Τέλος δεν έχουν οι καταγγελίες καταναλωτών για εταιρίες της «βιομηχανίας» των sms. Το Γραφείο Καταναλωτή της Νομαρχίας Μαγνησίας, η Ένωση Καταναλωτών και η Διεύθυνση Εμπορίου συνεχίζουν να δέχονται καταγγελίες πολιτών, οι οποίοι αναφέρουν ότι είχαν υψηλές χρεώσεις στους λογαριασμούς τους από μηνύματα που λαμβάνουν από πενταψήφιους αριθμούς (54ΧΧΧ) χωρίς τη συναίνεσή τους.

Προ ημερών άλλη μία καταναλώτρια προσέφυγε στα γραφεία της Διεύθυνσης Εμπορίου, προκειμένου να καταγγείλει το καπέλο στο λογαριασμό του κινητού της τηλεφώνου.

Η καταγγελία της αφορούσε σε εταιρία τηλεπικοινωνιών, η οποία χρέωσε σε λογαριασμούς τηλεπικοινωνιακών τελών εισερχόμενα μηνύματα που στάλθηκαν στο κινητό της τηλέφωνο από αριθμούς άγνωστους στην ίδια. Η υπηρεσία κάλεσε την καταγγελλόμενη υπηρεσία να καταθέσει εγγράφως τις απόψεις της.

Ορισμένες εταιρίες, παραβιάζοντας το προσωπικό απόρρητο, στέλνουν χιλιάδες μηνύματα σε ανυποψίαστους πολίτες με τη βοήθεια των εταιριών κινητής τηλεφωνίας και τους ενημερώνουν για κάποιο διαγωνισμό ή κάποιο δώρο που δήθεν κερδίζουν. Όσοι κάνουν το λάθος να στείλουν απαντητικό sms, δέχονται καταιγισμό άλλων παρόμοιων μηνυμάτων υψηλής χρέωσης, χωρίς την έγκριση ή τη συγκατάθεσή τους.

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου έχει παραπέμψει τις καταγγελίες στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ) και ήδη η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει στείλει τη δικογραφία στον εισαγγελέα.

Σύμφωνα με την Ένωση Καταναλωτών η ελληνική αγορά έχει κατακλυστεί από παρόμοιες εταιρίες που προσφέρουν «υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης», τραγούδια, ring tones, κουίζ κ.λ.π. μέσω μηνυμάτων, τα οποία χρεώνονται ιδιαίτερα ακριβά.

Στην ουσία «ψαρεύουν» υποψήφια θύματα που δίνουν το κινητό τους τηλέφωνο και στο απαντητικό μήνυμα λένε ότι η υπηρεσία είναι ενεργοποιημένη και εάν θέλουν οι συνδρομητές να απενεργοποιηθεί να στείλουν «Stop» με sms.

Εάν όμως οι συνδρομητές δεν το προσέξουν και απλώς σβήσουν το μήνυμα, τότε λαμβάνουν συνεχώς sms με υψηλότατο κόστος. Οι εταιρίες αυτές έχουν συνολικά ετήσιο τζίρο πάνω από 500.000.000 ευρώ και εισπράττουν το 60%, ενώ οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας το 40%.

Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) είναι οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών επικοινωνιών που αφορούν στη μετάδοση πληροφορίας σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών, των οποίων η τιμολόγηση πραγματοποιείται μέσω της χρέωσης των κλήσεων.

Παραδείγματα ΥΠΠ είναι ψηφοφορίες είτε μέσω κλήσεων σε 901 ή μέσω αποστολής SMS σε σύντομους κωδικούς (π.χ. ψηφοφορία για Eurovision κ.λ.π.), διαγωνισμοί, αγορά ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, αστρολογία, χαρτομαντεία, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου.

Οι ΥΠΠ στην Ελλάδα παρέχονται στους δεκαψήφιους αριθμούς 901ΧΧΧΧΧΧΧ, και στους πενταψήφιους σύντομους κωδικούς 14ΧΧΧ, 190ΧΧ-195ΧΧ και 54ΧΧΧ. Επίσης στους δεκαψήφιους αριθμούς 909ΧΧΧΧΧΧ αποκλειστικά για ενήλικους.
Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης μπορεί να χρεώνονται: με ένα σταθερό ποσό ανά κλήση, με χρέωση ανά μονάδα χρόνου, με ένα σταθερό κόστος ανά SMS. Το κόστος των ΥΠΠ σήμερα στην αγορά μπορεί να φτάνει στα 6 ευρώ ανά λεπτό (ή ανά κλήση ή ανά SMS).

To Γραφείο Καταναλωτή συστήνει στους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας να μην απαντούν σε μηνύματα από άγνωστους πενταψήφιους αριθμούς 54ΧΧΧ, να μην πέφτουν στη παγίδα των δήθεν δώρων και κερδών, να ενημερώνονται σαφώς για τις χρεώσεις, πριν να χρησιμοποιήσουν τέτοιες υπηρεσίες και να ενημερώσουν και να προστατεύουν τους μικρούς χρήστες κινητών τηλεφώνων και διαδικτύου.

Για αναφορές καταγγελίες στο Γραφείο Καταναλωτή τηλ. 15186

Πηγή: taxydromos.gr