Τελεσίγραφο πληρωμής από τους φαρμακοποιούς της Αθήνας, οι οποίοι απειλούν με καταγγελία της συλλογικής σύμβασης χορήγησης από τα φαρμακεία ιατροτεχνολογικών προϊόντων, αναλωσίμων σακχαρώδους διαβήτη και προϊόντων ειδικής διατροφής στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, από 1η Αυγούστου, εάν δεν εξοφληθούν τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, το αργότερο μέχρι την 31η Ιουλίου.

Αναφέρουν ότι ενώ η σύμβασή προβλέπει εξόφληση των γνωματεύσεων εντός δύο μηνών από την κατάθεσή τους στον ΕΟΠΥΥ, «σήμερα, στα μέσα Ιουλίου 2017, δεν έχουν πληρωθεί καν οι συνταγές Ιανουαρίου 2017» ενώ «η εξόφληση των συνταγών μηνός Ιανουαρίου δεν ξεπερνά το 9% της συνολικής δύναμης των φαρμακείων της Αττικής».

Κάνουν λόγο για οικονομικό αδιέξοδο, σημειώνοντας, ότι παρά τις επανειλημμένες διαμαρτυρίες τους και τις πολλαπλές υποσχέσεις του προέδρου του ΕΟΠΥΥ για άμεση ομαλοποίηση των πληρωμών, ουδέν φαίνεται να αλλάζει.

Τονίζουν επίσης ότι «η ομαλή εξυπηρέτηση των ασθενών νομιμοποιεί το να γίνει η οριστική εκκαθάριση των γνωματεύσεών εν ευθέτω χρόνω, όταν δηλαδή ο ΕΟΠΥΥ θα διαθέτει ικανή και δοκιμασμένη τεχνολογική υποδομή στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης, ώστε να μην αποτελεί ο έλεγχος προφάσεις εν αμαρτίαις για την διαιώνιση της μη πληρωμής μας».

Σημειώνεται ότι μέχρι πρότινος ο ΕΟΠΥΥ πλήρωνε με το λεγόμενο πρόχειρο λογιστικό, δηλαδή πλήρωνε προκαταβολικά τα χρήματα μέχρι να γίνει ο έλεγχος, κάτι το οποίο έχει σταματήσει, αφού οι δαπάνες για αναλώσιμα εντάχθηκαν στο νέο σύστημα τελικής εκκαθάρισης.

Όπως αναφέρουν στελέχη του ΕΟΠΥΥ, ο έλεγχος είναι εξονυχιστικός και μάλιστα έχουν εντοπισθεί παραβάσεις που ζημιώνουν τον Οργανισμό και έχουν αποσταλεί στην Υπηρεσία Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠΕΔΥΦΚΑ).

Παραδέχονται ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις πληρωμές φαρμακοποιών για ιατροτεχνολογικά προϊόντα, τονίζουν όμως, ότι βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο εφαρμογής του νέου συστήματος εκκαθάρισης δαπανών (δειγματοληψία και ψηφιακός έλεγχος των παραστατικών), όπου αναδεικνύονται προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν.

Ωστόσο, όπως υπογραμμίζουν έχει εκκαθαριστεί περίπου το 75% των υποβολών (σχεδόν 100% της περιφέρειας και το 50% Θεσσαλονίκης και Αττικής). Διευκρινίζουν ότι η καθυστέρηση στις πληρωμές αφορά μόνο τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και όχι τα φάρμακα, για τα οποία, όπως αναφέρουν, υπάρχει σημαντική βελτίωση στον χρόνο αποπληρωμής τους από τον οργανισμό προς τα φαρμακεία. Τέλος αναφέρουν ότι η κατάσταση με τα αναλώσιμα αναμένεται να ομαλοποιηθεί πλήρως τον Οκτώβριο και οι πληρωμές να γίνονται εντός του προβλεπόμενου τριμήνου.