Την πρόθεση του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών (ΔΔΑ) να συμμετάσχει, εκμεταλλευόμενος την τεράστια εμπειρία και τεχνογνωσία που διαθέτει και έχει αποκτήσει, στη διαδικασία αξιοποίησης των 34 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, διατύπωσε ο γενικός διευθυντής του ΔΑΑ Γιάννης Παράσχης.
«Η εταιρία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έχει εκδηλώσει εδώ και καιρό το ενδιαφέρον της για τη διαδικασία αυτή» τόνισε ο κ. Παράσχης, στη διάρκεια συνάντησης με εκπροσώπους του Τύπου, διευκρινίζοντας, ωστόσο, ότι ο τρόπος που θα επιλέξει τελικά το Δημόσιο να προχωρήσει στο εγχείρημα αυτό, μέσω δηλαδή ομαδοποίησης αεροδρομίων, θα κρίνει και τις τελικές αποφάσεις της.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει εδώ και πολύ καιρό την πρόθεσή της για αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων, στο πλαίσιο των αποκρατικοποιήσεων και της προσπάθειας για «μικρότερο κράτος» και αύξηση των δημόσιων εσόδων, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει τίποτα, λόγω της οικονομικής και γενικότερης κρίσης της χώρας.
Ο κ. Παράσχης τόνισε την ανάγκη προώθησης ολοκληρωμένης στρατηγικής στον τομέα των αερομεταφορών, γεγονός που θα έχει πολλαπλά οφέλη, καθώς από τη μια πλευρά θα συμβάλλει σημαντικά στην προσέλκυση επενδύσεων και από την άλλη θα συνεισφέρει στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος, που αποτελεί τη μεγάλη βιομηχανία της χώρας.
Αντικρούοντας το «μύθο» του «ακριβού αεροδρομίου», ο κ. Παράσχης αντέτεινε δύο βασικές πρακτικές που αποτελούν και πάγια πολιτική του Αερολιμένα. Η πρώτη έχει να κάνει με την παροχή σημαντικών αναπτυξιακών κινήτρων, γεγονός που έχει συμβάλλει στην προσέλκυση όλο και περισσοτέρων εταιρειών να προσθέσουν στο δίκτυό τους την Αθήνα. Ήδη στο μέτρο αυτό έχουν ενταχθεί περίπου 155 εταιρίες.
Την περασμένη εβδομάδα ο ΔΑΑ ανακοίνωσε άλλο ένα «οικονομικό πακέτο» το οποίο λειτουργεί, ουσιαστικά, ενισχυτικά στις πρωτοβουλίες των αεροπορικών εταιρειών για προσφορές ναύλων. Σημειώνεται ότι το κόστος του
αεροδρομίου αντιστοιχεί στο 7-10% της τιμής του εισιτηρίου.
Η δεύτερη έχει να κάνει με το επίπεδο των παρεχομένων υπηρεσιών, οι οποίες είναι από τις κορυφαίες στην Ευρώπη, τόσο σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των επιβατών που διακινούνται, όσο και των εταιρειών, και έχουν να κάνουν με την ακρίβεια της ώρας αναχώρησης, της ευκολίας των αφίξεων και άλλα. Στο σημείο αυτό ο κ. Παράσχης τόνισε ότι ο ΔΑΑ καλύπτει τις δανειακές και λοιπές υποχρεώσεις του από τα έσοδά του και δεν επιβαρύνεται ο Έλληνας φορολογούμενος αλλά οι επιβάτες που το χρησιμοποιούν, οι οποίοι σε ένα ποσοστό 50% είναι ξένοι επισκέπτες.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι με δεδομένη την αρνητική συγκυρία που επηρεάζει ακόμα πιο έντονα τους δείκτες της ελληνικής οικονομίας το 2011, με ανάλογο αντίκτυπο στη ζήτηση για αεροπορικό ταξίδι, ιδιαίτερα στο σκέλος του εσωτερικού, η συνολική κίνηση του ΔΑΑ κατάφερε να συγκρατηθεί στο -6,3%, κυρίως χάρη στη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της διεθνούς επιβατικής κίνησης.
Η μείωση αυτή θα ήταν αισθητά μικρότερη αν δεν υπήρχε αυτή η αρνητική δημοσιότητα της Αθήνας λόγω των διαδηλώσεων και των θλιβερών επεισοδίων που ακολουθούσαν, γεγονός που αποτέλεσε έναν ακόμη παράγοντα στο να επιλέξει κάποιος την ελληνική πρωτεύουσα, είτε για τουρισμό είτε για επαγγελματικό προορισμό.
Αναφερόμενος στην οικονομική κρίση, η οποία έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιχειρηματική δραστηριότητα, ο κ. Παράσχης τόνισε ότι η διοίκηση του ΔΑΑ έχει λάβει από νωρίς τα μέτρα της και ήδη από το 2008 τα λειτουργικά της έξοδα έχουν μειωθεί από 135 εκατ. σε 112 εκατ. ευρώ, ενώ το 2010 «πάγωσαν» οι αμοιβές του προσωπικού και δεν έγιναν απολύσεις.
Παράλληλα, δόθηκαν κίνητρα σε υπαλλήλους που ήταν κοντά στη συνταξιοδότηση να αποχωρήσουν νωρίτερα.