που έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον μείγμα καλλιτεχνών και δράσεων το οποίο υπερβαίνει τα σύνορα των δύο χωρών.

Συγχρόνως εκφράζουν την αισιοδοξία τους πως, παρά την κρίση, η καλλιτεχνική σκηνή στην Αθήνα γνωρίζει νέα άνθιση, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια εμφανίζονται νέες ομάδες καλλιτεχνών, νέες πρωτοβουλίες, ενώ εγκαινιάζονται και νέες γκαλερί. Στην έκθεση «Σημείο βρασμού» στη Βιένη, έργα τους εκθέτουν οι καλλιτέχνες, Ν. Γιαβρόπουλος, Γ. Γρηγοριάδης, Α. Βούσουρας, Γ. Γκανάς, Θ. Ζαφειρόπουλος, Ευ. Μαραθάκη Εύα, Κ. Μπασάνος, Δ. Φουτρής, Δ. Χαλάτσης, Ει. Μπαχλιτζανάκη, Μπ. Καραλής, Α. Σπανουδάκη, Γ. Τσεριώνης, Ολ. Τοπτσίδου.