Πολλοί Αθηναίοι εκφράζουν την αναστάτωση και την δυσαρέσκειά τους σχετικά με τη ηλεκτρονική εφαρμογή του Δήμου Αθηναίων με την οποία μπορεί να «κλείσει» κανείς μια θέση στάθμευσης, πληρώνοντας ηλεκτρονικά το σχετικό τέλος για αυτήν.

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Σύμφωνα δε με αναρτήσεις στα reviews της εφαρμογής, έχουν παρατηρηθεί και περιπτώσεις που είτε βρίσκουν δυσλειτουργική την εφαρμογή είτε ενώ ο χρήστης έχει πληρώσει το σχετικό τέλος ή τουλάχιστον έτσι θεωρεί, στην συνέχεια η Δημοτική Αστυνομία του «κόβει» κλήση! eflekfnrm2

Ο τμηματάρχης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικού Ελέγχου Στάθμευσης του Δήμου Αθηναίων Γιάννης Λεβεντάκης μίλησε σχετικά στο Newsbeast.gr εξηγώντας τα λάθη που κάνουν συνήθως οι χρήστες της εφαρμογής:

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα που συναντάμε και διαπιστώνετε καθημερινά είναι το εξής. Πρώτα απ’όλα είναι προφανές ότι στις ηλεκτρονικές εφαρμογές τα πράγματα ελέγχονται εύκολα και εξίσου εύκολα μπορούν να διορθωθούν και να μην κάνουν λάθη και να μην επαναλαμβάνονται πιθανές αστοχίες κλπ. Εάν λοιπόν υπήρχαν κάποια προβλήματα συγκεκριμένα που είχε αποδείξει η εφαρμογή ότι υπάρχουν προφανώς θα είχαν εντοπιστεί και θα είχαν διορθωθεί ή θα είχε αλλαχθεί ακόμα και η εφαρμογή. Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι περισσότεροι χρήστες είναι ότι δεν έχουν μάθει να χρησιμοποιούν σωστά την στάθμευση με την εξής έννοια. Τους δίνει δύο δυνατότητες η εφαρμογή.

Ένας άνθρωπος μπορεί να φτιάξει ένα εικονικό πορτοφόλι και μπορεί εκεί πέρα να έχει μια δική του δυνατότητα αποθήκευσης χρημάτων και από εκεί να σταθμεύει και το δεύτερο είναι ότι χωρίς να έχει ηλεκτρονικό πορτοφόλι χρεώνει επιτόπου την πιστωτική του κάρτα με 50 λεπτά και παρκάρει. Οι περισσότεροι λοιπόν από τους συμπολίτες μας διαπιστώνεται από τα προβλήματα που έχουμε ότι έχουν κάνει μεταφορά χρημάτων από το πλαστικό της πιστωτικής κάρτας στο εικονικό πορτοφόλι και θεωρούν ότι έχουν «κλείσει» στάθμευση. Αυτό είναι που συμβαίνει συνήθως».

eflekfnrm3 eflekfnrm4

Σύμφωνα με τον υπεύθυνο του Δήμου για την λειτουργία της εφαρμογής, οι υπάλληλοι του Δήμου που βρίσκονται στους δρόμους για την βεβαίωση των παραβάσεων είναι σε αμφίδρομη ζεύξη, έτσι ώστε να αποφεύγονται οι κλήσεις σε όσους έχουν πληρώσει κανονικά το τέλος στάθμευσης.

«Το δικό μας το PDA έχει την δυνατότητα έξω στον δρόμο όταν πάει να συμπληρωθεί η παράβαση να βγαίνει ένα notification που λέει επιτόπου ότι «δεν μπορείς να το “γράψεις” το όχημα γιατί έχει ενεργοποιήσει ηλεκτρονική στάθμευση. Θέλεις να συνεχίσεις;» γιατί υπάρχει η περίπτωση να έχει σταθμεύσει με ελεγχόμενη στάθμευση και ενεργοποιημένη αλλά επάνω σε πεζοδρόμιο», τόνισε.

Και συμπλήρωσε:

«Είναι προφανές ότι δεν μπορεί να νομιμοποιηθεί μια τέτοια στάθμευση. Προφανώς εκεί ο συνάδελφος λέει «όχι δεν θέλω» άρα είναι οk. Σε αυτές τις περιπτώσεις όμως αυτό που θέλω να ξέρετε και είναι ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι επειδή οι περισσότεροι από τους συμπολίτες μας επικοινωνούν με το τμήμα μας μέσω emails, εάν φαίνεται μέσα από την κίνηση ότι πρόκειται για ένα νέο χρήστη, που δεν το έχει ξανακάνει ότι τον έχουμε ενημερώσει κλπ συνήθως δίνεται «άφεση αμαρτιών», μέσα στο πλαίσιο του ότι είναι καινούργια η εφαρμογή και δεν το γνώριζαν ότι μεταφέροντας χρήματα δεν έχουν αγοράσει αλλά εξακολουθούν να έχουν απλά τα χρήματα σε άλλη τσέπη. Αυτό είναι στην ουσία το μεγαλύτερο πρόβλημα».

eflekfnrm5

Ο κ. Λεβεντάκης διαβεβαίωσε επίσης πως υπάρχει τμήμα υποδοχής των ηλεκτρονικών παραπόνων, από την ανάγνωση των οποίων, σημειώνεται το φαινόμενο πολλά από αυτά να πηγάζουν, από το γεγονός της ελλιπούς εξοικείωσης με τα smartphones ή της μη σωστής κατανόησης της λειτουργίας και των δυνατοτήτων που δίνει η εφαρμογή.

«Υπάρχει υποδοχή όλων αυτών των μηνυμάτων (παραπόνων) και όταν υπάρχει μια ενημέρωση για παράδειγμα ότι στην οδό Σταδίου δεν μπορώ να σταθμεύσω κλπ κλπ πηγαίνουμε και εμείς με το κινητό μας να δούμε τι συμβαίνει. Να διαπιστώσουμε αν πράγματι υπάρχει πρόβλημα, αν φταίει η συσκευή. Ύστερα είναι και πολλοί συμπολίτες μας που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα smartphones για να μπορούν να κατανοήσουν ποιες είναι οι διαδικασίες. Μέχρι και προχθές για να σας δώσω να καταλάβετε μίλαγα με μία κυρία που νόμιζε πως επειδή έχει «κατεβάσει» την εφαρμογή είναι ok και μπορεί να σταθμεύσει, χωρίς να έχει βάλει κάρτα να έχει συνδέσει τον λογαριασμό κλπ. Περίμενε δηλαδή ότι θα της έρθει η χρέωση στον μηνιαίο της λογαριασμό. Είμαστε λίγο “φρέσκοι” ως κοινωνία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Σε λίγο καιρό από όσο γνωρίζω θα γίνει και μια επίσημη ενημέρωση από την πλευρά του Δήμου για όλη αυτή την ιστορία με σχετική καμπάνια. Έχω την εντύπωση πως τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα ειδικά στους νέους ανθρώπους θα ξεπεραστούν. Η σωστή διαδικασία είναι η εξής:

Η εφαρμογή του δίνει δύο δυνατότητες. Η μία είναι προφανώς να έχει το εικονικό του πορτοφόλι που έχει την δυνατότητα του ελέγχου της στάθμευσης. Αυτά τα 50 λοιπόν τα βάζει σε ένα εικονικό πορτοφόλι όπως και ένας εργοδότης μπορεί να δίνει 50 ευρώ στον υπάλληλό του ώστε να σταθμεύει και από τα 50 παίρνει και σταθμεύει κάθε φορά. Η άλλη περίπτωση είναι να μην υπάρχει καθόλου εικονικό πορτοφόλι καθώς δεν είναι υποχρεωτικό και παίρνει από την χρεωστική του ή την πιστωτική του το αντίστοιχο τέλος το οποίο και το εξαργυρώνει στην στάθμευση επιτόπου», πρόσθεσε.

sfmnkl4 sfmnkl7 sfmnkl5 sfmnkl2

Φωτορεπορτάζ: Γιάννης Κέμμος