Newsbeast | Ειδήσεις και νέα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.

Τι πρέπει να προσέχουν όσοι κινούνται στον δρόμο με ποδήλατο

Οι συμβουλές της Ελληνικής Αστυνομίας


ΕΛΛΑΔΑ
16:08
21/08/2017
Τι πρέπει να προσέχουν όσοι κινούνται στον δρόμο με ποδήλατο
13
loading

«Κινείστε με ποδήλατο; Αξιολογείστε τον κίνδυνο κάθε περιοχής. Φορέστε κράνος και προστατευτικά», σημειώνει σε μήνυμά της στον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter η Ελληνική Αστυνομία.

Παραπέμπει παράλληλα στην ιστοσελίδα της και συγκεκριμένα σε ανάρτηση με τίτλο «Κινούμαι με ποδήλατο - Τι προσέχω όταν κυκλοφορώ στο δρόμο…», στην οποία σημειώνει:

  • Ποδηλατώ χρησιμοποιώντας σωστά το οδικό δίκτυο.
  • Αξιολογώ τον κίνδυνο της περιοχής που ποδηλατώ κάθε στιγμή.
  • Ποδηλατώ με δεδομένο ότι οι υπόλοιποι οδηγοί δεν προσέχουν και επομένως θα πρέπει να προσέχω εγώ.
  • Φοράω πάντα κράνος και προστατευτικά στους αγκώνες και τα γόνατα.
  • Αφήνω πάντα περιθώριο από το έρεισμα, το πεζοδρόμιο, το άκρο του οδοστρώματος και τα κινούμενα, σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα.
  • Ελέγχω και «σαρώνω» τον δρόμο σε όλες τις κατευθύνσεις, ακόμη και αν κινούμαι ευθεία.
  • Ελέγχω πριν περάσω την διασταύρωση, ακόμη και όταν το φανάρι μου είναι πράσινο.
  • Ποδηλατώ πάντα στην δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας, εκτός αν έχω πρόθεση να προσπεράσω ή να στρίψω αριστερά.
  • Επιλέγω έγκαιρα τη σωστή λωρίδα κυκλοφορίας, προειδοποιώντας τους άλλους οδηγούς σε περίπτωση που θέλω να στρίψω.
  • Προειδοποιώ πάντα τους οδηγούς για κάθε αλλαγή τις πορείας μου: για στροφή αριστερά εκτείνω το αριστερό χέρι, για δεξιά το δεξί και για μείωση ταχύτητας κινώ πάνω-κάτω εκτεταμένη την παλάμη μου.
  • Αποφεύγω τις ριψοκίνδυνες και παράτολμες ενέργειες.
  • Κρατάω το τιμόνι του ποδηλάτου και με τα δύο χέρια, εκτός εάν πρέπει να κάνω προειδοποιητικό σήμα στους οδηγούς που με ακολουθούν.
  • Αν θέλω να στρίψω σε μία διασταύρωση αλλά κινούμαι στην απέναντι λωρίδα κυκλοφορίας από αυτήν που βρίσκεται η στροφή ή εάν οι συνθήκες του δρόμου είναι «δύσκολες» (η κίνηση είναι πυκνή, οι ταχύτητες των οχημάτων μεγάλες κ.λ.π.) είναι προτιμότερο να σταματήσω στο φανάρι και να περάσω το ποδήλατο απέναντι από την διάβαση πεζών.
  • Όταν διασχίζω κάθετα έναν δρόμο, περνώ από μία διάβαση ή νησίδα κ.λ.π. είναι ασφαλέστερο να κατέβω από το ποδήλατο και να το περάσω απέναντι με τα χέρια.
  • Προσπερνώ κρατώντας απόσταση 1 μέτρου εντός πόλης και 1,5 μέτρου εκτός πόλης.
  • Προσπερνώ πάντα από αριστερά όταν σταματά μπροστά μου λεωφορείο ή ταξί σε στάση, γιατί από δεξιά κατεβαίνουν επιβάτες και υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος.
  • Προσπερνώ ένα εμπόδιο ή όχημα αφού προηγουμένως ελέγξω γύρω μου και ιδιαίτερα πίσω μου, υπολογίσω την ταχύτητα και την θέση των οχημάτων στο οδόστρωμα και κατόπιν προσπερνώ προσεκτικά κρατώντας τις αποστάσεις.
  • Όταν με προσπερνάει κάποιο άλλο όχημα δεν αλλάζω πορεία (μόνο σε έκτακτη ανάγκη εκμεταλλεύομαι το περιθώριο που έχω αφήσει), κρατώ σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου για τον όγκο του αέρα που θα φέρει πάνω μου το όχημα και δεν «τα χάνω».
  • Όταν βγαίνω από στενό σε κεντρικό δρόμο, εκτός από τα διερχόμενα οχήματα, προσέχω μήπως κάποιο σταματημένο ξεκινήσει, ξεπαρκάρει ή κάνει αναστροφή.
  • Όταν στρίβω σε διασταύρωση με πορτοκαλί βέλη που αναβοσβήνουν προσέχω και παραχωρώ προτεραιότητα στους πεζούς που περνούν την διάβαση.
  • Η πορεία του ποδηλάτου μου πρέπει να είναι σταθερή, να έχω καλή ισορροπία, να μην ποδηλατώ κάνοντας ζικ-ζακ και ελιγμούς, γι’ αυτό κρατώ χαλαρά αλλά σταθερά το τιμόνι του ποδηλάτου και κοιτώ μακριά μπροστά μου.
  • Υπάρχουν δρόμοι στους οποίους η κίνηση με ποδήλατο με μεγαλύτερη ταχύτητα εγγυάται την ασφάλειά μου περισσότερο από ότι η βραδυπορία μου. Γενικότερα όσο λιγότεροι με προσπερνούν τόσο το καλύτερο.
  • Αποφεύγω να ποδηλατώ πάνω στο πεζοδρόμιο.
  • Δεν παρεμποδίζω την κίνηση των πεζών στο πεζοδρόμιο.
  • Προτιμώ δρόμους με λιγότερη κίνηση που τα οχήματα κυκλοφορούν με χαμηλότερες ταχύτητες όπως στενά, απόκεντρους, παραλιακούς δρόμους, παράδρομους οδών κ.λ.π.
  • Όπου υπάρχει δρόμος αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (ποδηλατόδρομος) τον χρησιμοποιώ.
  • Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να καλύπτω όλη τη λωρίδα κυκλοφορίας με το ποδήλατο, ώστε οι οδηγοί να με προσέχουν περισσότερο.
  • Κατά τη νυκτερινή οδήγηση χρησιμοποιώ μεγάλα εμπρόσθια και οπίσθια φώτα, φοράω ανακλαστικό γιλέκο και αποφεύγω τα μαύρα ρούχα, έτσι ώστε να γίνομαι ευκολότερα ορατός.
  • Δεν οδηγώ φοβισμένα ή τρομαγμένα, δίνοντας δικαίωμα στους υπόλοιπους οδηγούς να οδηγούν πιο επιθετικά και να μη με λογαριάζουν.
  • Περισσότερα ποδήλατα που κυκλοφορούν μαζί, αναγκάζουν τους οδηγούς να προσέχουν περισσότερο.
  • Εκμεταλλεύομαι το πλεονέκτημα της καλύτερης ορατότητας που μου προσφέρει η καλύτερη και ψηλότερη θέση οδήγησης του ποδηλάτου έναντι των οδηγών του αυτοκινήτου.
  • Σε περίπτωση ατυχήματος δεν πανικοβάλλομαι, ξεκουράζομαι, πίνω λίγο νερό, δέχομαι τη βοήθεια τρίτων και αν είναι κάτι σημαντικό καλώ σε βοήθεια.
  • Καλό είναι να γνωρίζω τις βασικές πρώτες βοήθειες.

Ιδιαίτερα προσέχω…

  • Τις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά από σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τα σταματημένα ή παρκαρισμένα οχήματα που ξεκινούν ή ξεπαρκάρουν χωρίς προειδοποίηση και αφήνω πάντα περιθώριο ενός μέτρου από αυτά για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τα αυτοκίνητα που με προσπερνούν και αμέσως μετά στρίβουν ακριβώς μπροστά μου, ενώ εγώ συνεχίζω να κινούμαι ευθεία.
  • Τα στενά, τις μεγάλες διασταυρώσεις, τις «δύσκολες» διασταυρώσεις χωρίς ορατότητα, είτε έχω προτεραιότητα είτε όχι.
  • Τα αυτοκίνητα που προπορεύονται, διότι μπορεί να σταματήσουν ξαφνικά μπροστά μου χωρίς προειδοποίηση και αφήνω αποστάσεις για να μπορώ να αντιδράσω έγκαιρα.
  • Τις σφήνες στα μποτιλιαρίσματα, τους καθρέφτες και τα χέρια των οδηγών που προεξέχουν, τις απότομες αλλαγές λωρίδας των οχημάτων, τις πόρτες που μπορεί να ανοίξουν ξαφνικά κλπ. Διατηρώ χαμηλή ταχύτητα καθώς περνάω με το ποδήλατο μου ανάμεσα από τα σταματημένα αυτοκίνητα.
  • Τα παιδιά, τους ηλικιωμένους και τα ζώα που μπορεί να πεταχτούν ξαφνικά μπροστά μου.
  • Την προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους και τις κινήσεις των υπόλοιπων οδηγών.
  • Μήπως τα μπατζάκια του παντελονιού και τα κορδόνια μου σκαλώνουν στους δίσκους, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.
  • Πώς χρησιμοποιώ τα φρένα μου, δεν πατάω ποτέ μόνο το ένα και ιδιαίτερα το μπροστινό, διότι υπάρχει κίνδυνος ανατροπής μου από το ποδήλατο.

Στο οδόστρωμα προσέχω…

  • Όταν υπάρχει υγρασία, νερό, πάγος, σαπουνάδα, άμμος, χαλίκι, πετρέλαιο κ.λ.π. η άσφαλτος είναι επικίνδυνη και χρειάζεται να προσέχω περισσότερο.
  • Προσέχω τις ράγες τρένου ή του τραμ, τις σχάρες υπονόμων κ.λ.π. και τις περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προσέχω το ανέβασμα και κατέβασμα πεζοδρομίων ή εμποδίων και τα περνάω κάθετα για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προσέχω τις λακκούβες, τα υψώματα και τις κακοτεχνίες του δρόμου κ.λ.π., τα αποφεύγω ή ανασηκώνομαι ελαφρώς για την ασφάλειά μου και την προστασία του ποδηλάτου μου.
  • Προκειμένου να ανέβω ένα πεζοδρόμιο ή να αλλάξω επίπεδο στο δρόμο ανασηκώνομαι από τη σέλλα και ρίχνω το βάρος μπροστά, για να το κατέβω ρίχνω το βάρος πίσω, με αυτό τον τρόπο ανεβοκατεβαίνω εύκολα χωρίς να καταστρέφω το ποδήλατο.

as1

ΚΑΝΤΕ LIKE ΣΤΟ NEWSBEAST.GR

13
σχόλια
  1. avatar Nick Ntots

    Δεν καταλαβαίνω πως οι αυτοκινηταδες τα έχουν όλα καλώς καμωμένα και ούτε μια παρατήρηση το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίζουν τους ποδηλάτες, αλλά για τούς ποδηλάτες ολόκληρη λίστα ολόκληρο κατεβατο το πώς πρέπει να κινηται ο ποδηλάτης. Ας ελλεγαν στους αυτοκινηταδες τον κλασικοτατο κανονισμό της απόστασης του 1.50μετρων από ποδηλάτη πια αναφέρεται στο Κ.Ο.Κ. και θα είχαμε γλητωσει μερικές ζωές νέων ανθρώπων και αμέτρητους τραυματισμούς

  2. avatar Όχι αγαπητό κράτος

    Σε όλα τα πολιτισμένα κράτη υπάρχουν ποδηλατόδρομοι ενταγμένοι με φανάρια και σήματα στην οδική κυκλοφορία για να κινούνται τα ποδήλατα και όχι μαζί με τα μηχανοκίνητα ! Αυτά μόνο στα γυφτοχώρια! Δεν θα φταίει μόνο ο οδηγός αν παρασύρει και κούφια η ώρα τραυματίσει ή ακόμη και τίποτα χειρότερα! Κάνεις δεν έχει πολιτισμένη οδηγική κουλτούρα ( ούτε και σε άλλα πράγματα βέβαια ) σε αυτόν τον τόπο , βάλε και τον κάθε πικραμένο που παίρνει ένα ποδήλατο και βγαίνει λεβέντικα μες στη μέση του δρόμου, βάλε και αυτό το υπέροχο κράτος που ξεμπερδεύει με κάποιες οδηγίες... Ε! Δεν θέλει και πολύ το κακό για να γίνει...

    1. avatar γιαννης βσκ

      Να υποθεσω οτι την αγωνια της πολης για το μεροκαματο την εχουν μονο οσοι οδηγουν αυτοκινητο ? Δεν περναει απτο μυαλο σας δηλ.οτι και με το ποδηλατο μπορει να πηγαινεις στο..μεροκαματο ? Και βεβαια κινδυνευουν να μεινουν αναπηροι απο οδηγους ΙΧ της δικιας σας νοοτροπιας..το ποδηλατο ειναι μεταφορικο μεσον φθηνο , οικολογικο ,και μεσον για καλυτερη υγεια ψυχικη και σωματικη..αντι λοιπον να κανετε τετοιου ειδους τοποθετησεις δοκιμαστε καλυτερα να αντιμετωπισετε την...αγωνια της πολης πηγαινοντας κιεσεις στην δουλεια σας με ενα ποδηλατο..θελετε δεν θελετε το ποδηλατο δεν ειναι μονο για το χωριο και εχει την θεση του στον δρομο..καιρος να μαθετε να το αντιμετωπιζετε οπως σε ολες τις πολιτισμενες χωρες οπου δεν ζουν με κεντρο της ζωης τους ενα αυτοκινητο...υπαρχει ζωη και χωρις αυτο..

  3. avatar Δηλαδή για να καταλάβω

    όλοι εσείς που βάλλετε εναντίων των ποδηλάτων, θέλετε να μου πείτε ότι το πρόβλημα στους δρόμους το δημιουργούν οι ποδηλάτες, ενώ οι οδηγοί των μηχανών και των αυτοκινήτων, ειδικά έδω στην Ελλάδα, είναι παράδειγματα προς μίμηση.... Χε χε.....!

  4. avatar Ηλίας32ου

    Οι συμβουλές αυτές ειναι μιας ιστοσελίδας. Δεν είναι της αστυνομίας. Απλά αναπαραγωγή έκαναν στην αστυνομία. Ο νόμος δεν καθιστά υποχρεωτικο το κράνος. Η ιστοσελίδα ενος μαγαζιού που το πουλά λογικό ειναι να λέει "παντα"

  5. avatar Giagiaka

    Οι ποδηλατες δημιουργουν προβλημα σοβαρο σε οδοστρωματα που κινουνται αυτοκινητα δεν ειναι φτιαγμενοι οι δρομοι για ποδηλατα. Το πιδηλατο ειναι για το χωριο οταν παμε διακοπες και υπαρχει χωρος να κινηθουμε και για περπατους, στην αγωνια της πολης για το μεροκαματο το ποδηλατο εινα εμποδιο και φερνει σε δυσκολη θεση τους οδηγους, μονο σε ποδηλατη οδο, δυσυχως το μεσο αυτο ακομη και απο αυτους που οδηγουν απο αντιδραση στον μεικτο καπιταλισμο μας κινδυνευουν να μεινουν αναπειρη, δεν συνιστατε για την πολη.

    1. avatar Πανος Μακ.

      Πρόβλημα μπορεί να δημιουργήσει οποιοσδήποτε ανεύθυνος οδηγός βασικά

    2. avatar Ericreznik

      Πρόβλημα δημιουργούν "άνθρωποι" σαν και εσένα...

    3. avatar ένας ποδηλάτης

      Το κυριότερο πρόβλημα στην πόλη είναι τα αυτοκίνητα(κυριώς τα παράνομα παρκαρισμένα που είναι παντού) και όχι οι ποδηλάτες που ίσα ίσα πιάνουν λιγότερο χώρο στο δρόμο. Και έχε υπόψιν σου ότι και πολλοί ποδηλάτες μετακινούνται για το μεροκάματο και όχι για χόμπι γιατί όπως και να το κάνουμε όταν έχεις πόδια είναι αρκετά γρηγορότερο και οικονομικότερο μέσα στη πόλη. Επίσης από τον κοκ τα ποδήλατα επιτρέπονται μέσα στους δρόμους και τέλος οι ποδηλατόδρομοι(γενικότερα υποδομές) γίνονται για να κάνουν ευκολότερη την κίνηση των ποδηλάτων όχι για να την κάνουν δυνατή.

  6. avatar Τρεχα γυρευε

    Λέει τα προφανή, δεν λέει ας πουμε, δεν κινούμαι οπου μου κατέβει, κάπου κάπου να περναω και με πρασινο, να μην κινούμαι αντίθετα, και γενικά για να μην λέω πολλα, απο τους ποδηλατες δεν τηρείται καμια νομοθεσία οδικής κυκλοφορίας

    ...και το ανέκδοτο, να φοραω λέει κράνος χαχααααααα

    Βάλτε πινακίδες κυκλοφορίας στα ποδήλατα να δεις πως στρώνουν σε μια νύχτα.

    1. avatar Ericreznik

      Πάρε ένα ποδήλατο κυκλοφόρα κάνα χρόνο με αυτό και τα ξαναλέμε...

    2. avatar γιαννης βσκ

      Πολυ ευχαριστως να μπουν πινακιδες κυκλοφοριας...ο μονος τροπος για να διεκδικουν καθημερινα οι ποδηλατες οτι τους αντιστοιχει στον δρομο...και εσεις να ειστε ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ πια να τους προσεχετε χωρις ανυποστατες δικαιολογιες του ειδους ..δεν σε ειδα , δεν επρεπε να εισαι στον δρομο ,αντε στον ποδηλατοδρομο να παιξεις ,κλπ. ,κλπ.

    3. avatar Iceman

      Κατι μου λεει πως συντομα θα για φορολογικους λογους θα γινει και αυτο.Απο την αλλη η αστυνομια κακως μπηκε σε αυτη την διαδικασια.
      Ο Κ.Ο.Κ αναφερει ρητα τι προβλεπεται για τα ποδηλατα.Περα απο αυτα που λεει λοιπον ο Κ.Ο.Κ απο τη στιγμη που το ποδηλατο κινειται επι του οδοστρωματος υποχρεουται ο οδηγος να συμμορφωνεται και να κινειται σαν δικυκλο.Τοσο απλα!

Παρακαλούμε περιμένετε ...
Το newsbeast επιλέγει
Το newsbeast προτείνει