Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Έτσι θα είναι τα αναβαθμισμένα F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας

To newsbeast.gr παρουσιάζει τα κύρια χαρακτηριστικά τους και βίντεο πτήσης από τον προσομοιωτή


ΕΛΛΑΔΑ
18:14
13/09/2017
Έτσι θα είναι τα αναβαθμισμένα F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας
9
loading

Θέμα χρόνου είναι η αναβάθμιση του στόλου των F-16 για την Ελλάδα, σε νέας γενιάς F-16V από την αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία, Lockheed Martin Aeronautics, όπως αναφέρει στο newsbeast.gr, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Ντένης Πλέσσας.

Γράφει ο Γιώργος Λαμπίρης
Φωτογραφίες - Βίντεο: Γιάννης Κέμμος

Όπως σημειώνει ο κύριος Πλέσσας, το πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών, βρέθηκε στο στάδιο της μελέτης τα τελευταία οκτώ χρόνια «δεδομένου ότι η Πολεμική Αεροπορία είναι σε θέση να αξιολογήσει τα τεχνικά χαρακτηριστικά και την επιχειρησιακή δυνατότητα που θα προσφέρει το πρόγραμμα στις Ένοπλες Δυνάμεις».

«Αυτό που επιδιώκει η Πολεμική Αεροπορία είναι να διαθέτει η Ελλάδα ένα αεροσκάφος με την ίδια διαμόρφωση, τα ίδια χαρακτηριστικά, όλους τους αισθητήρες ενσωματωμένους καθώς και όλα τα διαθέσιμα όπλα», εξηγεί ο κύριος Πλέσσας.

IMG_3194
Ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin Aeronautics για την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, Ντένης Πλέσσας

Τον Οκτώβριο η απάντηση από τις ΗΠΑ

Ήδη η Πολεμική Αεροπορία με την έγκριση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, έχει στείλει στην αμερικανική κυβέρνηση πριν από μερικούς μήνες, το επίσημο έγγραφο-αίτημα (Letter of Request). «Αυτό που ζητάει η Ελλάδα από τις ΗΠΑ στο συγκεκριμένο έγγραφο, είναι να ολοκληρωθεί η διακρατική συμφωνία αναβάθμισης των F-16», διευκρινίζει ο αντιπρόεδρος της Lockheed Martin.

Σύμφωνα με τον κύριο Πλέσσα, πιθανότατα τον Οκτώβριο θα αποσταλεί η απάντηση προς την ελληνική κυβέρνηση με τη μορφή LΟA (Letter of Offer and Acceptance), το οποίο θα αξιολογηθεί και οι ελληνικές αρχές θα κινηθούν ανάλογα.

IMG_3170

Έτσι θα είναι τα νέα F-16

Το newsbeast.gr είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τα χαρακτηριστικά του F-16V στον προσομοιωτή που βρίσκεται στην Ελλάδα για λίγες ημέρες.

Η νέα γενιά θα δίνει τη δυνατότητα στον πιλότο να αξιολογεί καλύτερα την κατάσταση, λαμβάνοντας αποφάσεις νωρίτερα και γρηγορότερα.

Tα κυριότερα χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι:

f16_2

  • Νέες οθόνες που προσφέρουν καλύτερη γνώση της μάχης
  • Υπολογιστές που διαχειρίζονται και επεξεργάζονται τα στοιχεία της μάχης
  • Λογισμικό που διαχειρίζεται όλους τους αισθητήρες
  • Συνεχίζει να πετάει με τις ίδιες ταχύτητες και την ίδια ευελιξία
  • Δυνατότητα πτήσης για περισσότερη ώρα λόγω των σύμμορφων δεξαμενών καυσίμων
  • Καλύτερη επικοινωνία μέσω του Link 16 (σύστημα στρατιωτικής ανταλλαγής δεδομένων που χρησιμοποιείται από το ΝΑΤΟ και τα κράτη)
  • Αναβαθμισμένος οπλικός εξοπλισμός

f16_1

Το νέο ραντάρ

Το στοιχείο που διαφοροποιεί την επόμενη γενιά F-16 είναι το νέας γενιάς ραντάρ με κύρια χαρακτηριστικά του:

  • Μεγαλύτερη περιοχή εντοπισμού
  • Πολλαπλό πεδίο στόχευσης
  • Χάρτης ραντάρ υψηλής ανάλυσης (SAR)
  • Σύνθετες λειτουργίες air to air και air to surface για βελτιωμένη συνειδητοποίηση της κατάστασης και επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα
  • Μεγαλύτερη αξιοπιστία και διαθεσιμότητα του συστήματος (3-5 φορές πάνω από παλαιότερα ραντάρ MSCAN)

IMG_3165

Το σύστημα Auto GCAS

Καθοριστικής σημασίας για την ασφάλεια του πιλότου και του αεροσκάφους είναι το σύστημα Auto GCAS. Το συγκεκριμένο σύστημα ελέγχει μέσα από μία ψηφιακή βάση δεδομένων το ύψος του αεροσκάφους σε σχέση με το έδαφος, υπολογίζοντας ακριβώς τη θέση του πάνω από αυτό. Εάν το λογισμικό αισθάνεται ότι το αεροσκάφος βρίσκεται σε τροχιά σύγκρουσης με το έδαφος, δίνει αυτόματα εντολή για να επανακτήσει την πορεία του.

Υπάρχουν δεκάδες περιπτώσεις στις οποίες το Auto GCAS θα μπορούσε να σώσει τη ζωή του χειριστή, από την απώλεια συνείδησης (G-LOC), η οποία προκαλείται από την αποσυμπίεση και υποξία του θαλάμου διακυβέρνησης.

IMG_3152

Το λογισμικό GCAS διαθέτει πιλοτικό ενεργοποιημένο σύστημα ανάκτησης (PARS).

  • Ο προσομοιωτής παρουσιάζεται στη χώρα μας στο πλαίσιο της διεθνούς διοργάνωσης επίδειξης μαχητικών αεροσκαφών, Athens Flying Week, η οποία θα διεξαχθεί το Σάββατο και την Κυριακή 16 και 17 Σεπτεμβρίου στην αεροπορική βάση της Τανάγρας.

IMG_3123 IMG_3113 IMG_3110 IMG_3101 IMG_3102 IMG_3097 IMG_3088 IMG_3085 IMG_3092 IMG_3160

IMG_3167

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

9
σχόλια
  1. avatar kyrtakis

    Η μετάβαση σε αεροσκάφη ρωσικής κατασκευής είναι δύσκολη και θα έπαιρνε χρόνια. Τα ρωσικά μοντέλα διαθέτουν μόνο σε ρωσική γραφή τα όργανα. ταυτόχρονα οι εγκαταστάσεις των αεροδρομίων δεν είναι σχεδιασμένες για αυτά τα αεροσκάφη. Τα ανταλλακτικά σε απόθεμα είναι για τα υπάρχοντα f16 που σημαίνει ότι θα υπάρξει μεγαλύτερο κόστος. Νέοι εξομοιωτές και νέες τεχνικές για το ανθρώπινο δυναμικό λειτουργίας και γενικότερα όλα νέα. Ακόμα και ο εκτελεστικός σχεδιασμός των αποστολών και οι συνεργασιες μεταξύ των μέσων. Οπότε δυστυχώς δεν είναι άμεση λύση. Θα έπρεπε με λίγα λόγια να έχεις ένα παραλληλο πρόγραμμα λειτουργίας μέχρι να τα χρησιμοποιήσεις και τα κόστη σε αυτά τα πράγματα είναι μεγάλα. Για αυτό προσαρμόζεσαι σε αυτά τα οποία έχεις ήδη τα γνωρίζεις καλά και είναι και ποιοτικά. Ταυτόχρονα ο "αντίπαλος" που ουσιαστικά είναι μόνο η Τουρκία για μας στην περιοχή δεν διαθέτει κάτι διαφορετικό για να μπεις σε άλλη διαδικασία. Για όσους θεωρούν ότι δεν πρέπει να έχουμε λέω απλώς ότι όποιος θέλει ας κοιμάται με ανοικτές τις πόρτες εγώ την δική μου την θέλω κλειστή έστω και αν ποτε δεν γίνει τίποτα.

  2. avatar andron

    καλο ειναι με τα λεφτα αυτα που θα δωσουν για αναβαθμισουν τα f 16 μπορουν να παρουν τα su35 που ειναι καλυτερα και απο τα f35.

    1. avatar ineth

      Με τα λεφτά αυτά παίρνεις κάπου 3 Σουκχοϊ. Η αναβαθμιση θα δώσει ανάσες για το μαχητικό που αποτελεί τον βασικό μας κορμό αλλά σε καμμιά περίπτωση δεν μειώνει την ανάγκη νέας αγοράς. Η αλήθεια είναι πως η λύση ίσως να μην είναι καν Φ35 ή τα CΥ35 αλλά ίσως ακόμα και να βρίσκεται πχ απλώς στην διπλωματία. Όμως αν με ρωτούσες τι θα έπρεπε να γίνει τώρα η απάντηση είναι ανοικτός διαγωνισμός με ευέλικτα προγράμματα αποπληρωμής για 100+ αεροσκάφη. παρουσίαση όλων των τύπων στην Ελλάδα τόσο στο στρατό αλλά και στους πολίτες και αξιολόγηση από ελληνικά πληρώματα αλλά και κόντρα σε αυτά. Η επιλογή μας θα έπρεπε να είναι ορθολογική.

  3. avatar ytjdrtyj

    Υποτιθεται πηγαίναμε για stealth, και μάλιστα θα τα παίρναμε και δωρεάν. Τι συνέβη στην πορεία και μένουμε με τις σαβούρες?

  4. avatar Που είσαι

    υποξια παθαίνει ο πιλότος οχι ο θάλαμος διακυβέρνησης.
    Τα Rafale ποσο κάνουν....

  5. avatar αχ λουλιτσα

    πιλοτοι κατι απο ρομποκοπ... μισοι νθρωπο μισοι μηχανες....βλεπουν ακουν ενεργουν μεσω τριτου..αν ο τριτος ταπαιξε,αντιο ζωη.
    προτεινω η επομενη γενια ναναι πιλοτοι σκετες μηχανες...
    αστε τις μηχανες να σκοτωνονται αναμεταξυ τους και παμε να ψαρεψουμε γκομενες συντροφε..
    δε καταλαβα....γιατι οχι;;

  6. avatar j.kyp

    Καλα με μερικες παρεμβολες δε θα ξερουν που βρισκονται.

  7. avatar duck

    Tι εγινε σκυλιασανε εκει στη lockheed για την αναβαθμιση των f16, 1,5 δις ειναι πολλα τα λεφτα αλλιως χαθηκαμε σα χωρα ε;

  8. avatar ineth

    Εξαιρετικο αρθρο.

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει